Auto.sk Auto.sk

Novinky

Hyundai Santa Fe dostal nové motory a prevodovky

Santa Fe príde ako hybrid, plug in hybrid, ale vylepšenia sa dočkal aj naftový motor, ktorý bude takmer o 20 kg ľahší.
Hyundai Santa Fe dostal nové motory a prevodovky

Štvrtá generácia Hyundaiu Santa Fe bola predstavená v roku 2018 a už po dvoch rokoch prichádzajú Kórejci s modernizovanou verziou. Jej vzhľad sme spoznali približne pred mesiacom, teraz sme sa dozvedeli aj podrobnosti o technike. Facelift by sme si v tomto prípade mohli ľahko pomýliť aj s príchodom novej generácie, pretože zmeny sú naozaj veľké. Santa Fe je postavené na novej platforme a s výnimkou rázvoru náprav sa zmenili všetky jeho rozmery. Narástol v každom smere o 5 až 15 mm. Prejaviť by sa to malo vo vnútri nárastom miesta pre nohy v druhom rade sedadiel o 3 cm, v treťom rade o štyri cm. Kufor sa zväčšil o 9 l na 634 l v prípade 5-miestnej verzie. 7-miestna karoséria má kufor väčší o 24 l (571 l). Z priestoru neuberú ani nové hybridné a plug in hybridné jednotky. Konštruktéri totiž skryli batériu pod sedadlo spolujazdca, v prípade plug in hybridu aj pod sedadlo vodiča. 

Motor 1,6 T-GDi

Základným kameňom hybridného ústrojenstva sa stane benzínový turbo motor 1,6 TGDi, spolupracujúci s elektromotorom s výkonom 44,2 kW. Celkový systémový výkon dosiahne hodnotu 169 kW a krútiaci moment 350 Nm. Hybrid s názvom Smartstream bude dostupný s pohonom predných kolies, ale aj s pohonom všetkých kolies. Výlučne na pohon všetkých kolies sa spoľahne plug in hybrid, ktorý bude dostupný v roku 2021. Jeho základom je rovnaký motor 1,6 T-GDi, dopĺňa ho však silnejší elektromotor s výkonom 66,9 kW. Celkový výkon vozidla tak stúpne na 195 kW a krútiaci moment na 350 Nm. Zatiaľ nepoznáme oficiálny elektrický dojazd podľa modernejšieho meracieho cyklu WLTP. Podľa staršieho NEDC by to malo byť 64 km. Reálne tak môžeme očakávať dojazd okolo 50 km. Hybrid aj plug in hybrid bude spolupracovať s vylepšenou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Motor 2,2 l Smartstream

Alternatívou k benzín hybridom bude naftový motor 2,2 l Smartstream. V porovnaní s predchodcom bude o 19,5 kg ľahší vďaka novému hliníkovému bloku motora. Upravených bolo viacero častí s cieľom znížiť vnútorné trenie a zvýšiť výkon. Štvorvalec s výkonom 148,5 kW a s krútiacim momentom 440 Nm bude ponúkaný s pohonom predných kolies, aj s pohonom všetkých kolies. Nový motor spolupracuje s novou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Suché spojky boli nahradené mokrými spojkami, čo prispeje k úspore paliva. V porovnaní so staršou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou zvláda nová preniesť až o 58 % vyšší krútiaci moment.

Nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka

Poriadne vynovené Santa Fe má mať lepšie jazdné vlastnosti vďaka nižšiemu ťažisku. Zlepšilo sa aj v oblasti aerodynamiky a Hyundai sľubuje aj nižší hluk v kabíne. Ak si chcete pozrieť viac fotografií nového Santa Fe tak si pozrite náš starší článok - KLIKNITE SEM!

Tagy

Pokračovať v čítaní