Autosuv.sk

Ostatné

Horúce kolo, tesné víťazstvá a nehody. Pozrite si zaujímavé prejazdy cieľom

Kým neprejdete cieľom, tak nie je nič vo vrecku. Možno aj preto pred rokom Timo Scheider neváhal a dokončil posledné kolo, hoci jeho auto horelo a kabína sa plnila dymom.
Horúce kolo, tesné víťazstvá a nehody. Pozrite si zaujímavé prejazdy cieľom

Kým neprejdete cieľom, tak nie je nič vo vrecku. Možno aj preto pred rokom Timo Scheider neváhal a dokončil posledné kolo, hoci jeho auto horelo a kabína sa plnila dymom.

Tento víkend sa koná v Lotyšsku ďalšie, v poradí už 9. kolo rallycrossu v sezóne 2018. V celkovom poradí má s 224 bodmi slušný náskok Johan Kristofferson na Volkswagene Polo R pred Andreasom Bakkerudom so 165 bodmi na Audi S1. Naším cieľom však nie je tipovanie víťaza, ale pripomenutie si minuloročného podujatia. Johan Kristofferson si na ňom predčasne zabezpečil titul majstra sveta, ale to nebolo to jediné, čo fanúšikov dvíhalo zo stoličiek. Doslova horúce kolo predviedol v kvalifikácii číslo 1 Timo Scheider na Forde Fiesta RSX. Už pri pohľade z kamery, umiestnenej vo vozidle Gronholma, bolo vidno prvé plamene, šľahajúce spod Fiesty Tima Scheidera. Tento fakt však Nemca neprinútil zastaviť skôr ako za cieľovou čiarou, keď už bola kabína plná dymu.

Celú situáciu zachytili zo svojho pohľadu aj viacerí diváci.

Zaujímavé prejazdy cieľom, ktoré dvíhajú divákov zo sedadiel sú hlavne tie tesné. Ako má vyzerať víťazstvo o chlp, ukázal v roku 2013 na trati v Indianapolis Motor Speedway, Peter Dempsey. Inými slovami, kde sa traja bijú, štvrtý vyhráva. Ešte na začiatku cieľovej rovinky bol Dempsey na štvrtom mieste, aby neskôr prešiel cieľom koleso pri kolese s trojicou súperov tesne prvý. Náskok pred Chavesom bol pritom iba 0,0026 s a štvrté vozidlo v poradí prešlo s odstupom 0,0443 s.

Formula 1 zažila najtesnejší finiš v roku 1971 na Veľkej cene Talianska. Peter Gethin triumfoval s náskokom 0,01 s a prvých päť áut sa zmestilo do intervalu 0,61 s.

V modernej ére sa o najtesnejší finiš postaral Michael Schumacher s kolegom Rubensom Barrichellom v roku 2002 v USA. Michael na konci zvoľnil tempo, aby prešli obe Ferrari cieľom bok pri boku a nakoniec prekvapivo vyhral Barrichello s náskokom 0,011 s. Možno sa tak stalo neúmyselne a možno Michael vrátil Brazílčanovi víťazstvo, ktoré mu predtým po rozhodnutí tímovej réžie "ukradol" v Rakúsku.

Ak hovoríme o prejdení cieľovej čiary na chlp rovnako, tak v histórii F1 nastala ešte jedna tesnejšia udalosť v roku 1997 počas kvalifikácie na portugalskom okruhu v Jereze. Na tisícinu sekundy rovnaký čas 1:21:072 zajazdili až traja jazdci: Villeneuve, Schumacher a Frentzen. O postavení na štarte tak rozhodlo iba to, že Villeneuve dosiahol najrýchlejšie kolo ako prvý, Schumacher ako druhý. Frentzen sa musel zmieriť s treťou priečkou.

Ničím nezvyčajným nie je ani nehoda v cieľovej rovinke a následné prejdenie cieľa.

Tagy

Pokračovať v čítaní