Auto.sk Auto.sk

Novinky

Kia Stonic prichádza v novej verzii GT Line s mild hybridným motorom

Kia dnes odhalila nový model Kia Stonic GT Line, posledný modelový rad tejto značky, ktorý sa rozširuje o športovú špecifikáciu „GT Line“.
Kia Stonic prichádza v novej verzii GT Line s mild hybridným motorom Kia

Vonkajší dizajn vozidla Stonic GT Line dodáva jeho vzhľadu mestského crossovera športovejší nádych, inšpirovaný vysokovýkonnými modelmi Kia z radu GT. Prejavuje sa to na novom dizajne predného a zadného nárazníka. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa sa môže pochváliť jedinečnou dizajnovou úpravou a kryty vonkajších spätných zrkadiel zasa čiernym povrchom. Okrem toho variant GT Line štandardne ponúka nové LED svetlomety. 

Kia

Pri pohľade zozadu ho od ostatných variantov radu Stonic odlišuje mohutnejší zadný nárazník, ktorý svojím dizajnom imituje dvojité koncovky výfuku a zadný difúzor, ako aj znak GT Line na dverách batožinového priestoru. Variant GT Line rozširuje farebné možnosti prostredníctvom zvýraznenia okolo troch nasávacích otvorov v prednom nárazníku, ktoré je zladené s kontrastnou farbou strechy. 

Kia

Najviditeľnejšou zmenou v interiéri je obloženie palubnej dosky so vzhľadom uhlíkových vlákien, čo je úprava vyhradená výlučne pre modely GT Line. Unikátne sú v novom variante aj sedadlá, čalúnené kombináciou čiernej látky a umelej kože s lemovaním a kontrastným prešívaním bielej farby. Na vodičov čaká nový volant s plochou spodnou časťou, potiahnutý perforovanou kožou s logom GT Line a kontrastným šitím, ako aj 4,2-palcový digitálny displej medzi ciferníkmi na bloku prístrojov.

Kia

Stonic GT Line ponúka novú pohonnú jednotku EcoDynamics+, ktorá kombinuje 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream so 48 V systémom MHEV. Motor Smartstream dosahuje výkon 100 alebo 120 k, pričom v oboch prípadoch ponúka systém voľby jazdných režimov, a to „Eco“, „Sport“ a „Normal“. GT Line má v štandardnej výbave novú inteligentnú manuálnu prevodovku (iMT), alebo si za príplatok môžete vybrať 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (7DCT). Namiesto mechanického spojenia sa spojka prevodovky iMT ovláda elektronicky. Obidve prevodovky, iMT aj 7DCT umožňujú určitý čas jazdiť s vypnutým motorom, čím sa v režime Eco dosahuje nižšia spotreba. Funguje to pri rýchlosti do 125 km/h, pričom motor sa znova spustí po zošliapnutí plynového, brzdového alebo spojkového pedála. Okrem toho bude v ponuke aj nehybridný 1,0-litrový motor T-GDi Smartstream s výkonom 100 k, ktorý možno kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou 7DCT.

Výroba modelu Stonic GT Line sa spúšťa v októbri vo výrobnom závode Sohari v Kórei. V Európe sa začne predávať počas posledného štvrťroka 2020. Všetky modely zákazníkom ponúknu záruku Kia na 7 rokov, resp. 150 000 kilometrov.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní