Autosuv.sk

Ostatné

Opel Insignia GSi nemá výkon ako OPC, ale zvláda vyššie tempo

Výkon je určite dôležitým parametrom pre športové autá. Opel Insignia GSi ukazuje, že minimálne rovnako dôležitá je hmotnosť, podvozok a pohon.
Opel Insignia GSi nemá výkon ako OPC, ale zvláda vyššie tempo

Výkon je určite dôležitým parametrom pre športové autá. Opel Insignia GSi ukazuje, že minimálne rovnako dôležitá je hmotnosť, podvozok a pohon.

Modelu Insignia s označením OPC sa aj podľa našich informácií nedočkáme. Športovú zástavu má pomyselne niesť verzia GSi. Nepôjde o žiadny extrémny model, ale o športovú limuzínu, ktorej nebude chýbať rýchlosť. Svedčí o tom fakt, že na okruhu Nürburgring nechala za sebou aj výkonnejšiu Insigniu OPC predchádzajúcej generácie. Opel na tomto príklade ukazuje, že výkon nie je všetko. Insignii GSi pomohol odľahčením, nízkym ťažiskom, pohonom všetkých kolies s možnosťou presmerovania krútiaceho momentu na zadné kolesá a aj adaptívnym športovým podvozkom FlexRide. Starej Insignii pri nadváhe 160 kg nepomohol ani výkonný motor 2,8 V6 Turbo.

Opel Insignia GSi

zdroj: Opel

V porovnaní so základnou Insigniou sa GSi dočkala niekoľkých zmien. Má kratšie pružiny a zároveň je posadená o 10 mm nižšie nad cestou. Športové tlmiče potláčajú náklony karosérie v zákrutách a o spomalenie sa starajú brzdy Brembo. Insignia GSi využíva osemstupňovú automatickú prevodovku, ktorá mení svoje správanie podľa zvoleného režimu jazdy rovnako ako podvozok a motor. Okrem štandardných režimov Standard, Tour a Sport ponúka špeciálny mód Competition, ktorý sa aktivuje tlačidlom stabilizačného systému ESP. Po dvojnásobnom stlačení sa navyše vypne trakčná kontrola a stabilizačný systém sa stane benevolentnejší pri krotení šmyku. Sila Insignie GSi sa skrýva v prepĺňanom štvorvalcovom motore 2,0 l s výkonom 190 kW (260 k). Športová verzia sa od bežnej Insignie odlíši aj vizuálnymi doplnkami. Vo vnútri to bude športový volant, hliníkové pedále a športové kožené sedadlá s emblémom GSi. 

Opel Insignia GSi
Opel

Rovnaké logo nájdeme aj na zadnej časti karosérie, kde má svoje miesto aj zadný spojler. Zadný nárazník má tvar difúzora a sú do neho zapracované dve chrómové koncovky výfuku. Pri pohľade spredu si možno všimnúť výraznejšie otvory na nasávanie vzduchu s chrómovaným lemovaním. 

Opel Insignia GSi
Opel

Športová verzia Insignie nadväzuje na bohatú tradíciu značky Opel s modelmi GSi. Odštartoval ju v roku 1984 model Manta GSi a zatiaľ poslednou verziou s týmto označením bola Corsa D v roku 2012. Svetová premiéra Insignie je na programe počas jesenného autosalónu vo Frankfurte a s objednávaním sa začne v polovici októbra. Neskôr bude ponuka motorov rozšírená o nový výkonný naftový agregát.

Tagy

Pokračovať v čítaní