Autosuv.sk

Ostatné

BMW zakončí výrobu úspešného modelu i8 limitovanou edíciou

Asi len málokto mohol v roku 2014 očakávať, že BMW nakoniec vyrobí až 20 000 kusov modelu i8. Vydarený dizajn mal na jeho úspech rozhodujúci vplyv.
BMW zakončí výrobu úspešného modelu i8 limitovanou edíciou

Asi len málokto mohol v roku 2014 očakávať, že BMW nakoniec vyrobí až 20 000 kusov modelu i8. Vydarený dizajn mal na jeho úspech rozhodujúci vplyv.

Keď sa BMW i8 v roku 2014 objavilo na cestách, okamžite "zakrútilo krkom" mnohým zvedavcom. Pozornosť upútalo ihneď, získalo množstvo ocenení od odborných časopisov a už v roku 2014 bolo označené za budúcu klasiku. Málokto by však v tom čase správne stavil na počet predaných kusov tohto športovo ladeného auta. BMW dodnes predalo viac ako 20 000 vozidiel i8 a prekonalo všetky očakávania.

Proporcie dynamického športového vozidla a krídlové dvere, ktoré sa vyklápali smerom nahor, dokážu pritiahnuť pozornosť ešte aj dnes. BMW však nechcelo zaujať iba dizajnom. Hybridné auto, nabíjateľné zo siete, vážilo napriek batériám len 1 500 kg, navyše hmotnosť je rovnomerne rozdelená na nápravy v pomere 50:50. Výber materiálov interiéru a spôsobu výroby modelu BMW i8 sa vo veľkej miere zameriaval na trvalo udržateľné možnosti. Koža, použitá na čalúnenie sedadiel a palubnej dosky, bola lúhovaná vo výťažku z olivových listov. Napríklad, okrem iných materiálov, základná surovina na textilné poťahy je polyesterový granulát, ktorý pochádza z recyklovaných PET plastov, ako sú fľaše.

V čase príchodu na trh bol model BMW i8 prvým sériovo vyrábaným vozidlom na svete, vybaveným inovatívnymi laserovými svetlometmi. Po svetovej premiére vozidla BMW i8 sa laserové svetlomety značky BMW dostali aj do ostatných modelových radov.

Motor s objemom 1,5 litra sa vyznačoval kompaktnými rozmermi a mimoriadne vysokým výkonom. S litrovým výkonom na úrovni 113 kW (154 k) to znamenalo nový rekord pre sériové modely automobilky BMW. S príchodom verzie Roadster sa zvýšila kapacita batérie na 11,6 kWh. Upravená technológia článkov batérie umožnila nárast výkonu elektrického motora o 9 kW (12 k) na 105 kW (143 k). V spojení so spaľovacím motorom to znamenalo nárast výkonu na 275 kW (374 k). Vďaka tomu dokázalo BMW i8 Coupé zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy, model BMW i8 Roadster na to potreboval 4,6 sekundy. Oba modely dosiahli maximálnu rýchlosť 250 km/h. BMW i8 Coupé došlo na elektrický pohon do vzdialenosti 55 km, BMW i8 Roadster dosahovalo dojazd 53 kilometrov.

BMW i8 (10 obrázkov v galérii)

V závode v Lipsku momentálne vzniká 200 kusov vozidiel limitovanej edície BMW i8 Ultimate Sophisto Edition. Jeden z týchto modelov zišiel z linky už v decembri 2019 ako 20 000. kus tohto plug-in hybridného modelu. S takýmto množstvom sa modelu BMW i8 podarilo výrazne prekonať niektoré legendárne športové automobily značky BMW. Medzi pokorenými míľnikmi v histórii športových vozidiel sa nachádza napríklad aj BMW M1, z ktorého sa vyrobilo iba 399 kusov s povolením pre prevádzku na verejných komunikáciách. Za BMW i8 skončilo aj legendárne BMW Z8, ktoré vzniklo v počte 5 000 kusov.

Tagy

Pokračovať v čítaní