Autosuv.sk

Ostatné

Audi vylepšilo elektrické SUV e-Tron a predĺžilo jeho dojazd

Za nárastom dojazdu sa skrýva viacero vylepšení najviac k nemu zrejme prispelo zvýšenie využiteľnej kapacity batérie.
Audi vylepšilo elektrické SUV e-Tron a predĺžilo jeho dojazd

Za nárastom dojazdu sa skrýva viacero vylepšení najviac k nemu zrejme prispelo zvýšenie využiteľnej kapacity batérie.

Audi E-Tron prišlo na trh koncom minulého roka, a už teraz sa dočkalo miernych vylepšení. Prebralo ich od sesterského modelu E-Tron Sportback, ktorý mal premiéru pred pár týždňami v Los Angeles. Niekoľko technických úprav prinieslo nárast dojazdu o 25 km a verzia 55 quattro teraz prejde na jedno nabitie 436 km. Za nárastom dojazdu sa skrýva aj úprava bŕzd. Konštruktérom sa podarilo znížiť straty, spôsobené blízkosťou brzdových doštičiek a kotúčov. Optimalizácie sa dotkli aj predného elektromotora. Počas pokojnejšej jazdy bez výraznejšej akcelerácie poháňa vozidlo elektromotor na zadnej náprave. Sériou úprav Audi dosiahlo, že predný elektromotor je v takomto režime jazdy úplne odpojený od elektrického zdroja.

Najviac k predĺženiu dojazdu zrejme prispel manažment batérie. Po novom bude mať E-tron k dispozícii čistú (netto) kapacitu až 86,5 kWh, hrubá (brutto) kapacita pritom ostala s hodnotou 95 kWh nezmenená. Cena Audi E-tron 55 quattro pritom ostane aj po technických úpravách nezmenená. U nás začína na sume 81 400 eur. Zmeny sa dotkli aj chladiaceho systému vysokonapäťových komponentov. V závislosti od vonkajšej teploty môže nové riešenie predĺžiť dojazd až o 10 %. Posledná oblasť, ktorú Audi inovovalo, je rekuperácia energie pri brzdení. Rekuperácia sa podieľa až na 30 % celkového dojazdu. Šofér má k dispozícii tri stupne rekuperácie, ktoré sú teraz výraznejšie odstupňované a po zvolení najvyššieho stupňa je Audi ovládateľné v drvivej väčšine situácií jedným pedálom. Brzdový pedál sa v tomto prípade využíva len pri núdzovom brzdení.

Novinkou v prípade modelu E-tron je S line verzia. Na trh prichádza s 20-palcovými kolesami a športovým vzduchovým podvozkom. V ponuke pribudne aj nová motorizácia s označením 50 quattro, o ktorej sme už skôr informovali. V porovnaní s verziou 55 quattro má o 35 kW nižší výkon (230 kW), ale hlavný rozdiel nájdeme v kapacite batérií. Hrubá kapacita je 71 kWh, z ktorej môže šofér reálne využiť 64,7 kWh. Menšia batéria znamená zníženie hmotnosti o 120 kg, ale aj zníženie dojazdu na 336 km. Slabší model bude lacnejší o 11 800 eur. V tomto prípade vychádzame z nemeckých cien, keďže slovenskú cenu Audi E-tron 50 quattro zatiaľ nepoznáme.

Tagy

Pokračovať v čítaní