Autosuv.sk

Novinky SUV

Jaguar I-Pace porazil v súboji konkurenčnú Teslu

Jaguar dobre vie, na koho musí svojím marketingom mieriť. Hlavným konkurentom pre elektrické SUV I-Pace je Tesla Model X.
Jaguar I-Pace porazil v súboji konkurenčnú Teslu

Jaguar dobre vie, na koho musí svojím marketingom mieriť. Hlavným konkurentom pre elektrické SUV I-Pace je Tesla Model X.

Predstavenie prvého elektrického SUV z dielne Jaguaru sa nezadržateľne blíži. O vozidle však už vieme všetky podstatné informácie a britskému výrobcovi sa už ozvali tisícky záujemcov. Hlavným konkurentom pre nový Jaguar je Tesla a jej Model X. Zatiaľ čo pri Tesle sa nábeh výroby vždy stretáva s množstvom problémov, Jaguar by nemal mať v tomto ohľade také problémy. Navyše konkurenčný model podlieza aj cenou. 

Základná verzia Jaguaru I-Pace začne v Británii na sume v prepočte 66 250 eur. Rozdiel v základných cenách je zhruba 15-tisíc eur. Nový I-Pace využije na pohon všetkých kolies dvojicu elektromotorov s celkovým výkonom 294 kW a s krútiacim momentom 696 Nm. Zrýchlenie na rýchlosť 100 km/h zvládne za 4,8 s. Dojazd na jedno nabitie by mal dosahovať 480 km podľa novšieho meracieho cyklu WLTP. Rýchlonabíjanie na 80 % kapacity zaberie približne 40 minút. V domácich podmienkach s použitím 7 kW nabíjačky trvá rovnaký úkon asi 10 hodín. 


zdroj: Jaguar

Li-ion batéria s kapacitou 90 kWh dostane vlastnú klimatizáciu. Tá sa postará, aby sa teplota batérie pred štartom pohybovala na ideálnej úrovni v lete aj v zime. Klimatizácia funguje len v momente, keď je auto pripojené na nabíjačku. Na optimalizáciu trasy sa vzhľadom na spotrebu energie zameriava navigácia. Berie do úvahy nielen premávku, ale aj spôsob jazdy šoféra a tomu prispôsobuje zvolenú trasu. 

Jaguar si plne uvedomuje, že jeho najväčším konkurentom je momentálne Tesla Model X. Aj preto postavil tieto dva elektromobily v súťaži proti sebe. Cieľom bolo zrýchliť z miesta na 60 míľ/h (96,5 km/h) a následne zabrzdiť. Za volant modelu I-Pace sa posadil jazdec tímu Panasonic Jaguar Racing, Mitch Evans. Na miesto šoféra v Tesle zasadol bývalý víťaž IndyCar, Tony Kanaan. Výsledok bol už vopred jasný. V zrýchlení je o pár desatín lepší Jaguar. Tesla však ponúka aj verziu P100D a tá by to Jaguaru natrela o svetelné roky. Na druhej strane cena Tesly je v takom prípade približne dvojnásobná.

Tagy

Pokračovať v čítaní