Autosuv.sk

Ostatné

Honda odhalila aj interiér nového elektromobilu E Prototype

V Ženeve vystavia Japonci prototyp budúceho sériového auta. Oproti konceptu došlo k menším úpravám dizajnu. Do veľkej miery ostal zachovaný interiér a sériový model využije aj kamery namiesto zrkadiel.
Honda odhalila aj interiér nového elektromobilu E Prototype

V Ženeve vystavia Japonci prototyp budúceho sériového auta. Oproti konceptu došlo k menším úpravám dizajnu. Do veľkej miery ostal zachovaný interiér a sériový model využije aj kamery namiesto zrkadiel.

V roku 2017 prekvapila Honda v Ženeve modelom Urban EV Concept. Pozornosť na malý elektromobil strhla najmä vďaka vydarenému retro dizajnu, ktorý ocenila aj odborná verejnosť. Honda Urban EV sa stal najkrajším konceptom podľa Car Design Awards. Už skôr sme informovali, že tento rok donesie Honda do Ženevy nasledovníka v podobe prototypu, ktorý posúva malý elektromobil smerom k sériovej výrobe. Z nových fotiek vidno, že Honda ostala verná pôvodnému dizajnu, ale zároveň došlo k niektorým úpravám. Na základe umiestnenia zapustenej kľučky na dverách to už nevyzerá na protismerné otváranie dvier. Model s názvom E Prototype už nepôsobí tak mohutne a je oblejší, čím podľa nás trochu stratil na príťažlivosti.

Honda

Vozidlo si naopak zachovalo niektoré moderné prvky. Platí to pri pohľade do interiéru, ktorému dominuje trojica navzájom prepojených displejov. Zaujímavé riešenie získalo nádych luxusu vďaka použitému drevu (zrejme imitácia, uvidíme, ako to bude pôsobiť naživo) a závan minulosti navodzuje iba dvojramenný volant. Kombinácia modernej palubnej dosky a retro volantu vyzerá veľmi dobre. Už menej sa nám do interiéru hodia tradičné "Honda prvky". Na mysli máme najmä krytky na zásuvky pod ovládačmi klimatizácie, ktoré nám k zvyšku interiéru jednoducho nepasujú. V rohoch palubnej dosky sú zrejme umiestnené ešte ďalšie dva displeje. Slúžiť by mali ako náhrada za klasické spätné zrkadlá. Honda E Prototype je prvým (onedlho) sériovým vozidlom s týmto riešením v rámci svojej triedy. Dojem priestoru v aute má navodiť rovná podlaha vpredu aj vzadu.

Honda

O výkone a motore nemáme žiadne konkrétne informácie. Tajomstvom pre nás zatiaľ ostáva aj kapacita batérie. Známy je však dojazd na jedno nabitie, ktorý by mal prekonať 200 km. Tento údaj len potvrdzuje mestské zameranie budúceho sériového modelu. Nabitie batérie na 80 % kapacity by malo zabrať približne 30 minút. Viac o novom modeli sa dozvieme začiatkom marca v Ženeve.

Tagy

Pokračovať v čítaní