Autosuv.sk

Ostatné

Elektrický Mercedes EQC absolvoval posledné testy v zimných podmienkach

Mercedes prezradil, na čo sa sústredil v testoch nového elektromobilu EQC v zimných podmienkach.
Elektrický Mercedes EQC absolvoval posledné testy v zimných podmienkach

Približne 200 prototypov predsériových vozidiel Mercedes EQC najazdilo v rôznych podmienkach milióny kilometrov. Posledné testy nového elektromobilu uskutočnila nemecká automobilky na severe v švédskom Arjeplogu. Inžinieri sa v chladnom prostredí zamerali na teplotný manažment akumulátora a interiéru, nabíjanie v chlade, trakcii a rekuperácii na ľade a snehu. V prípade silných mrazov sa testuje aj to, do akej miery je presný prepočet dojazdu.

Okrem toho inžinieri analyzujú, či a aký vplyv má na dojazd ohrev interiéru počas jazdnej prevádzky. V tejto súvislosti sa navyše uskutočňujú aj testy, ktoré majú ukázať, ako rýchlo sa kabína v prípade krátkych zastávok, napríklad na nakupovanie, ochladí a akú energiu je potom potrebné vynaložiť na vyrovnanie tepelnej straty. Vždy je energeticky efektívnejšie o trochu znížiť teplotu interiéru a namiesto toho používať vyhrievanie sedadla.

Vývojári testujú aj správanie elektrického vozidla pri ohrievaní, keďže v porovnaní s bežnými spaľovacími motormi tu nie je možné využiť odpadové teplo. Okrem toho sa sústreďujú aj na funkciu predklimatizovania, ktorá zaručuje rýchle zohriatie vozidla pred začiatkom jazdy. Počas nabíjania sa v ideálnom prípade predhrieva aj interiér vozidla. Vodiči vozidiel EQC tak ráno nebudú musieť škrabať sklá, ani nastupovať do ľadového auta. Táto skutočnosť má pozitívny vplyv na dojazd vozidla, pretože spotreba energie z vysokonapäťového akumulátora sa tak môže výrazne znížiť.
 

Mercedes EQC zimné testy

V prípade teplôt pod bodom mrazu prijme vysokonapäťový akumulátor menej prúdu, keďže chemické procesy prebiehajú pomalšie než v bežných podmienkach. Preto počas nabíjania zabezpečuje optimálnu oblasť výkonu a efektivity batérie vyhrievanie akumulátora, tzv. prídavný ohrievač PTC. Konštruktéri musia pri testoch myslieť aj na systém rekuperácie. Zamrznutá cesta ponúka výrazne menšiu povrchovú priľnavosť ako suchá komunikácia. Preto je nevyhnutné presné zosúladenie systému ESP. Tento systém síce má zasiahnuť len v nevyhnutnom prípade, pri bežnej jazde však má umožňovať želanú rekuperáciu.

Technické údaje

3 - predbežné údaje

Tagy

Pokračovať v čítaní