Auto.sk Auto.sk

Novinky

PSA žiada naspäť približne polovicu peňazí, zaplatených za Opel, dôvodom sú emisie

GM údajne zavádzal PSA pri predaji značky Opel, ohľadne jeho emisnej budúcnosti. Realita ukazuje, že Oplu hrozia po sprísnení emisných noriem v roku 2021 obrovské pokuty pre ich neplnenie. Nemeckej značke mal z problémov pomôcť elektromobil Ampera. Ten je však mimoriadne stratovým projektom a PSA už
PSA žiada naspäť približne polovicu peňazí, zaplatených za Opel, dôvodom sú emisie

GM údajne zavádzal PSA pri predaji značky Opel, ohľadne jeho emisnej budúcnosti. Realita ukazuje, že Oplu hrozia po sprísnení emisných noriem v roku 2021 obrovské pokuty pre ich neplnenie. Nemeckej značke mal z problémov pomôcť elektromobil Ampera. Ten je však mimoriadne stratovým projektom a PSA už výrazne zvýšila jeho cenu.

Skupina PSA (zastrešujúca značky Peugeot, Citroen, DS a po novom aj Opel) chce približne polovicu peňazí, ktoré vyplatila koncernu GM pri kúpe automobilky Opel naspäť. Ide o sumu 600 až 800 miliónov eur, uviedla agentúra Reuters, odvolávajúc sa na zdroj z prostredia automobilky.

PSA o svojej požiadavke už vraj informovala aj samotný GM. Dôvod, pre ktorý si PSA nárokuje vrátenie peňazí, je zavádzanie zo strany GM pri akvizícii Opla. GM údajne nepravdivo informoval o vývoji emisií vozidiel značky Opel v súvislosti so sprísňujúcimi sa predpismi a hrozbe vysokých pokút zo strany európskych úradov. 

Podľa zdrojov z PSA Opel nedokáže stlačiť emisie CO2 pod požadovanú úroveň 95 g/km do roku 2021 a prešvihne ich o približne 10 g/km. V praxi to pre Opel znamená pokuty na úrovni miliardy eur. Výpočet poplatkov za nesplnenie emisných cieľov vychádza z pravidla 95 eur za vozidlo a prekročenie o 1 g/km. Za rok tak pokuty dosiahnu sumy, počítajúce sa v stovkách miliónov eur a Opel ich bude platiť, až kým sa mu nepodarí zraziť emisie pod požadovanú hranicu.

Opel Ampera
Opel

K zníženiu priemerných emisií mal dopomôcť elektromobil Ampera. PSA však zastavila jeho predaje v Nórsku, kde sa mu vďaka štátnym dotáciám veľmi darilo. Dôvodom je nerentabilita tohto vozidla. Na jednom elektromobile Ampera vraj Opel prerobí až 10-tisíc eur. Túto teóriu podporuje aj fakt, že automobilka reagovala zdvihnutím európskych cien Ampery o 5 700 eur.

„Ich technické riešenie bolo ekonomicky nerealizovateľné a viedlo by k enormným stratám. Takže prvú vec, ktorú urobíte, je vynechanie produktu z ponuky, potom vám však explodujú emisie flotily.,“ citoval Reuters vyjadrenie jedného zo svojich zdrojov na margo modelu Ampera a emisií značky Opel.  V snahe o včasnú nápravu situácie musí PSA rýchlejšie prebudovať ponuku vozidiel Opel a hlavne viac využiť vlastnú úspornejšiu a ekologickejšiu techniku. Rýchlejšie, ako sme čakali, sa zrejme dočkáme plug-in hybridných a elektrických verzií vozidiel Grandland X a Crossland X, ale aj elektrifikovanej verzie Corsy, ktorá nebola v pôvodných plánoch PSA.


Tagy

Pokračovať v čítaní