Autosuv.sk

Ostatné

Buick Enspire je americký pohľad na blízku budúcnosť elektrických crossoverov

Elektrický pohon, uhladený dizajn a čelné sklo, slúžiace ako veľký head up displej - takto vidí blízku budúcnosť elektrických crossoverov americký Buick.
Buick Enspire je americký pohľad na blízku budúcnosť elektrických crossoverov

Elektrický pohon, uhladený dizajn a čelné sklo, slúžiace ako veľký head up displej - takto vidí blízku budúcnosť elektrických crossoverov americký Buick.

Uhladené tvary a "prísny pohľad" širokej prednej masky. Aj tak by sme mohli opísať nový koncept elektrického crossoveru značky Buick. Dojem uhladeného dizajnu umocňujú skryté kľučky a malé kamery namiesto veľkých zrkadiel. Na robustnosti dodávajú americkej novinke obrovské kolesá a plastová ochrana blatníkov. Na prvých fotkách pôsobí podľa nás sympatickejšie spredu ako zozadu. 

Dizajnéri sa nevyhli dnešným trendom a nízke svetlá sú vizuálne prepojené do jedného celku. Platí to vpredu aj vzadu. Ďalšou spoločnou črtou sú otvory na stranách. Vpredu možno slúžia na chladenie bŕzd, vzadu sú pravdepodobne len falošným prvkom na okrasu. Nový koncept s názvom Enspire predvedie Buick v Číne a predovšetkým pre Čínu bude určený aj jeho prípadný sériový nástupca. Práve veľký trh je ideálnym priestorom na umiestnenie elektrického crossovera.

Buick Enspire
Buick Enspire Zdroj: Buik

Dva elektromotory poháňajú obe nápravy a produkujú systémový výkon 410 kW. Zrýchlenie na 100 km/h za štyri sekundy nie je vo svete elektromobilov rekordné, ale stále úžasne rýchle na pomery crossoveru. Výrobca uvádza dojazd 600 km na jedno nabitie, ale kapacitu batérií zatiaľ neprezradil. Enspire možno nabiť za 40 minút na 80 %, navyše Buick možno dobíjať aj bezdrôtovo.

Prvá fotka vnútorného priestoru nám neumožňuje získať kompletnú predstavu o interiéri. Pracovisko vodiča je takmer bez tlačidiel a na všetko podstatné slúžia displeje a dotykové plochy. Platí to aj pre volant, z ktorého sa takmer vytratili klasické tlačidlá. Ramená volantu sú posunuté čo najnižšie, aby mal vodič dobrý výhľad na prístrojový panel. Na čelnom skle vidno grafické zobrazenie navigácie a dá sa predpokladať, že celé sklo bude jedným veľkým head up displejom.

Tagy

Pokračovať v čítaní