Autosuv.sk

Ostatné

Seat modernizoval Atecu. Chváli sa oknom s neviditeľnou výhrevnou vrstvou

Upravená ponuka motorov, pozmenený vzhľad a nové čelné okno s neviditeľnou výhrevnou vrstvou sú najvýraznejšími zmenami, ktoré priniesol facelift Atecy.
Seat modernizoval Atecu. Chváli sa oknom s neviditeľnou výhrevnou vrstvou

Ateca sa okamžite zaradila medzi najpredávanejšie modely značky. Ešte máme v pamäti niekoľkomesačné čakacie doby na jej dodanie k zákazníkom. Po štyroch rokoch od jeho uvedenia prišla na rad modernizácia. Facelift priniesol okrem iného predĺženie modelu o 18 mm, neprejaví sa to však v kabíne. Dôvodom mierneho nárastu dĺžky je len upravený vzhľad predného a zadného nárazníka. Vpredu okrem upraveného nárazníka dostala Ateca aj nové Full LED svetlomety. Charakteristická trojuholníková grafika denného svietenia ostala zachovaná.

Foto: Seat

Zadné svetlá možno tiež označiť spojením Full LED, novinkou sú smerovky s dynamickým rozsvecovaním.  Vzhľad zadnej časti dotvárajú falošné výfuky a nápis Ateca. O rôznorodosť konkrétnych modelov sa postará široký výber diskov a farieb. K dispozícii bude 14 diskov vo veľkosti od 16 do 19-palcov a 10 farieb karosérie vrátane nového laku Dark Camouflage.

Interiér

Vo vnútri sa Ateca môže pochváliť novým volantom a materiálmi čalúnenia dverí aj sedadiel. Seat sa chváli aj vyhrievaným oknom s neviditeľnou výhrevnou vrstvou Climacoat. Výhrevná vrstva vraj nevytvára nijaké reflexie a neobmedzuje výhľad vodiča, ako to niekedy býva pri predných oknách, vyhrievaných odporovými drôtmi.

Foto: Seat

Centrom konektivity je digitálny združený prístroj Seat Digital Cockpit, vybavený konfigurovateľným displejom s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a vysokým rozlíšením, prepojený so systémom infotainmentu. Štandardný systém infotainmentu má farebný dotykový displej s uhlopriečkou 21 cm (8,25 palca) a umožňuje úplnú integráciu smartfónu. Voliteľný systém Connect má displej s uhlopriečkou 23,4 cm (9,2 palca) a okrem integrovanej navigácie je vybavený aj hlasovým ovládaním prirodzenou rečou. Ovládanie sa aktivuje slovom „Hola“, vysloveným dvakrát za sebou.

Motory

Základným benzínovým motorom je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší benzínový motor – štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) – je na výber so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Tento motor je vybavený funkciou Active Cylinder Management, ktorá v určitých režimoch vypína dva zo štyroch valcov pre zníženie spotreby paliva a zvýšenie efektivity. Najsilnejším benzínovým motorom je štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k), ktorý sa zásadne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4Drive.

Foto: Seat

Doterajší základný naftový motor 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) bol nahradený motorom 2.0 TDI s rovnakým výkonom. Okrem zvýšenej výkonnosti (väčší krútiaci moment a výkon v širšom pásme otáčok) produkuje nový motor 2.0 TDI menej emisií. K dispozícii je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia verzia motora 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s voliteľnou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Okrem toho je tento motor k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies 4Drive

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní