Autosuv.sk

Ostatné

Za každým názvom stojí kopa práce 3: Odkaz Francúzska

Marketing je dnes jedným z najdôležitejších oddelení vo firme. Prečítajte si, ako sa tí najväčší marketingoví guru prepracovali k menám, ktoré berieme za úplne bežné.
Za každým názvom stojí kopa práce 3: Odkaz Francúzska

Marketing je dnes jedným z najdôležitejších oddelení vo firme. Prečítajte si, ako sa tí najväčší marketingoví guru prepracovali k menám, ktoré berieme za úplne bežné.

Vymyslieť názov produktu je jednou z najnáročnejších úloh marketingu. Akokoľvek smiešne to môže znieť, realita hovorí sama za seba. Dobrý názov a prívetivý dizajn je pre mnohých dôležitejší, ako výkon, správanie sa na ceste alebo dokonca aj spotreba. Za ideálny mix týchto aspektov sme schopní zaplatiť sumy, nad ktorými sa zastavuje rozum. Jednotlivé automobilky pracujú na budovaní svojho mena dlhé roky. Aj preto vznikajú modely, ktorých názvy sú staré alebo dokonca staršie ako niektorí z nás. Je dosť pravdepodobné, že taký Volkswagen Golf budú poznať všetci ešte veľmi dlho. Ak by ho však konštruktéri pomenovali Volkswagen MQB20I8AT, asi by vás nezaujal. Ani jeho názov by nebol tak zapamätateľný. To, že názov je dôležitý, sme si už ukázali na jednom relatívne prehnanom príklade.

Ešte fascinujúcejšie je však objavovať, odkiaľ názvy pochádzajú a ako vznikli. V tretej časti našej série sa pozrieme na známe francúzske značky, sexy éterické vozidlá rovnako štýlové ako ich móda. Toto stálo za ich názvoslovím.

Ikonický Citroën 2CV

Toto preslávené autíčko poznajú mnohí. I keď naživo ho tak často neuvidíte, bolo hviezdou mnohých kultových francúzskych filmov. Svojim jedinečným vzhľadom pripomína čiastočne KdF Wagen, predchodcu Volkswagenu Chrobák vyrábaného v medzivojnovom období. Napokon, ani 2CV je len o trochu mladšie. Automobilka ho od roku 1948 vyrábala neuveriteľných 32 rokov. Aj to bol dôvod, prečo sa z daného auta stala ikona. Alebo boli tie súvislosti naopak? V každom prípade musíme odpovedať na základnú otázku, čo sa skrýva za týmto zvláštnym trojpísmenkovým názvom. Deux Chevaux-Vapeur. Dva parné kone. Názov odkazujúci na "predchodcu" automobilov nevychádza z výkonu motora, keďže prvé modely mali výkon až 9 koní. Jeho skratka mala upútať francúzskych farmárov, ktorých chcela automobilka preorientovať z koní do vozidiel. Sedieť na dvoch koňoch naraz, i keď parných, bolo predsa terno.

Citroën DS

Ak sa v dnešnej dobe povie v automobilovom priemysle skratka DS, hovoríme o samostatnej automobilke z francúzskej skupiny PSA Group. Kedysi však niesol názov DS jeden konkrétny model Citroënu. Auto navrhnuté v roku 1955 je sedan, ktorý bol určený pre vyššiu triedu a významných funkcionárov. Zvláštne dizajnové prvky boli navrhnuté talianskym sochárom a francúzskym odborníkom na letectvo. Pravdepodobne to je dôvod, prečo auto pôsobí tak jedinečne. Napriek tomu, že u nás nie je príliš známe, model DS si vytvoril veľa fanúšikov nielen v Európe, ale aj za veľkou mlákou, Počas produkcie ho predali takmer 1 a pol milióna kusov a v roku 1999 ho vyhlásili na treťom mieste rebríčku najlepších áut storočia.

Tri čísla Peugeotu

Peugeot 301, 308, 208... Názvy vozidiel tejto francúzskej značky poznáme už takmer 90 rokov. Prvýkrát použil Peugeot tento typ označovania áut v roku 1929 pri uvedení modelu 201. Čísla 301, 401 a 601 zaplnili showroomy hneď vzápätí. Nula v strede slúžila čiastočne aj ako dizajnový prvok. Na historických autách značky bolo podľa dostupných informácií označenie modelu uložené tak, že v nule sa nachádzala diera pre štartovaciu kľuku. Dizajnérom sa tento chytrý nápad zapáčil tak, že ostali pri ňom aj potom, ako štartovacie kľuky zastarali. Prvé číslo značilo veľkosť auta, posledné generáciu. Ako však dobre vieme, posledné číslo sa (napríklad aj pri modeli 308) zastavilo a viac nerastie. Ide o zafixovanie konkrétneho čísla v mysliach zákazníkov, ktorí si pod ním budú vybavovať kultové modely značky.

Renault Twingo

Keď sa povie slovo Renault, zaiste vám napadne napríklad model Megane alebo Clio. Tým športovejším dušiam hneď vo verzií RS. Francúzska automobilka s diamantom v logu však má vo svojej ponuke aj auto z kategórie tých najmenších, Renault Twingo. Na webe Slovenského predajcu ho už nezoženiete, no svet ho v ponuke stále má. Jeho prvotné uvedenie na trh prišlo práve v období, keď sa automobilka začala odkláňať od číselného názvoslovia. Málokto by čakal, že názov nebude zložený zo slov Twin a Go. To by sme v prenesenom význame vedeli preložiť ako vozidlo pre dvoch. Miesto toho ide o fúziu troch tanečných štýlov. Twist, Swing a Tango.

Tagy

Pokračovať v čítaní