Autosuv.sk

Ostatné

Bentley odhalilo Continental GT s motorom V8

Osemvalec novej generácie sa dostane aj do kabrioletu. Vozidlu prinesie s výkonom 404 kW veľmi slušnú dynamiku, ale aj systém deaktivácie valcov s cieľom znížiť emisie a spotrebu.
Bentley odhalilo Continental GT s motorom V8

Osemvalec novej generácie sa dostane aj do kabrioletu. Vozidlu prinesie s výkonom 404 kW veľmi slušnú dynamiku, ale aj systém deaktivácie valcov s cieľom znížiť emisie a spotrebu.

Bentley ukázalo hneď dve nové verzie tretej generácie Continental GT a GT Convertible s označením V8. Luxusné auto dostalo novú generáciu motora V8 s objemom 4,0 l. Vďaka prepĺňaniu turbom vyvinie výkon 404 kW a maximálny krútiaci moment 770 Nm. To vozidlu stačí na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 318 km/h. Stovku pritom pokorí za 4,0 s, kabriolet je v tomto ohľade o desatinku pomalší. O nižšiu spotrebu a emisie sa má postarať systém deaktivácie valcov. V určitých fázach pracuje motor len na štyri valce. Prepnutie medzi chodom motora na štyri valce a osem valcov trvá 20 milisekúnd a posádka by túto zmenu vôbec nemala zaznamenať. Charakteristický bublavý zvuk osemvalca zvýrazňuje v prípade GT V8 aj GT V8 Convertible, výfuk ukončený spolu štyrmi koncovkami. Štandardne sú vozidlá dodávane na 20-palcových 10-lúčových hliníkových kolesách, zákazníci však majú na výber až 9 typov diskov s rozmerom do 22-palcov. Strecha kabrioletu sa otvorí za 19 sekúnd a celý proces je možné uskutočniť v rýchlostiach do 50 km/h.

Bentley Continental GT 28 a GT V8 Convertible (24 obrázkov v galérii)

Interiéru tradične dominujú hodnotné materiály a kvalitné dielenské spracovanie. Okrem digitálneho prístrojového panelu využilo Bentley aj 12,3-palcový otočný dotykový displej. Otáčaním stredovej časti možno namiesto displeja zobraziť trojicu analógových ukazovateľov. V tomto prípade však nejde o novinku, ale riešenie, ktoré Bentley používa už nejaký čas. Britská značka sa okrem vzhľadu a luxusu sústredila na pocit z jazdy. Vozidlo neustále prispôsobuje nastavenie pruženia ceste a šoférovým požiadavkám. Motor bude primárne poháňať zadnú nápravu s cieľom znížiť spotrebu, ale v prípade potreby sa do asfaltu poriadne "zahryznú" aj kolesá prednej nápravy. Nové verzie Bentley Continental GT V8 a GT V8 Convertible sa začnú predávať najskôr v USA v treťom štvrťroku. Na ostatné trhy sa dostanú začiatkom roka 2020.

Tagy

Pokračovať v čítaní