Autosuv.sk

Ostatné

Za každým názvom stojí kopa práce 4: Nemecká prémia

Marketing je dnes jedným z najdôležitejších oddelení vo firme. Prečítajte si, ako sa tí najväčší marketingoví guru prepracovali k menám, ktoré berieme za úplne bežné.
Za každým názvom stojí kopa práce 4: Nemecká prémia

Marketing je dnes jedným z najdôležitejších oddelení vo firme. Prečítajte si, ako sa tí najväčší marketingoví guru prepracovali k menám, ktoré berieme za úplne bežné.

Vymyslieť názov produktu je jednou z najnáročnejších úloh marketingu. Akokoľvek smiešne to môže znieť, realita hovorí sama za seba. Dobrý názov a prívetivý dizajn je pre mnohých dôležitejší, ako výkon, správanie sa na ceste alebo dokonca aj spotreba. Za ideálny mix týchto aspektov sme schopní zaplatiť sumy, nad ktorými sa zastavuje rozum. Jednotlivé automobilky pracujú na budovaní svojho mena dlhé roky. Aj preto vznikajú modely, ktorých názvy sú staré alebo dokonca staršie ako niektorí z nás. Je dosť pravdepodobné, že taký Volkswagen Golf budú poznať všetci ešte veľmi dlho. Ak by ho však konštruktéri pomenovali Volkswagen MQB20I8AT, asi by vás nezaujal. Ani jeho názov by nebol tak zapamätateľný. To, že názov je dôležitý, sme si už ukázali na jednom relatívne prehnanom príklade.

Ešte fascinujúcejšie je však objavovať, odkiaľ názvy pochádzajú a ako vznikli. Vo štvrtej časti našej série sa pozrieme na elitné nemecké modely, ktoré vďaka svojim technológiám, rýchlosti alebo luxusu pozná celý svet. Toto stálo za ich názvoslovím.

Audi TT

Asi najlacnejším spomedzi dnešných modelov bude práve Audi TT od nemeckej spoločnosti sídliacej v Ingolstadte. Iste ste si všimli, že spomedzi áut so spaľovacím motorom sa jedine tento model vymyká štandardom automobilky a vo svojom názve neobsahuje ani jedinú číslicu. Málokto tuší, že názov nesie podľa motorky. Skratka znie Tourist Trophy. Na to, aby sme videli, čo sa pod ňou skrýva, sa však musíme pozrieť do histórie. Kedysi sa spoločnosť Audi skladala zo štyroch kooperujúcich výrobcov vozidiel. Niektorí vyrábali autá, iní aj motorky. Spoločnosť DKW sa v tridsiatych rokoch zaoberala aj stavbou športových motoriek na preteky na ostrove Man, ktoré nesú názov Tourist Trophy.

A teraz už chýba posledná skladačka do mozaiky. Audi v roku 1995 pomenovalo model TT práve ako poctu motorkám Prinz TT a Prinz TTS, ktoré sa zaslúžili o nejeden motoršportový úspech. Vtedy išlo iba o koncept. Nebýva to pravidlom, no názov ostal aj produkčnému modelu, ktorý prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 1998.

Bentley Bentayga

SUV od Bentley bude naopak najdrahším modelom v našom zozname. Iste, mohli by sme polemizovať o pôvode tohto auta, no napriek anglickému pôvodu patrí nemeckému koncernu Volkswagen AG. Dokonca, niektoré súčiastky do tohto superdrahého kolosu pochádzajú práve zo Slovenska. Tento exotický názov však pramení z úplne opačného kúta sveta. Predstavte si, že chcete vo svojom aute navodiť dojem, že ste na cestách viac ako ostatní. Cenovka? Vysoký posed? Výkon? To všetko auto má. Marketéri však túto hrdosť a možno až povýšeneckosť zapracovali aj do samotného mena auta. Roque Bentayga je názov vrchu na Kanárskych ostrovoch. Ten sa rozlieha nad celým jedným údolím a nad dedinkou Tejeda na ostrove Gran Canaria. Takže nielen auto, ale aj meno je kráľovské. Ak by automobilka nazvala svoje auto Bentley Gerlach, dostala by sa takmer o 1300 metrov vyššie. Minimálne na Slovensku a v Česku by však vzbudila podozrenie, že ide o nejaký model Tatry.

Mercedes-Benz triedy E

Pri manažérskych luxusných Éčkach o ich nemeckosti nepochybuje nik. Dokonca asi všetci vedia, čo označenie vyjadruje. Veľkosť. Presne tak, pri Mercedese triedy E ide o obyčajné označenie veľkosti podobne ako A alebo C. Písmenko E však kedysi existovalo ako prípona k názvosloviu, a vtedy znamenalo niečo úplne iné. Staršie vozidlá s hviezdou na čele sa hrdili týmto písmenom vtedy, ak boli vybavené priamym vstrekovaním paliva. Karburátor začal byť vytláčaný pred viac ako tridsiatimi rokmi, a tak prípona E ako "einspritzung" stratila zmysel. Ak si však budete kupovať veterán, iste sa s ňou stretnete.

Mercedes-Benz triedy G

Ak si myslíte, že aj pri tomto aute vás "odpálkujeme" informáciou o veľkosti, ste na omyle. Písmeno G sa nachádza v abecede veľmi ďaleko za E, a tak by muselo ísť o naozaj Gigantický model. Z tohto slova však názov neplynie. Automobilka vyrába terénne géčko už od roku 1979, kedy ho uviedlo na trh a zožalo veľký úspech. Terénne vozidlo- Geländewagen- sa odtvedy dizajnovo zmenilo len minimálne a kľúčové charakteristické prvky si drží. Ide nielen o zachovanie dedičstva, ale aj o vytvorenie kultu, ktorý sa určite podarilo vytvoriť. Najprv lesníci, neskôr mafiáni, dnes rapperi. Géčko je vlastne auto pre všetkých. Svoje korene si nesie aj v názve napriek tomu, že automobilka v roku 1994 názvoslovie zmenila. Trieda G- Geländewagen.

Tagy

Pokračovať v čítaní