Autosuv.sk

Novinky SUV

Pozrite si nové BMW X7, dostalo najväčšie obličky v histórii značky

Nové SUV je najväčším X-kom v ponuke BMW. Zaujme luxusom, modernými technológiami a podľa automobilky aj miestom pre pasažierov, sediacich v treťom rade.
Pozrite si nové BMW X7, dostalo najväčšie obličky v histórii značky

Nové SUV je najväčším X-kom v ponuke BMW. Zaujme luxusom, modernými technológiami a podľa automobilky aj miestom pre pasažierov, sediacich v treťom rade.

Bavorská automobilka ukázala nový model X7, ktorý sa stáva vlajkovou loďou medzi SUV. Svoju dominanciu ukazuje už na prvý pohľad. Obrovské typické BMW obličky v prednej časti sú najväčšie v histórii značky. Na zväčšovanie obličiek BMW si pomaly zvykáme, ale toto sa nám minimálne na fotkách zdá príliš, uvidíme, ako to bude pôsobiť naživo. Ale veľké nie sú len obličky, ale celé auto. S dĺžkou 5 151 mm, šírkou 2 000 mm, výškou 1 805 mm a rázvorom náprav s dĺžkou 3 105 mm ide o najväčší X model v portfóliu značky. 

BMW X7
BMW

BMW X7 môžeme považovať za tank na cestách, ktorý určite zapôsobí na milovníkov obrovských áut. Pozitívne sa to podľa očakávania prejavilo najmä vo vnútornom priestore. BMW X7 je štandardne dodávané s tromi radmi sedadiel. V treťom rade má byť podľa automobilky dostatok miesta aj pre dospelých počas dlhých jázd. Za príplatok sa môže počet miest znížiť zo 7 na 6. V šesťmiestnej verzii má druhý rad iba dve sedadlá, ktoré sú komfortom porovnateľné so sedadlami vpredu. Posádke dodá pocit vzdušnosti štandardne dodávané trojdielne panoramatické strešné okno. Na presklených častiach elektronicky otvárateľnej strechy sa v noci rozžiari LED osvetlenie, ktoré vytvára 15 000 vzorov a pripomína hviezdnu oblohu. Podobný prvok výbavy dnes prináša Rolls Royce.

BMW X7
BMW

O komfort posádky sa netreba obávať. K dispozícii môžu mať obrazovky so zábavným systémom, spoľahnúť sa môžu na štandardne dodávanú štvorzónovú klimatizáciu (komu je málo, môže si priplatiť päťzónovú) a o hudobný zážitok sa postará audiosystém s desiatimi reproduktormi. Za príplatok ho nahradí audiosystém Harman Kardon so 16 reproduktormi, ale komu by bolo málo, môže siahnuť po prémiovom audiosystéme Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 20 reproduktormi. Pracovisko vodiča je modernejšie, ako sme boli doteraz v BMW zvyknutí. Nový tvar interiéru, digitálny prístrojový panel a pokročilé hlasové ovládanie bolo predstavené len pred pár týždňami v novej generácii BMW radu 3.

BMW X7 dostane úplne nový benzínový motor V8 s označením X7 xDrive50i, žiaľ v Európe sa predávať nebude a na začiatku sa záujemcovia musia uspokojiť s benzínovým šesťvalcom xDrive40i, prípadne s naftovými motorizáciami xDrive30d a M50d M Performance. Všetky motory sú dostupné s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Najnovšia verzia ponúka väčšie rozpätie prevodových pomerov a vďaka tomu nižšie otáčky pri vysokých rýchlostiach. BMW aj v tomto prípade sľubuje výborné dynamické vlastnosti a pohon xDrive smeruje štandardne väčšinu krútiaceho momentu na zadné kolesá. Za príplatok je SUV vybavené aj natáčaním zadných kolies.

BMW X7 - prvé foto (25 obrázkov v galérii)

Viac ako dynamiku však zrejme môžeme očakávať komfort, k čomu má prispieť štandardne dodávané vzduchové pruženie. Elektricky ovládané kompresory sú umiestnené pri každom kolese a dorovnávajú vozidlo aj pri nerovnomernom zaťažení. Pri núdzovom brzdení zlepšujú aktívnym vyrovnávaním náklonu brzdný výkon. Po zapnutí športového režimu sa vozidlo automaticky spustí o 20 mm bližšie k ceste. Nakláňanie vozidla v zákrutách eliminujú elektromotormi ovládané aktívne stabilizátory. Systém zvyšuje stabilitu aj v priamom smere, pretože aktívne potláča vplyv možných nerovností na okraji vozovky.

Tagy

Pokračovať v čítaní