Autosuv.sk

Ostatné

Ostrý Hyundai i30 N dostane novú prevodovku a ukazuje sa na prvých fotkách

Novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT N zatiaľ nemá žiadny európsky model značky Hyundai. Predstavená bola už pri uvedení modelu Veloster N.
Ostrý Hyundai i30 N dostane novú prevodovku a ukazuje sa na prvých fotkách

Modernizovaný Hyundai i30 sa už ukazuje aj v ostrej verzii N. Zatiaľ máme k dispozícii len tri fotografie exteriéru a veľmi strohé informácie. Ostré "eNko" prešlo jemnou úpravou vzhľadu. Nový tvar majú svetlá, predná maska je širšia a upravený je aj nárazník. Fotografie odhaľujú aj novo vyvinuté 19-palcové kované zliatinové disky, ktoré sú ľahšie ako disky predchádzajúceho i30 N a prispievajú k zníženiu hmotnosti automobilu.

Hyundai

Vzadu môžeme vidieť prepracovaný nárazník aj difúzor. Upravená je najmä časť v okolí EČV. Svetlá majú zrejme rovnaký tvar, ale svietenie a vnútorné usporiadanie je v porovnaní s predchodcom určite odlišné. Novinkou pre i30 N bude nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT. Už skôr ju Hyundai predstavil v modeli Veloster N, kde dostala viacero nových funkcií. Rovnaké zrejme dostane aj v modeli i30 N. Prvou je funkcia N Grin Shift, ktorá umožňuje overboost turba, čiže krátkodobé prekročenie plniaceho tlaku. Výsledkom je na 20 sekúnd zvýšený krútiaci moment motora o 7 % z 352 Nm na 377 Nm, výsledkom má byť úsmev na tvári vodiča. Ďalšou funkciou je N Power Shift. Aktivuje sa, ak vodič šliapne na plynový pedál aspoň na 90 %. Prevodovka potlačí zníženie krútiaceho momentu preradeniami na vyšší stupeň, aby preniesla maximum sily na kolesá. Šofér podľa Hyundaiu lepšie precíti dynamiku jazdy pri preraďovaní, zrejme sa teda dočkáme menších "kopancov" pri preraďovaní pod plným plynom.

Na pretekárskej trati potom možno využiť funkciu N Track Sense Shift. Jazdec sa vďaka nej aspoň trochu môže priblížiť k profesionálom. Riadiaca jednotka totiž neustále vyhodnocuje podmienky na trati, a tomu prispôsobuje výber prevodového stupňa, aj načasovanie preradenia pre maximálny výkon. V praxi môže napríklad na mokrej trati radiť vyššie prevodové stupne ako za sucha. 

Hyundai

Veloster N dostal aj nové škrupinové sedadlá, ktoré by sa tiež mohli dostať do i30 N. Oproti štandardným sedadlám sú o 2 kg ľahšie, a aj tenšie. Nové príplatkové sedadlá sú určené hlavne pre jazdcov, ktorí radi zavítajú na pretekársky okruh. Zabalené sú do Alcantary a na prvý pohľad zaujmú športovým tvarom, ako aj podsvieteným "N" logom tesne pod hlavovou opierkou. Na fotografii nižšie sú sedadlá z Velosteru N.

Ďalšie podrobnosti zverejní Hyundai čoskoro.

Tagy

Pokračovať v čítaní