Autosuv.sk

Ostatné

Nový Renault Mégane R.S. v Monaku prevetral Nico Hülkenberg

Renault oslavuje 40 rokov od vstupu do F1 predstavením novej generácie športového Méganu R.S.
Nový Renault Mégane R.S. v Monaku prevetral Nico Hülkenberg

Renault oslavuje 40 rokov od vstupu do F1 predstavením novej generácie športového Méganu R.S.

Pre automobilku Renault nie je motošport cudzím pojmom. Jej história je výrazne spätá najmä s Formulou 1. Prvé “kroky“ v slávnych pretekoch urobil Renault pred 40 rokmi a hneď zanechal za sebou výraznú stopu. Ako prvý v histórii totiž nasadil do pretekov monopost s turbomotorom. Začiatky boli ťažké a Renault RS01 si pre časté poruchy a charakteristický dym vyslúžil prezývku “žltý čajník“. S postupne zlepšujúcimi sa výsledkami a spoľahlivosťou však Francúzi ukázali správnosť tohto kroku. Prvá turbo éra pretrvala v F1 do roku 1988, kedy bolo turbo pre monštruózne výkony vtedajších monopostov na dlhé roky zakázané.

Vývoj v F1 a celkovo v motošporte mala na starosti divízia Renault Sport, ktorá sa okrem iného venuje aj vývoju športovo ladených vozidiel pre bežnú premávku. Ich najnovším výtvorom je Renault Mégane R.S. Práve spojenie 40. výročia vstupu Renaultu do F1 a víkendovej Veľkej ceny v Monaku je pre Renault ideálnou príležitosťou  na jeho predstavenie. Za volant Méganu R.S. sa posadil jazdec F1, Nico Hülkenberg. “Mal som príležitosť podieľať sa na vývoji vozidla a bol som ohromený dokonalosťou karosérie. Renault Sport odviedol pôsobivú prácu. Bolo mi veľkou cťou jazdiť dnes na legendárnom okruhu v Monaku,” nechal sa počuť Hülkenberg.

Renault Mégane R.S. (5 obrázkov v galérii)

Mégane R.S. výraznejšie zaujal, keď pred rokmi na okruhu Nürburgring stanovil najrýchlejší čas medzi produkčnými autami s pohonom prednej nápravy. Potom sa rozpútalo menšie šialenstvo a automobilky sa predháňali v získaní rekordu. Renault si užil svoju chvíľu slávy, ale hlavne postavil vozidlo, ktoré vynikalo podvozkom a ovládateľnosťou. Stalo sa akýmsi etalónom v triede a konkurenciu sme vždy porovnávali práve s Méganom R.S.

Nová generácia musí byť zákonite o triedu lepšia, ale na vyskúšanie jej schopností si musíme počkať až do budúceho roka. Predtým ju vystavia v žlto-čiernej farebnej kombinácii Renault Sport na autosalóne vo Frankfurte. Tajomstvom ostáva technika, použitá vo vozidle. Renault prezradil len dostupnosť prevodoviek. Okrem manuálnej bude k dispozícii aj automatická dvojspojková prevodovka EDC.

Tagy

Pokračovať v čítaní