Auto.sk Auto.sk

Život vodiča

Za akých podmienok sme ochotní kúpiť elektromobil? Prieskum odpovedá jednoznačne

Aká musí byť cena, dojazd a doba nabíjania, aby sme boli ochotní zvažovať kúpu elektromobilu? Odpoveď dáva štúdia, do ktorej bolo zapojených 10 000 zákazníkov.
Za akých podmienok sme ochotní kúpiť elektromobil? Prieskum odpovedá jednoznačne

Spoločnosť Castrol práve zverejnila prieskum ohľadom budúcnosti elektromobilov, do ktorého sa zapojilo 10 000 zákazníkov, manažérov firemných automobilových flotíl a špecialistov automobilového priemyslu. Štúdia sa zameriavala na podmienky, za akých sú zákazníci ochotní zvažovať kúpu elektromobilu. Prieskum prebiehal v období december 2019 až január 2020 na ôsmich najdôležitejších trhoch pre elektromobily - v Číne, vo Francúzsku, v Nemecku, v Indii, v Japonsku, v Nórsku, v Británii a v USA.

Podľa štúdie začnú zákazníci v priemere zvažovať kúpu elektromobilu v roku 2024, ale až v roku 2030 očakávajú, že väčšina kúpených nových áut bude elektrická. Prioritou číslo jeden pri kúpe elektromobilu je cena. Až 63 % opýtaných si myslí, že elektromobil je momentálne nad ich rozpočet. Bodom zlomu je cena 36 000 dolárov (30 400 eur). Za túto sumu sú zákazníci ochotní kúpiť elektromobil. Najmenej zaň ponúknu v Británii len 25 300 eur, najviac v Japonsku 36 300 eur.

Škoda Enyaq začína na cena 39 490 eur.

Druhým najdôležitejším faktorom je rýchlosť dobíjania. Za dôležitý považuje čas strávený dobíjaním 68 % opýtaných. Zlomovým bodom je v tomto prípade 31 minút. Na treťom mieste je dojazd, ktorý by mal podľa odpovedí zákazníkov dosiahnuť 469 km, aby zvažovali kúpu elektromobilu. Štvrtým najdôležitejším faktorom pre kúpu elektromobilu je dostatok nabíjacích staníc a na piatom mieste je typ a veľkosť vozidla. V prieskume sa od bežných zákazníkov líšili odpovede manažérov firemných flotíl. Na prvé miesto dávali dojazd, na druhé typ a veľkosť vozidla, tretia bola infraštruktúra. Cena vozidla a doba nabíjania sú pre nich až štvrtý a piaty najdôležitejší faktor.

Pokračovať v čítaní