Autosuv.sk

Ostatné

Elektrický Mercedes EQC dostal slovenskú cenovku

Okrem základnej verzie EQC ponúka Mercedes aj lepšie vybavený kúsok EQC Edition 1886. Elektromobily sa stále neradia medzi lacné vozidlá a platí to aj pre EQC. Malou náplasťou môže byť aspoň chystané opätovné zavedenie štátnej podpory v hodnote 5 000 eur.
Elektrický Mercedes EQC dostal slovenskú cenovku

Okrem základnej verzie EQC ponúka Mercedes aj lepšie vybavený kúsok EQC Edition 1886. Elektromobily sa stále neradia medzi lacné vozidlá a platí to aj pre EQC. Malou náplasťou môže byť aspoň chystané opätovné zavedenie štátnej podpory v hodnote 5 000 eur.

Výroba elektrického Mercedesu EQC už nejaký čas beží. Vidieť sme ho naživo mohli už aj na Slovensku, na nedávnom autosalóne v Bratislave. Teraz prichádza ďalší míľnik pre tento nový model, a tým je oficiálne spustenie predaja. Základná verzia sa u nás bude predávať od 76 800 eur. Elektromobily sa zatiaľ neradia medzi lacné autá, na druhej strane Mercedes sa to snaží aspoň trochu kompenzovať slušnou výbavou v prípade základného modelu. Nájdeme v nej tepelnoizolačné tmavo tónované sklo, balík komfortnej výbavy Keyless-Go, asistent sledovania mŕtveho uhla, balík odkladacích priestorov a nabíjací kábel pre domácu zásuvku. Komu výbava základného modelu nestačí, nie je odkázaný len na príplatkové doplnky, ale rovno môže siahnuť po verzii EQC Edition 1886. Doplnkové prvky a služby v takom prípade zdvihnú cenu EQC na 88 242 eur. Presne 5 000 eur zrazí z ceny štátna podpora na podporu elektromobility, ktorá by mala začať znovu fungovať od decembra tohto roka.

Mercedes EQC spustenie predaja (12 obrázkov v galérii)

Problémom elektromobilov ostávajú dlhé trasy. Papierový dojazd podľa staršieho meracieho cyklu NEDC dovolí prejsť elektrickému Mercedesu maximálne 471 km. V realite to však bude ešte o dosť horšie. Následné nabíjanie z domáceho wallboxu potrvá nekonečných 11 hodín, pri využití rýchlonabíjačky treba čakať 40 minút (nabitie z 10 na 80 %). Mercedes na tento nedostatok súčasných elektromobilov myslel pri optimalizovaní navigácie, ktorá vypočíta rýchlu trasu s malým množstvom zastávok a s krátkymi časmi nabíjania. Zarátaním údajov o vozidle, akými sú napríklad aktuálny stav akumulátora či informácie o trase, meteorologické údaje alebo dostupné nabíjacie stanice sa trasa dynamicky prispôsobí. Plánovanie trasy môže prebiehať aj mimo vozidla prostredníctvom aplikácie Mercedes me. Z dojazdu tradične veľmi uberá klimatizácia/kúrenie, preto prichádza EQC s možnosťou predklimatizovania. Na druhej strane Mercedes EQC určite nezaostáva (skôr naopak) za dnešným štandardom pri pohľade na výkon a zrýchlenie. Dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 300 kW rozbehne vozidlo na 100 km/h v priebehu 5,1 s. Ďalšie technické údaje si môžete pozrieť v tabuľke.

Tagy

Pokračovať v čítaní