Autosuv.sk

Ostatné

Marcel Liedl: Rozhovor. Lotus a motokáry sú vášnivá kombinácia.

Marcel Liedl je známy slovenský pretekár najmä v oblasti Motokár. Vidieť ho môžeme aj za volantom nádherného Lotusu Elise Sport, na ktorom takisto vedie súboj s časom alebo inými pretekármi. Okrem víťazstva na národných majstrovstvách mal možnosť niekoľkokrát reprezentovať
Marcel Liedl: Rozhovor. Lotus a motokáry sú vášnivá kombinácia.

Marcel Liedl je známy slovenský pretekár najmä v oblasti Motokár. Vidieť ho môžeme aj za volantom nádherného Lotusu Elise Sport, na ktorom takisto vedie súboj s časom alebo inými pretekármi. Okrem víťazstva na národných majstrovstvách mal možnosť niekoľkokrát reprezentovať Slovensko na medzinárodných pretekoch a v roku 2015 oslavoval veľký úspech, keď obsadil stupeň víťazov na treťom mieste na etape celosvetových pretekoch halových motokár. Na Slovakia Ringu sme mali možnosť sa s Marcelom previesť. Robiť spolujazdca skúsenému pretekárovi vo vysokých rýchlostiach, ostrých zákrutách a nebezpečných predbiehaniach nie je len veľký zážitok, ale aj spomienka na celý život. Nahliadnite do Marcelovho súkromia aj vy:

Ako dlho sa venuješ motošportu?

Tomuto športu sa venujem od roku 2001 a viedla ma k tomu moja rodina. Môj otec už pretekal a ja som to v podstate zdedil.

Kedy si prvýkrát šoféroval?

Ako osemnásťročný som začínal na Škode Fabia, potom som jazdil aj na motokárach a neskôr na Seate Leon. Postupne som sa prepracoval do viacerých značiek a teraz jazdím s Lotusom.

Fabiu, tvoje úplne prvé auto, si si aj nejak upravil?

Toto auto bolo sériové a upravené na športové účely tak, aby som s nim mohol jazdiť aj majstrovstvá Slovenska, ktoré som začal aj jazdiť. V roku 2004 som sa s ňou umiestnil na treťom mieste na majstrovstvách FIA Zone Európy do 1400 ccm.

Ako tráviš čas keď akurát netrénuješ?

Sem tam si idem zabehať alebo s priateľkou ideme von a tak.

Keď máš možnosť oddýchnuť si od neustáleho jazdenia, dovolíš aj priateľke šoférovať?

Tak to nie. (Smiech.) Trúfol by som si ale ona sa bojí, keďže čakáme bábätko.

V roku 2015 si sa umiestnil na treťom mieste na etape celosvetového šampionátu. Čo takéto víťazstvo pre teba znamená?

Je to veľký úspech takto sa umiestniť. Keď sa bavíme o motokárach, čo som jazdil na majstrovstvách sveta a tom, že som si odtiaľ priniesol medailu. Je to úplne niečo úžasné, pretože porovnávať sa s majstrami sveta je pre mňa veľký zážitok.

Momentálne pretekáš na Lotus Elise Sport ale aj na motokárach?

Áno. Ja to mám podelené tak, že minulý rok som jazdil Slovenský okruhový pohár, kde som jazdil kategóriu 1600 práve s týmto Lotusom (1,6 L objem motora, komentár Autora) a jazdím popri tom aj motokáry aktívne. Takže striedam to.

K čomu máš bližšie? Motokáry alebo Lotus?

Viac jazdím na motokárach ale čo sa týka vášne, tú mám skôr pre autá.

Ktoré ocenenia majú pre teba väčší význam? Auto alebo motokára?

Skôr tie motokáry. Je to totiž taký regulérnejší pretek. Motokáry sú štandardizované a sú tam aj váhové limity, takže celé to je viac vyrovnané. Viac ma to fascinuje, keďže tam sú všetci seberovní. Čo sa týka Lotusov, keď nás bolo ešte päť-šesť, bolo to fajn. No teraz je nás už menej a už to preto nie je také atraktívne, ako to bývalo.

Máš nejakú nebezpečnú príhodu z preteku?

Mal som pár ťukancov a aj som nabúral. Na Fábií som mal aj haváriu, no našťastie všetko dobre dopadlo. Nemám nijakú vážnejšiu nehodu za sebou.

Vieš nám povedať aj nejaký zábavný zážitok?

Raz mi odletelo okno počas jazdy. Dojazdil som s tým, že mi fúkalo dovnútra.

Aké vlastnosti podľa teba musí mať auto aby bolo dobré?

Veľmi dôležité je ťažisko, váha vozidla a podvozok. Myslím si, že až po týchto veciach sa treba starať o motor, lebo v prvom rade musí mať auto dobré brzdy a byť ľahké. Najdôležitejšie je teda mať potenciál v zákrutách a pri tom brzdení mať brzdy dostatočne efektívne.

Marcel Liedl

zdroj: Boris Holečko

Tagy

Pokračovať v čítaní