Auto.sk Auto.sk

Novinky

Mercedes zaútočí na okruhy aj cesty modelom AMG GT Black Series

Nové superšportové vozidlo stelesňuje korene značky s dlhoročnou tradíciou v motoristickom športe. Výsledkom je výkon 537 kW (730 k) motora V8 v kombinácii s aktívnou aerodynamikou a dizajnom, ktorý pochádza priamo z aktuálneho pretekárskeho vozidla AMG GT3.
Mercedes zaútočí na okruhy aj cesty modelom AMG GT Black Series

Názvom Black Series značka Mercedes-AMG od roku 2006 označuje výnimočné vozidlá: nekompromisne športové, s expresívnym dizajnom a s najdôslednejším prenosom technológií z motoristického športu do sériovej výroby. Modely Black Series sú exkluzívne, raritné automobily. Nie sú vyvinuté na to, aby sa stratili v garážach zberateľov, ale na vysoko dynamické použitie na pretekárskych tratiach napriek tomu, že sú schválené na cestnú premávku. V rámci tejto tradície prináša AMG GT Black Series novú kľúčovú vlastnosť: je to najvýkonnejšie vozidlo Mercedes-AMG so sériovo vyrábaným motorom V8.

Na zdôraznenie novej definície superšportového vozidla odborníci na motory v Affalterbachu ešte viac vylepšili osvedčený 4,0-litrový agregát biturbo – aj napriek už dobre známym vlastnostiam ako ovládateľnosť, priebeh výkonu alebo krútiaceho momentu. Zoznam požiadaviek je pevne daný: výrazne vyšší výkon ako v doterajšom vrcholovom modeli z rodiny AMG GT, ešte agilnejšie reakcie, hlad motora po otáčkach – sledované vlastnosti si vyžadujú radikálny zásah v podobe nového, plochého kľukového hriadeľa.

Foto: Mercedes

Najvýkonnejší sériový motor V8 od značky Mercedes-AMG

Nový motor GT Black Series sa zakladá na 4,0-litrovom motore AMG V8 biturbo s mazaním so suchou kľukovou skriňou, pre množstvo úprav však dostal nový interný kód M178 LS2. Dosahuje výkon 537 kW (730 k) pri 6 700 – 6 900 ot./min a poskytuje maximálny krútiaci moment 800 Nm pri 2 000 – 6 000 ot./min. Nové vačkové hriadele a nové zberné výfukové potrubie sú prispôsobené novému poradiu zapaľovania a ešte viac zlepšujú výmenu plynov. Obe dvojprúdové turbodúchadlá sú vo vrcholovom modeli štvordverového kupé AMG GT vybavené valivými ložiskami, čo ešte viac optimalizuje ich odozvu. Vo verzii Black Series však majú turbodúchadlá väčšie koleso kompresora, vďaka čomu dokážu zabezpečiť celkový prísun 1 100 kg vzduchu za sekundu.

Zrýchlenie z 0 na 200 km/h za menej ako deväť sekúnd

Čo dokáže motor vo verzii AMG GT Black Series? Dodáva vozidlu celkom osobitý charakter, čo sa odráža nielen v spôsobe priebehu výkonu, ale aj v úplne osobitom charaktere zvuku. A umožňuje absolútne pôsobivé jazdné výkony: dvojdverové vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za menej ako deväť sekúnd. Maximálna rýchlosť má hodnotu 325 km/h, samozrejme, možno ju dosiahnuť len na uzavretých pretekárskych tratiach.

Foto: Mercedes

Upravená prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

Výkon prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, ktorá sa podobne ako vo všetkých modeloch AMG GT nachádza pri zadnej náprave v rámci usporiadania motor vpredu – prevodovka vzadu, čo vplýva na dosiahnutie optimálneho rozloženia hmotnosti. Pre použitie vo verzii AMG GT Black Series bola upravená a prispôsobená na zvýšený krútiaci moment 800 Nm. Doterajšie hranice výkonu radenia a časy odozvy sa výrazne rozšírili, vďaka čomu sú ešte vhodnejšie na pretekárske trate.

Koncepcia zadného krídla s dvoma úrovňami

Pri pohľade zozadu sa ukazuje nový charakteristický spojler zadného nárazníka s veľkým difúzorom, dve okrúhle dvojité koncovky výfuku vľavo a vpravo vonku, bočné odvetrávacie otvory v podbehoch kolies a inovatívna koncepcia zadného krídla. Oba komponenty krídla pozostávajú z uhlíkových vlákien, dajú sa mechanicky prestaviť, a tým prispôsobiť rôznym podmienkam na trati. Druhý, nižšie uložený profil krídla sa podarilo zhotoviť ako mimoriadne malý a úzky komponent, pretože ideálne navádza vzduch z prednej časti vozidla. Aerodynamickú efektívnosť zvyšujú aj veľmi ľahké a napriek tomu stabilné podpery krídla z uhlíkových vlákien s matným čiernym lakom, ktoré boli špeciálne vytvorené po rozsiahlych simuláciách. Skrutkovými spojmi sú spojené so zadnými výklopnými dverami. Aj tie sú vyhotovené z uhlíkových vlákien v čiernej farbe.

Foto: Mercedes

Zaujímavý je aj ďalší detail: pohyblivé krídelko v hornej lište krídla. Tento aktívny aerodynamický prvok je riadený elektronicky podľa jazdnej situácie a zvoleného režimu DYNAMIKA AMG – dokáže sa nakloniť o 20 stupňov, čím sa zlepšuje dynamika v pozdĺžnom aj v priečnom smere. Vo svojej vodorovnej polohe znižuje odpor vzduchu pre rýchlejšie dosiahnutie maximálnej rýchlosti. Vo vzpriamenej polohe krídelko zvýšeným prítlakom na zadnej náprave zlepšuje brzdné vlastnosti a stabilitu pri prejazde zákrutami.

V spolupráci s výrobcom Michelin boli vyvinuté pneumatiky Pilot Sport Cup 2 R MO, ktoré sú na mieru prispôsobené verzii Black Series. Ako je zvykom len v pretekárskom športe, tieto športové pneumatiky sa dodávajú v dvoch zmesiach exkluzívne pre značku Mercedes-AMG.

Oranžová ako exkluzívny kontrastný farebný odtieň

Koncepcia interiéru zvýrazňuje vrcholové postavenie AMG GT Black Series: koža napa Exklusiv sa kombinuje so športovým mikrovláknom DINAMICA v čiernej farbe a s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami. Prístrojová doska a novonavrhnuté panely dverí s odľahčenou konštrukciou, ktoré boli namiesto držadiel vybavené len slučkami na zatváranie dverí, sú potiahnuté čiernym mikrovláknom DINAMICA. Nápadné zvýrazňujúce prvky prinášajú aj ďalšie oranžové kontrastné ozdobné švy, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien v matnej čiernej farbe, ako aj interiérový balík Night. Škrupinové sedadlá AMG z uhlíkových vlákien sú kombináciou nízkej hmotnosti a optimálneho bočného vedenia. 

Foto: Mercedes

Displeje s ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG

Vozidlo AMG GT Black Series má pred vodičom plne digitálny združený displej z rodiny AMG GT s uhlopriečkou s veľkosťou 12,3 palca a multimediálny monitor s uhlopriečkou s veľkosťou 10,25 palca na stredovej konzole. Združený prístroj ponúka rozličné dizajnové spracovania s tromi štýlmi zobrazovania špecifickými pre AMG: Klasický, Športový alebo Superšportový. V zobrazení Superšport s centrálnym otáčkomerom existuje množstvo ďalších informácií, napríklad výzva na preradenie na vyšší stupeň v režime manuálneho radenia, takzvaná Shiftlight. 

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní