Autosuv.sk

Ostatné

Lexus LC a RX sa predvádzajú na fotkách zamrznutého jazera Bajkal

Lexus si za volant zavolal driftéra Nikitu Shikova. Výsledkom sú vydarené fotky a zážitok, ktorý môžeme šoférovi len závidieť.
Lexus LC a RX sa predvádzajú na fotkách zamrznutého jazera Bajkal

Zamrznuté vody jazera Bajkal nie sú štandardným prostredím pre modely značky Lexus. Japonci na sibírske jazero doniesli dva svoje modely s cieľom pripraviť zaujímavé fotky. V zime klesá teplota v tejto oblasti aj na -60 °C a povrch jazera sa zmení na ľad hrubý až 1,5 m. Ľad je tak hrubý a silný, že sa jazero stalo súčasťou ruskej cestnej siete. Za volant si Lexus zavolal ruský pretekársky talent, Nikitu Shikova. Dvojnásobný vicemajster podujatí Russian Drift Series, vicemajster Formula Drift Russia a víťaz Auto Exotics Cup sa predviedol najmä v Lexuse LC, ale neobišiel ani model RC."Na začiatku som bol skeptický," komentoval Shikov fakt, že model RX prednostne poháňa kolesá prednej nápravy a zadné kolesá zaberú až pri detekcii preklzu. "Na ľade som hneď zistil, že zadná náprava sa zapne veľmi rýchlo, takže môžete spraviť sebavedomý kontrolovaný šmyk so všetkými štyrmi kolesami," popísal schopnosti Lexusu Shikov. Pri jazdení v priamom smere sa na ľade vyskytli situácie, keď sa Shikov pohyboval rýchlosťou 100 km/h, no poháňané kolesá sa otáčali tak rýchlo, akoby auto uháňalo 180 km/h.

Model LC s motorom V8 a pohonom zadnej nápravy bol úplne inou šálkou kávy, prejavilo sa to na snehu, aj na ľade. "Tento grand tourer som šoféroval po prvýkrát a bolo to úžasné. Keď ste na ľade, hneď cítite pohon zadných kolies. Z dôvodu nízkej hmotnosti auta a faktu, že sme jazdili na štandardných pneumatikách, nebola akcelerácia hlavnou vecou, všetko to bolo o technike jazdy a hľadaní limitov auta," nadchýnal sa Shikov. 

Najlepší zážitok však prišiel na sypkom snehu, ktorý pokrýval ľad jazera Bajkal. "Získal som grip a bolo to takmer ako jazdenie na asfalte. Bol som schopný zažiť skutočnú "osobnosť" auta, pri rýchlosti kolies okolo 280 km/h. Zadné kolesá vyhadzovali hore pôsobivé snehové oblaky, presne ako dymové oblaky, keď driftujete na okruhu," popísal zážitok s Lexusom Shikov. Výsledkom je séria vydarených fotiek, ktoré prinášame v galérii.

Bezpečnostné pravidlá pri takejto jazde na ľade sú trochu iné ako v premávke. Podmienky na ľade boli monitorované a Lexus sa zameriaval hlavne na akékoľvek signály, naznačujúce jeho slabosť. Bezpečnostné pásy sa v tomto prípade nepoužívali, rádio muselo byť vypnuté a dvere odomknuté. V prípade potopenia bolo prvoradé rýchle opustenie vozidla.

Obrázky

Pokračovať v čítaní