Autosuv.sk

Ostatné

SsangYong Rexton DKR pôjde Dakar s pohonom zadnej nápravy

Na Dakar sa znovu chystá aj automobilka SsangYong, tentokrát s modelom Rexton. Spoliehať sa bude na pohon zadnej nápravy, podobne ako v minulých rokoch úspešné Peugeoty.
SsangYong Rexton DKR pôjde Dakar s pohonom zadnej nápravy

SsangYong má s Dakarom už skúsenosti z minulého roku, keď sa na pretekoch objavil z vozidlom, vychádzajúcim z modelu Tivoli. Tento rok pripravil buginu s masívnejšími "svalmi" aj u nás známeho SUV Rexton. V priebehu 11 dní musí Rexton DKR zvládnuť 5000 km, z ktorých 70 % vedie po piesku a dunách. Približne 3000 km pripadá na 10 rýchlostných skúšok, zvyšok sú nemerané presuny. O pohon dakarského špeciálu sa stará benzínový V8 motor s výkonom 450 k. Vozidlo s hmotnosťou pod 1900 kg zrýchli na 100 km/h za 4,4 s a dosiahne maximálku 195 km/h. Motor je umiestnený vzadu v strede a poháňa kolesá zadnej nápravy. Na prvý pohľad sa to môže zdať na pieskovom Dakare ako nezmysel, ale niekedy prinesie pohon všetkých kolies menej ako úspora hmotnosti. Dôkazom sú úspechy Peugeotu, ktorý tiež využíval pohon jednej nápravy. Tento rok už továrenský tím Peugeotu na Dakare neuvidíme, ale Sébastien Loeb sa za volant francúzskeho auta posadí v rámci súkromného tímu.

SsangYong Rexton DKR so španielskou posádkou.

SsangYong zatiaľ nedosiahol na Dakare výraznejšie umiestnenie a na Peugeot sa bude zrejme s odstupom pozerať aj v januári. Na piesku sa bude spoliehať na 17-palcové pneumatiky Yokohama Geolander, ktoré možno dofukovať priamo z kabíny. Za volant Rextonu DKR sa posadí Španiel Óscar Fuertes so spolujazdcom Diegom Vallejom. Rovnaká posádka skončila minulý rok na vozidle SsangYong Tivoli na 32. mieste.

SsanYong Tivoli v akcii na poslednom Dakare.

Tagy

Pokračovať v čítaní