Autosuv.sk

Ostatné

Modernizovaný Hyundai Kona dostal vylepšené motory a nový predok

Veľkou novinkou pre Konu je verzia N Line. Vylepšené motory sa spoľahnú na mild hybridnú techniku a novú inteligentnú manuálnu prevodovku.
Modernizovaný Hyundai Kona dostal vylepšené motory a nový predok

Najviditeľnejšie zmeny môžeme vidieť na modernizovanom Hyundai Kona v prednej časti. Kona dostala širšie LED denné svetlá, novú masku, kontrastnú striebornú časť nárazníka a má aj dlhšiu kapotu. V porovnaní s predchodcom je Kona o 40 mm dlhšia. Pri pohľade zboku sa toho zmenilo najmenej, vzadu môžeme nájsť upravené svetlá s novým dizajnom brzdového svietenia. Spodná časť nárazníka je rovnako v kontrastnej striebornej farbe. 

Hyundai

Vo vnútri sa dizajnéri snažili Konu trochu vyzdobiť. Pribudla možnosť voľby nových materiálov a farieb. Výduchy klimatizácie a reproduktory dostali lemovanie v kontrastnej farbe, pribudla elektronická ručná brzda a nové ambientné osvetlenie.

Hyundai

Novinkou je verzia N Line, ktorú spoznáme podľa odlišnej výplne prednej masky, troch nasávacích otvorov pod hranou prednej kapoty a dvojitej koncovky výfuku. Najvýraznejšou zmenou je však lakovanie lemov blatníkov a vonkajších prahov vo farbe karosérie. Zrkadlá dostali čierne lesklé kryty a rovnako je lakovaný aj difúzor vzadu. Vo vnútri stavil Hyundai na čierny interiér s kontrastným červeným prešívaním.

Hyundai

Ponuka motorov sa na prvý pohľad veľmi nezmenila. Naftový motor 1,6 l Smartstream je však teraz štandardne dodávaný s mild hybridnou technológiou. Spolupracovať môže so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, prípadne so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou. Tá využíva elektronické spojenie spojkového pedála so spojkou. V prípade benzínového trojvalca 1,0 T-GDI je mild hybridná technológia ponúkaná za príplatok. Na vrchole ponuky ostáva benzínový motor 1,6 T-GDI s výkonom 145 kW. Nový model Kona sa dodáva aj v hybridnej verzii. Tento pohon pozostáva z 1,6-litrového motora GDI a elektromotora s celkovým výkonom 104 kW (141 k). Systém využíva 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon predných kolies. Elektromotor s výkonom 32 kW (43 k) čerpá energiu z 1,56 kWh lítiovo-polymérovej batérie.

Hyundai

Konštruktéri upravili aj pruženie Kony s cieľom dosiahnutia vyššieho komfortu, preto zmenili nastavenie tlmičov, pružín aj stabilizátorov. Nové modely Kona N Line a Kona prídu k európskym predajcom do konca roka, nová Kona Hybrid bude nasledovať v roku 2021. V blízkej budúcnosti sa predstaví aj Kona Electric, ktorá aktuálnu verziu predčí pohonom aj dojazdom na elektrickú energiu. Neskôr sa dočkáme aj ostrej verzie Kona N.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní