Autosuv.sk

Ostatné

S Volvom, vyrobeným po roku 2020, už rýchlosť 180 km/h neprekročíte

Volvo už pred rokmi ohlásilo ambicióznu Víziu 2020, podľa ktorej nemá byť od roku 2020 v novom Volve nik vážne zranený ani usmrtený. Pomôže si aj obmedzením rýchlosti.
S Volvom, vyrobeným po roku 2020, už rýchlosť 180 km/h neprekročíte

Volvo už pred rokmi ohlásilo ambicióznu Víziu 2020, podľa ktorej nemá byť od roku 2020 v novom Volve nik vážne zranený ani usmrtený. Pomôže si aj obmedzením rýchlosti.

„Vízia 2020“ spoločnosti Volvo Cars je jednou z najambicióznejších vízií v oblasti bezpečnosti v automobilovom priemysle. V rámci nej si spoločnosť stanovila za cieľ dosiahnuť stav, aby od roku 2020 nikto neprišiel o život, ani sa vážne nezranil v žiadnom novom vozidle značky Volvo. Švédsky výrobca si uvedomuje, že k splneniu tohto cieľa nebudú stačiť len samotné technológie, a preto sa rozhodol pre nie príliš populárny krok. V autách, vyrobených v roku 2020 a neskôr, obmedzí maximálnu rýchlosť na 180 km/h. „Vďaka nášmu prieskumu vieme, kde sú problematické oblasti, pokiaľ ide o skoncovanie s vážnymi a smrteľnými zraneniami v našich vozidlách. A aj keď obmedzenie rýchlosti nie je liek na všetko, stojí to za to, ak tým dokážeme zachrániť čo len jediný život", uviedol prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti, Håkan Samuelsson. 

Spoločnosť okrem obmedzenia najvyššej rýchlosti skúma aj možnosti, ako by mohla kombinácia inteligentného obmedzenia rýchlosti a technológie zónového monitorovania (tzv. geofencing) v budúcnosti automaticky obmedzovať rýchlosť automobilov v okolí škôl a nemocníc. „Chceme začať diskusiu o tom, či výrobcovia automobilov majú právo, či snáď dokonca povinnosť inštalovať do vozidiel technológiu, ktorá mení správanie vodičov, aby sme riešili veci, ako je prekračovanie povolenej rýchlosti, jazda pod vplyvom omamných látok, či rozptyľovanie vodičov,“ uviedol Samuelsson. „Na túto otázku nemáme zatiaľ spoľahlivú odpoveď, ale verím, že by sme mali túto diskusiu viesť a byť v nej priekopníkom.“

Problém s prekračovaním rýchlosti spočíva v tom, že palubné bezpečnostné technológie v automobiloch a dizajn ich inteligentnej infraštruktúry nad hranicou určitej rýchlosti už nestačia na to, aby v prípade nehody zabránili vážnym a smrteľným zraneniam. Preto v mnohých západných krajinách platia rýchlostné obmedzenia, no napriek tomu zostáva prekračovanie povolenej rýchlosti všadeprítomným problémom a jednou z najčastejších príčin úmrtnosti na cestách.
 
Dodnes dostávajú milióny ľudí každoročne rok pokuty za prekročenie povolenej rýchlosti. Údaje o dopravných nehodách z amerického Úradu pre bezpečnosť cestnej premávky ukazujú, že až 25 percent všetkých obetí na životoch pri dopravných nehodách v USA v roku 2017 malo na svedomí práve prekročenie rýchlosti. Rovnako zjavným problémom ako prekračovanie povolenej rýchlosti (a rovnako náročným na elimináciu) je jazda pod vplyvom omamných látok. Druhou problematickou oblasťou je rozptyľovanie vodiča. Vodiči, ktorí sa rozptyľujú mobilnými telefónmi alebo iným spôsobom, kvôli ktorému sa plne nesústreďujú na riadenie vozidla, sú ďalšou významnou príčinou smrteľných dopravných nehôd. V mnohých ohľadoch sú rovnako nebezpeční ako opití vodiči.
 
Spoločnosť Volvo Cars predstaví nápady na riešenie problematických otázok jazdy pod vplyvom omamných látok a rozptyľovania vodičov za volantom na špeciálnom bezpečnostnom podujatí 20. marca vo švédskom Göteborgu.

zdroj: TS:Volvo

Tagy

Pokračovať v čítaní