Autosuv.sk

Ostatné

Toto je asi najväčší dizajnový prešľap od Maserati

Dizajn auta je niekedy ešte dôležitejší ako jazdné vlastnosti. Zatiaľ, čo motor, prevodovku a zavesenie ocenia len fajnšmekri, pekný dizajn zaujme každého. Keďže ho ale každý vníma, každý si pamätá nielen výhry, ale aj pády dizajnu.
Toto je asi najväčší dizajnový prešľap od Maserati

Keď sa niekoho opýtate, ktoré auto je najškaredšie, väčšina odpovie Multipla. Je zaužívané, že z tohto Fiatu sa robia žarty. Pritom dizajnéri minuli svoj zámer aj pri oveľa exkluzívnejších značkách.

Maserati Boomerang ide príkladom. Už v roku 1971, keď bola predstavená prvá nepojazdná verzia, auto dvíhalo vášne. Na tú dobu bol vonkajší dizajn veľmi progresívny a imidžový. O rok neskôr dostalo auto aj 4.7 litrový osemvalec s výkonom 230kW. Motor bol vyladený veľmi športovo a veľké logo Maserati vpredu umocňovalo túžbu vlastniť toto auto.

Toto je asi najväčší dizajnový prešľap od Maserati

„Žiaľbohu a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu“ toto auto nikdy nebolo mienené ako produkčný model. Automobilka chcela len manifestovať svoje schopnosti a vytvorila Boomerang ako koncept. Žiaľbohu kvôli spomínanému motoru a určite skvelým jazdným vlastnostiam. Chvalabohu, pretože sa ušetrila od výsmechu. Palubná doska tohto automobilu je totiž, i keď sa snaži byť inovatívna, asi najškaredšou palubnou doskou celkovo. Všetky budíky sú umiestnené do stredu niečoho, čo asi nazývajú volant. Ale nehýbe sa to. Hýbe sa len koleso okolo, ktorým treba otáčať ak chcete meniť smer auta. Celý ten „monolit“ pred vodičom vyzerá ako rúra z ponorky, na ktorej konci sú budíky a spínače z poistkovej skrine. Nielen, že dizajn berie miesto pre nohy, ani samotný volant pravdepodobne nebude nastaviteľný. I keď sa dizajnéri snažili urobiť nádherné auto, čo sa im do veľkej miery aj podarilo, na palubnej doske celý dizajn upadá.

Tagy

Pokračovať v čítaní