Auto.sk Auto.sk

Novinky

Nový Seat Leon odhalený. Je elektrifikovaný, pripojený a dostal nové asistenčné systémy

Seat dal Leonu modernejší vzhľad a v ponuke motorov nechýba benzín, nafta, CNG a ani plug-in hybrid. Španieli sa sústredili aj na moderné technológie.
YouTube

Seat dal Leonu modernejší vzhľad a v ponuke motorov nechýba benzín, nafta, CNG a ani plug-in hybrid. Španieli sa sústredili aj na moderné technológie.

Seat predstavil už štvrtú generáciu modelu Leon. Najdôležitejšie auto v portfóliu španielskej značky je o 16 mm užšie v porovnaní s predchodcom. Priestorovo by však na tom nemalo byť horšie, keďže má o 50 mm dlhší rázvor náprav a celkovo je dlhšie o 86 mm, kombi verzia až o 93 mm. Nový Leon dizajnom nadväzuje na svojho predchodcu, vďaka trojrozmernému prepojeniu masky chladiča a predných svetlometov má výraznejšiu tvár a trochu pripomína model Tarraco. LED svetlomety sú zapustené hlbšie do karosérie, čím sa dizajnéri pokúsili vytvoriť efekt viečok. Španieli už skôr deklarovali, že svetlá budú výrazným prvkom Leonu. Platí to aj vzadu a nejde len o moderný vzhľad, ale aj svetelnú šou. Opäť tu môžeme vidieť inšpiráciu v Tarracu.

Po zotmení hrá osvetlenie dôležitú úlohu aj v interiéri. Vzhľad palubnej dosky podčiarkuje práve ambientné osvetlenie, tiahnuce sa cez jej celú šírku. Ústredným prvkom je však 10-palcový dotykový displej (v lacnejšej výbave je namontovaný menší displej s uhlopriečkou 8,25 palca) multimediálneho systému. Ovládať ho možno aj gestami a hlasom. S uhlopriečkou 10,25-palca je ešte o niečo väčší nový digitálny prístrojový panel.

V čase písania článku sme ešte nepoznali vnútorné rozmery nového Leonu. Zdá sa však, že posádka si prilepší najmä v oblasti nôh, keďže pri náraste dĺžky sa nezmenil objem kufra. Päťdverový model si teda zachoval batožinový priestor s objemom 380 l, dlhšie kombi si polepšilo o 30 l a "zhltne" náklad s objemom 617 l.

Online pripojenie zabezpečí v Leone karta eSIM. Vďaka nej má šofér k dispozícii informácie o dopravnej situácii, voľných parkovacích miestach a o čerpacích staniciach paliva – aj s otváracími hodinami a cenami parkovného, resp. paliva. S aplikáciou Seat Connect má užívateľ na diaľku prístup k prevádzkovým údajom vozidla, informácii o polohe zaparkovaného vozidla, stave zabezpečenia – ako zamknutie dverí a vypnutie svetiel. Okrem toho užívateľ môže nastaviť upozornenie na prekročenie nastavenej rýchlosti alebo opustenie definovanej oblasti, ak vozidlo používa niekto iný. Aplikácia umožňuje aj na diaľku zamknúť alebo odomknúť vozidlo, aktivovať svetlá a zvukové výstražné znamenie pre ľahšie nájdenie vozidla na preplnenom parkovisku, ako aj prijímať online informáciu pri pokuse o neoprávnené vniknutie alebo krádež vozidla. Užívateľ modelu s pohonom plug-in hybrid môže na diaľku ovládať proces nabíjania prostredníctvom funkcie e-Manager, ovládať kúrenie/klimatizáciu vozidla, pripojeného k nabíjacej stanici a nastavovať čas odjazdu pre programovanie efektívneho nabíjania aplikáciou vo svojom smartfóne.

Seat Leon - predstavenie 4. generácie (23 obrázkov v galérii)

V ponuke motorov nebudú chýbať známe koncernové naftové a benzínové motory, doplnia ich mild hybridné jednotky, motor na stlačený plyn CNG a plug in hybridná verzia. Benzínový základ tvorí trojvalec 1,0 TSI, ktorý bude ponúkaný s výkonom 66 kW, ale aj v silnejšej verzii s výkonom 81 kW. Nadstavbu tvoria štvorvalce 1,5 TSI s výkonom 96 kW a 110 kW. Motory 1,0 TSI (81 kW) a 1,5 TSI (110 kW) môžu byť alternatívne vybavené aj mild hybridnou technológiou. Šetriť palivo im pomôže reverzný štartér generátor, spojený s motorom prostredníctvom remeňa. Vrcholnou čisto benzínovou jednotkou je štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 140 kW. 

Ponuka naftových motorov je o niečo chudobnejšia. Základný motor poskytne výkon 85 kW, silnejšia verzia 2,0 TDI dosiahne výkon 110 kW. CNG verzia sa spolieha na jednotku 1,5 TGI s výkonom 96 kW. Tri tlakové nádrže na CNG umožňujú vozidlu prejsť na jedno tankovanie 440 km. Malá prídavná benzínová nádrž slúži pre núdzový dojazd na čerpaciu stanicu.

Seat po vzore sesterskej Škody prichádza aj s plug in hybridnou jednotkou, kombinujúcou štvorvalec 1,4 TSI a elektromotor, ktorý je súčasťou 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. S výkonom 150 kW sa zaradí na absolútny vrchol v rámci Leonu. Je možné, že neskôr Seat príde aj so 180 kW verziou, ktorá pod kapotou Octavie nechýba. Batéria s kapacitou 13 kWh umožňuje Leonu prejsť 60 km v čisto elektrickom režime. Zatiaľ nevieme, koľko priestoru odkrojí batéria z kufra, ale svoju daň si určite vyberie. Plug in hybrid bude k dispozícii pre 5-dverovú verziu aj pre kombi.

Do výbavy Leonu sa dostane zástup asistenčných systémov. Vylepšením prešiel adaptívny tempomat, ktorý je po novom aj prediktívny. V praxi to znamená, že na základe signálu GPS a digitálnej mapy z navigačného systému presne pozná polohu vozidla a prispôsobuje rýchlosť jazdy podľa priebehu cesty – zohľadňuje zákruty, kruhové objazdy, rýchlostné obmedzenia a zastavané oblasti. S využitím informácií z prednej kamery rozpoznávania dopravných značiek dokáže automaticky prispôsobiť rýchlosť podľa povoleného limitu. V blízkej budúcnosti pribudne aj funkcia automatizovanej jazdy zavedením asistenčného systému pre jazdu Travel Assist. Ďalším novým príspevkom k bezpečnosti je výstraha pri vystupovaní Exit Warning. Keď vozidlo stojí a niekto z pasažierov otvorí dvere, systém akustickým signálom upozorní posádku, ak sa zozadu približuje iný účastník premávky – môže to byť iné vozidlo na strane cesty, ako aj cyklisti alebo chodci na strane chodníka.

Tagy

Pokračovať v čítaní