Autosuv.sk

Ostatné

Audi sa vzdáva autonómneho riadenia 3. stupňa v modeli A8

Schopnosť za presne stanovených podmienok jazdiť s autonómnym riadením 3. stupňa bola asi najväčšia technologická novinka, ktorú Audi A8 prinieslo. Nakoniec sa však do sériových áut nedostala.
Audi sa vzdáva autonómneho riadenia 3. stupňa v modeli A8

Audi v roku 2017 predstavilo najnovšiu generáciu svojej vlajkovej lode A8. Luxusná limuzína vyčnievala vďaka moderným technológiám a najviac sa hovorilo o autonómnom riadení 3. stupňa. Audi takúto jazdu zvládalo za obmedzených a presne stanovených podmienok. Nemecký výrobca mal počas autonómnej jazdy 3. stupňa prevziať zodpovednosť za prípadnú nehodu a šofér sa mohol venovať napríklad čítaniu alebo pozeraniu videí. Technológiu s názvom Traffic Jam Pilot si počas prezentácie mohli vyskúšať vybraní novinári, do sériovej podoby sa však nakoniec nedostala a v rámci súčasnej generácie modelu A8 už ani nedostane. Naznačujú to vyjadrenia zástupcov značky pre portál Automotive News Europe.

Problémom je zdržanie na strane európskych regulačných úradov, Audi tak nebude mať dosť času nasadiť novú technológiu do sériovej podoby ani po modernizácii modelu A8 v budúcom roku. "Na cestách neuvidíme Traffic Jam Pilot s pôvodne plánovanými funkcionalitami 3. stupňa (autonómnej jazdy) v súčasnej generácii Audi A8, pretože luxusný sedan už prešiel podstatnú časť svojho životného cyklu," povedal pre Automotive News Europe Hans-Joachim Rothenpieler, šéf technického vývoja Audi. "Momentálne nie je žiadny legálny rámec pre automatizované šoférovanie 3. stupňa a nie je možné homologizovať takéto funkcie do sériových áut nikde na svete," vysvetlil Rothenpieler.

V tejto chvíli nik z konkurencie neponúka funkcie autonómnej jazdy 3.stupňa. Problémom pre Audi môže byť, ak Mercedes a BMW splnia svoje sľuby o ich nasadení. Audi malo byť prvé, ale teraz ho môže predbehnúť Mercedes s novou generáciou triedy S, ktorá príde už tento rok. BMW zas plánuje v budúcom roku prísť s crossoverom iNEXT. Obe vozidlá by mali disponovať autonómnym riadením 3. stupňa. 


Foto: Audi

S legislatívou to môže byť ešte veľmi problematické aj pre nich. Korporační právnici už upozornili vedenie Audi, že neexistujú žiadne garancie správneho servisovania vozidla a systému autonómneho riadenia zo strany zákazníkov. Ak dôjde potom k nehode počas autonómnej jazdy, Audi bude za ňu zodpovedné, aj keď bol systém na 99,9 % bezpečný v čase odovzdania vozidla zákazníkovi.

Niektoré automobilky, ako napríklad Volvo, chcú 3. stupeň autonómneho riadenia preskočiť, pretože ho považujú za nebezpečný. Podľa Rothenpielera boli súčasné komplikácie veľkými prekážkami aj na ceste k len limitovanému a podmienenému autonómemu jazdeniu. Audi sa preto bude ďalej sústreďovať na zlepšenie autonómneho riadenia 2. stupňa, ktoré je dnes bežne využívané automobilkami. "Eufória v automobilovom priemysle okolo 3. stupňa výrazne poklesla," dodal na záver Rothenpieler.

Tagy

Pokračovať v čítaní