Autosuv.sk

Ostatné

Nissan odhalil novú generáciu elektromobilu Leaf

Dojazd na jedno nabitie činí v reálnej premávke približne 240 km. Nissan má však v zálohe pripravenú aj verziu so silnejším motorom a dlhším dojazdom.
Nissan odhalil novú generáciu elektromobilu Leaf

Dojazd na jedno nabitie činí v reálnej premávke približne 240 km. Nissan má však v zálohe pripravenú aj verziu so silnejším motorom a dlhším dojazdom.

Nissan Leaf, najpredávanejší elektromobil na svete, dostáva svojho nástupcu. O príchode novej generácie vieme už pomerne dlhý čas, teraž však japonská automobilka odhalila jeho vzhľad aj technické parametre. V porovnaní s predchodcom badať výrazný posun najmä v dizajne. Leaf využíva niektoré prvky, ktoré poznáme z Nissanu Micra. Podobná musela ostať predná maska, ktorá je základným poznávacím znakom každej automobilky. Celkovo sú však tvary Leafu výraznejšie, karoséria nemá toľko oblých častí a nájdeme viac hrán. Z nášho pohľadu novinka dizajnovo prekonáva dosluhujúci Leaf.

zdroj: Nissan

To najdôležitejšie, na čo sa v prípade elektromobilu čaká, je dojazd na jedno nabitie. Nissan Leaf má bez ďalšieho dobíjania zvládnuť 378 km. Dobrý dojem z dojazdu kazí fakt, že k číslu 378 km sa Nissan dostal ešte pomocou zastaraného meracieho cyklu NEDC. V reálnej premávke tak môžeme očakávať hodnotu okolo 240 km. Záujemcovia o elektrický Leaf, vyžadujúci väčší dojazd, nemusia zúfať. Nissan pripravuje príchod verzie so silnejším motorom a v tomto prípade použije batérie s vyššou kapacitou (očakáva sa kapacita 60 kWh). Dočkáme sa jej koncom roka 2018. V prípade základného modelu hovoríme o kapacite Li-ion batérií 40 kWh. Ich úplné nabitie trvá 8 alebo 16 hodín v závislosti od zdroja.

Rýchlonabíjaním možno “doplniť“ batériu na 80 % kapacity za 40 minút. Výkon elektromotora dosahuje 110 kW a maximálny krútiaci moment 320 Nm je v elektromobile tradične k dispozícii od nulových otáčok. Nie je prekvapením, že z Leafu stále nebude diaľničná strela. Maximálna rýchlosť 144 km/h síce jazdu po diaľnici umožňuje, ale vysoké tempo výrazne zvyšuje spotrebu energie. Kým prvý Leaf bol jedným z priekopníckych áut Nissanu v oblasti elektromobility, jeho nový nástupca prináša iné technologické novinky. Jednou z nich je e-Pedal, ktorý spraví z brzdového pedálu zbytočnosť. Jediné využitie klasických bŕzd bude pri núdzovom brzdení. Až 90 % situácií zvládne šofér s e-Pedalom KLIKNITE SEM!

Nissan Leaf ProPILOT
Nissan

Najdôležitejšou inováciou pre Nissan je systém ProPILOT a Leaf bude prvým vozidlom značky s touto vymoženosťou. Ide o verziu autonómneho riadenia, ktorá umožňuje poloautonómnu jazdu v rámci jedného pruhu v rozmedzí od 30 do 100 km/h. Vozidlo dokáže upravovať vzdialenosť od ostatných účastníkov premávky a aktívnym natáčaním volantu sa udržiavať v rámci svojho pruhu. V prípade potreby ProPILOT auto úplne zastaví (napríklad v dopravnej zápche). Pre jeho opätovné aktivovanie stačí ťuknúť na plynový pedál. S predajom Nissanu Leaf v Európe sa začne v januári budúceho roka. Bližšie si ho môžeme pozrieť už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte.

Tagy

Pokračovať v čítaní