Auto.sk Auto.sk

Novinky

BMW ukázalo vynovené ostré modely M5 a M5 Competition

Bavorská automobilka omladila svoje modely M5 a M5 Competition.
BMW ukázalo vynovené ostré modely M5 a M5 Competition

Keď prišla súčasná generácia športového BMW M5 v roku 2017 na trh, tak trochu prekvapila pohonom všetkých kolies. Dovtedy sme boli zvyknutí, že bavorská "zbraň na kolesách" bola zábavná aj vďaka pohonu zadných kolies. BMW však na fanúšikov driftovania nezabudlo a "eM päťke" doprialo špeciálny športový režim pre driftovanie. Po jeho aktivácii je BMW poháňané výlučne kolesami zadnej nápravy. Aby nemecký výrobca zdôraznil zábavnosť tohto auta, tak s ním vytvoril svetový rekord v dĺžke driftovania bez prestávky. Počas driftu pritom za jazdy až päťkrát dotankovali vozidlo pomocou druhého auta. Článok o rekorde aj s videom si môžete prečítať na nasledujúcom odkaze - KLIKNITE SEM!

Foto: BMW

Teraz prešlo BMW M5 modernizáciou. Rovnako, ako v prípade modelového radu BMW 5 aj v tomto momente zasahujú vynovené obličky hlbšie do nárazníka a ich spoločné chrómované orámovanie vytvára z tohto elementu jednodielny dizajnový prvok masky chladiča. Svoje nezastupiteľné a správne miesto majú aj špecifické dvojité M lamely a znak M. Predný nárazník má výraznejšie kontúry a väčšie otvory na vstup vzduchu po stranách. Rozmerný stredový otvor na vstup vzduchu dostal 6-uholníkový tvar.

Foto: BMW

Vzadu dostalo BMW širší difúzor a upravené koncovky výfuku. Nový dizajn má aj zadný nárazník. Verzia BMW M5 Competition dostala navyše čierne doplnky, ktoré podčiarkujú jej výnimočné postavenie. 

Foto: BMW

Vo vnútri sa vynovené BMW môže pochváliť väčším 12,3-palcovým displejom a novým čalúnením sedadiel. To však v prípade tohto auta nie je podstatné. Podstatné sú tu červené tlačidlá M1 a M2 na volante, ktoré umožňujú "odistiť" auto, teda prepnúť ho do ostrého režimu pre rýchlu jazdu. Novinkou je tlačidlo M Mode na stredovom tuneli, vďaka nemu je možné rýchle individuálne nastavenie vlastnosti pohonu a podvozka. Stlačenie tlačidla M Mode v ostrejšom modeli M5 Competition a následné potvrdenie výzvy na stredovom displeji aktivuje dodatočný režim TRACK. Tento režim je navrhnutý špeciálne na využitie na pretekárskych okruhoch a deaktivuje všetky komfortné a bezpečnostné funkcie asistenčných systémov vodiča. Pre zvýšenie koncentrácie vodiča na cestu pred ním sa vypne aj zvuk audiosystému a vypne sa stredová obrazovka. 

Foto: BMW

Motor V8 pod kapotou modelov BMW M5 a BMW M5 Competition dodáva svoj výkon v pretekárskom vysokootáčkovom štýle. Model BMW M5 disponuje výkonom 441 kW (600 k) pri 6 000 otáčkach, zatiaľ čo v prípade modelu BMW M5 Competition je to až 460 kW (625 k) pri 6 000 otáčkach. Obe vozidlá dosahujú krútiaci moment 750 Nm, dostupný už od 1 800 až po 5 600 otáčok. BMW M5 šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čím sa dostáva do teritória superšportových vozidiel. Na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h potrebuje 11,1 sekundy. BMW M5 Competition zvláda obe úlohy o zlomok rýchlejšie: na rýchlosti 100 km/h je za 3,3 sekundy, na 200 km/h za 10,8 sekundy. Výraznejší zvuk motora sa ozve po stlačení tlačidla M Sound Control. Štandardne dodávaná 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic prináša krátke časy radenia, ako aj rýchle a precízne reakcie na každý pohyb akcelerátora. Ceny sa v Nemecku začínajú od 120 900 eur za BMW M5 a od 129 900 eur za BMW M5 Competition.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní