Autosuv.sk

Ostatné

Junior sa s nami podelil o svoje prvé dojmy zo Škoda Karoq

Moderátor rannej šou Fun rádia, Junior, nám v rozhovore prezradil, že je pre neho dôležitý pocit z jazdy a neteší sa na budúcnosť plnú autonómnych áut.
Junior sa s nami podelil o svoje prvé dojmy zo Škoda Karoq

Moderátor rannej šou Fun rádia, Junior, nám v rozhovore prezradil, že je pre neho dôležitý pocit z jazdy a neteší sa na budúcnosť plnú autonómnych áut.

Tento týždeň bol pre ŠKODA KAROQ významný z viacerých dôvodov. Nové SUV českej značky získalo päť hviezdičiek v testoch bezpečnosti Euro NCAP. Okrem toho bolo ocenené cenou Zlatý volant 2017 v kategórii “malé SUV“. Zo slovenského pohľadu je zaujímavé, že KAROQ je od tohto týždňa dostupný u všetkých autorizovaných predajcov Škoda. Osobné skúsenosti s týmto vozidlom má u nás zatiaľ iba úzky okruh ľudí, do ktorého sa radí aj Junior, moderátor rannej šou Fun rádia. My sme sa s Juniorom porozprávali o jeho dojmoch zo ŠKODA KAROQ, ale aj o jeho vzťahu k šoférovaniu a k dnešným asistenčným systémom.

Aký je tvoj vzťah k autám, sú to pre teba len presúvadla z bodu A do bodu B, alebo znamenajú pre teba niečo viac?

"Od malička mám veľmi pozitívny vzťah. Bolo obdobie, keď som svojim autám dával mená. Veľa som moderoval pre automobilové značky. Veľmi rád šoférujem a jazdu mám ako relax. Ak nie som v meste v zápche, samozrejme. Je to pre mňa koncertná sála, keď idem sám."

Ako jeden z prvých ľudí na Slovensku si mal možnosť vyskúšať novú ŠKODA KAROQ. Ako by si ju charakterizoval po prvých skúsenostiach? Čo ťa na nej najviac upútalo či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle?

"Hlavne som sa tešil na KAROQ, lebo som bol zvedavý, aký je rozdiel medzi fotkou a realitou. KAROQ, ktorý som mal ja, je krajší v reále, ako na fotkách. Základný pocit mám asi taký, že je to veľké auto, na to, aké je malé. Príjemne som bol prekvapený priestorom vo vnútri. A to mňa je dosť. Pri jazde mi sadol do ruky."

Do rúk sa ti dostala verzia s naftovým motorom, automatickou prevodovkou a pohonom 4x4. Vyhovuje ti takáto konfigurácia, alebo by si v súkromnom živote uprednostnil inú verziu?

"Poznám túto koncernovú kombináciu. Bol som zvedavý na novú 1,5-ku. Ale som vodič - poľovník. Vyšší posed, 4x4. Ja by som si k tomu naložil ešte "eresu". Viac koní."

Práve v týchto dňoch získala ŠKODA KAROQ najvyšší možný počet 5 hviezdičiek v nárazových testoch bezpečnosti Euro NCAP. Jednou z podmienok pre ich zisk je v dnešnej dobe prítomnosť zástupu asistenčných systémov vo výbave. Auto musí byť schopné napríklad samé zabrzdiť v prípade hrozby zrážky s chodcom. Ďalej musí vedieť korigovať svoju dráhu v prípade, že vodič bez smerovky opúšťa jazdný pruh. Si fanúšikom podobných technológií, alebo ti v niektorých situáciách na cestách prekážajú a vypínaš ich?

"Aj áno, aj nie. Keďže sa hýbem okolo áut, tak mám možnosť skúšať tieto veci. Nebola to pre mňa novinka. A môj pocit je, že všetky tieto systémy by nemali rušiť to, čo je pre mňa dôležité - pocit z jazdy. Lebo ak mi to spomalí obiehanie a ja to mám pod kontrolou, tak je to zlé. Ale ak sa nahnem dozadu k malej do sedačky a udrží ma to v jazdnom pruhu, je to OK. Vypínanie a zapínanie podobných asistentov riešim podľa jazdy. Ale stalo sa mi, že mi asistent zaflekoval auto pred retardérom, alebo pri ostrom slnku, keď som išiel zo slnka do tieňa. Bolo to ráno, keď som išiel na ranné vysielanie do rádia, takže ma to prebralo. Odvtedy to ráno a v meste vypínam."

Juniorova krásavica Škoda 120 L z roku 1977

Ako sa pozeráš na budúcnosť áut a autonómnu jazdu. Tešíš sa na samojazdiace autá, alebo si šoférovanie tak užívaš, že chceš mať všetko pod kontrolou?

"Asi je to jasné z toho, čo som napísal vyššie. Ja by som bol za to, aby bolo doma jedno auto s manuálom, takže sa neteším na to obdobie. Ale asi to nezmením."

Máš vysnívané auto?

"Už som mal, takže nesnívam o tom, čo bude moje ďalšie auto. Keďže ich pomerne veľa striedam, som rád, že si to svoje držím."

Prednedávnom si vo FUN TESTE Truhlíka a Sajfu, ale aj v novom seriáli FunFÁRO s Didianou predviedol svoju Škodu 120 L z roku 1977. Auto bez klimatizácie, posilňovača riadenia a mnohých ďalších vymožeností nie je z dnešného pohľadu jednoduché šoférovať. Čo ťa viedlo k jeho zreštaurovaniu – bolo to o nostalgii, alebo máš k veteránom vzťah?

"Je to jediná vec, ktorá mi zostala po otcovi. Určite sa nechystám začať zbierať veterány. Navyše je to naše prvé a dlho jediné auto. Staral som sa o to auto, ako stredoškolák. Viem o ňom pomerne veľa a koncom strednej školy - po 18.-ke som jazdil na ňom ešte počas vysokej školy, ktorú som skončil v 2004. Takže som si to užil aj šoférsky."

Otestuj ŠKODA KAROQ inaq na www.karoqinaq.sk

Tagy

Pokračovať v čítaní