Autosuv.sk

Ostatné

Koenigsegg má nový rekord: V disciplíne 0-400-0 porazil sám seba

Koenigsegg vyrába najdynamickejšie superšporty sveta. Minimálne o tom hovorí nový rekord. Z nuly na 400 km/h a odtiaľ znova do stoja sa dostal v rekordnom čase. Svoj vlastný rekord pokoril o takmer dve sekundy.
Koenigsegg má nový rekord: V disciplíne 0-400-0 porazil sám seba

Koenigsegg vyrába najdynamickejšie superšporty sveta. Minimálne o tom hovorí nový rekord. Z nuly na 400 km/h a odtiaľ znova do stoja sa dostal v rekordnom čase. Svoj vlastný rekord pokoril o takmer dve sekundy.

Švédska automobilka opäť bodovala. S novým modelom pokorila svoj vlastný rekord, vďaka ktorému môžeme ich autá považovať za najdynamickejšie na svete. Napriek tomu, že titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta sa ľuďom stále spája so značkou Bugatti, skutočnosť je iná. 

Práve Koenigsegg je ten, čo v roku 2017 stanovil rekord pre cestné vozy v maximálnej rýchlosti a stanovil ho aj pre zrýchlenie a následné spomalenie. Vtedy išlo o model Agera RS. Zrýchlenie na 400 km/h a následné úplné zastavenie zvládol za približne 33,29 sekundy. Na scénu sa však dostalo auto, s ktorým bolo potrebné nebezpečný kúsok vyskúšať tiež. Výsledok až tak neprekvapil.

zdroj: Youtube.com

Ide o hybridný superšport Koenigsegg Regera. Auto nie je novinkou. Na scéne je už od roku 2016. Napriek tomu sa v disciplíne 0-400-0 dokázalo dostať na prvú priečku s obrovským náskokom. Na vojenskom letisku Rada vo Švédsku sa Regere podarilo docieliť čas 31,49 sekundy. To je o takmer 2 sekundy rýchlejšie ako Agera RS. Ďalší Koenigsegg v poradí sa preto stal držiteľom nového rekordu v tejto kategórií.

Nový držiteľ rekordu je poháňaný päťlitrovým motorom V8 s dvojitým preplňovaním. Spaľovací agregát je doplnený tromi elektromotormi. Pri súčasnej funkcií všetkých motorov dosahuje výkon až 1340 kW, čo je o 237 kW viac ako pri legendárnom Chirone. Cenu auta vedia len jej majitelia. Podľa odhadov sa ale pod 2 milióny eur prakticky nedostanete.

Tagy

Pokračovať v čítaní