beta verzia
 
 
 
Citan dopĺňa rodinu dodávok Mercedes-Benz
Autor: Vjaceslav, zdroj: Mercedes-Benz tlačová správa   |   Publikované: Streda, 9. máj 2012, 06:11
45840

Veľký výkonom, kompaktný rozmermi vhodnými do mesta – Mercedes-Benz po prvýkrát rozširuje svoju ponuku dodávok o mestskú dodávku. Pôsobivá kvalita a jazdná dynamika, príkladná bezpečnosť a hospodárnosť, vzorná všestrannosť a robustnosť – nový Citan značky Mercedes-Benz je skutočným profesionálom medzi mestskými dodávkami. Svoju premiéru pred publikom Mercedes-Benz Citan oslávi v septembri na Medzinárodnom automobilovom veľtrhu úžitkových vozidiel v Hannoveri.

Vďaka svojej univerzálnosti a prispôsobivosti nový Citan dáva odpovede na najrôznejšie požiadavky kladené na mestskú dodávku. Základom je skriňová dodávka v troch dĺžkach: od 3,94 cez 4,32 až do 4,71 m. K nej sa pridáva variabilné päťmiestne vozidlo Citan Mixto so sklopnou zadnou lavicou, deliacou mriežkou ložného priestoru a dvoma posuvnými dverami. Je založené na extra dlhej verzii. Tretie základné vyhotovenie predstavuje Citan Kombi, tiež päťmiestny automobil so sklopnou zadnou lavicou a posuvnými dverami, na želanie aj na oboch stranách, ktorý sa však zakladá na dlhej verzii. Ponuku v závislosti od modelu rozširujú tri hmotnostné varianty až do najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti 2 200 kilogramov. Ako alternatívu k sériovým zadným dverám Mercedes-Benz dodáva Citan so zadnou kapotou s otváraním doširoka. Na želanie dodávaný pozdĺžny držiak na strešný nosič rozširuje ložný priestor, rovnako ako výklopná strecha na rebrík pre skriňovú dodávku na prepravu nadmerne dlhých predmetov dodávaná na želanie.

Ako každé vozidlo značky Mercedes-Benz, aj nový Citan má rozsiahlu bezpečnostnú výbavu. Jej stredobodom je sériový elektronický stabilizačný program ADAPTIVE ESP®, ktorý berie ohľad na stav naloženia vozidla. Tento inovatívny systém regulácie dynamiky jazdy v novom Citane spája funkcie protiblokovacieho systému ABS®, kontroly pretáčavosti a nedotáčavosti VDC® (Vehicle Dynamic Control) a trakčného systému TCS® (Traction Control System). Tiež zahŕňa reguláciu preklzávania hnacích kolies ASR®, ako aj reguláciu hnacieho a brzdného momentu.

Okrem toho sériová výbava zahŕňa asistenta rozjazdu a denné osvetlenie, bezpečnostné pásy s nastaviteľnou výškou, napínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi sily pre vodiča a spolujazdca, výstrahu pri nezapnutí pásu a airbag pre vodiča. V prípade verzie Citan Kombi (so schválením pre kategóriu M1) sa k tejto výbave sériovo okrem iného pridáva airbag spolujazdca či bočné hrudníkové airbagy a okenné airbagy pre vodiča a spolujazdca.  Celoplošná deliaca priečka chráni vodiča a spolujazdca v skriňovej dodávke pred šmýkajúcim sa alebo prevrhnutým nákladom. Pri zabezpečení nákladu asistujú upevňovacie oká vzadu. Plastová krytina podlahy a čiastočné obloženie zabraňujú poškodeniu karosérie ostrými predmetmi v ložnom priestore.

Už na prvý pohľad v ňom spoznáte Mercedes-Benz: nezameniteľný je vzhľad nového vozidla Citan typický pre značku Mercedes-Benz. Základom jeho charakteristického zjavu je sebavedomá pochrómovaná hviezda na výraznej a robustnej maske chladiča s tromi športovo dierovanými lamelami. Nemenej nápadné sú výrazné svetlomety Citanu alebo šípovitosť kapoty s jasne definovanými hranami. Lichobežníkový tvar vstupu chladiaceho vzduchu v nárazníku zdôrazňuje šírku a energický prejav vozidla Citan. Aj táto črta je jedným z aktuálnych štylistických prvkov typických pre značku Mercedes-Benz, počnúc súčasnými modelmi osobných automobilov kompaktnej triedy až po nový Actros.

Dôraz na šírku kladie aj zadné okno. Jeho skosený spodný okraj nadväzuje presne na líniu zvisle usporiadaných zadných svetiel – na novom Citane sa do posledného detailu prejavuje znalá ruka dizajnérov značky Mercedes-Benz. Verzie so zadnými dverami majú tabuľku evidenčného čísla umiestnenú na ľavej, širšej strane asymetrických krídlových dverí. Ak si kupujúci objedná Mercedes-Benz Citan s vyklápateľnými dverami, evidenčné číslo je umiestnené uprostred.
 
Nový Citan medzi mestskými dodávkami zaimponuje svojím unikátnym vzhľadom a súčasne sa plynule začleňuje do šíku dodávok značky Mercedes-Benz: medzi Sprinter a Vito.

Rovnako nezameniteľný je kvalitne vybavený interiér nového modelu Citan značky Mercedes-Benz. Vodič a spolujazdec sa usadia na rovnako pevne, ako aj pohodlne čalúnené sedadlá. Tvar kopírujúci telesné tvary, najmä v prípade operadiel, zaisťuje bočnú oporu, a teda pohodlie a bezpečnosť. Látkový poťah sedadiel s dizajnom typickým pre značku je nielen príjemný na dotyk a priedušný, ale sa aj ľahko ošetruje a vyznačuje sa odolnosťou. Rovnako energicky a výrazne ako exteriér nového modelu Citan je navrhnutá jeho prístrojová doska orientovaná na vodiča. Jej povrch s reliéfom pripomínajúcim kožu presviedča vzhľadom aj na dotyk.

Vodiči zvyknutí riadiť vozidlo značky Mercedes-Benz sa v kokpite nového Citanu okamžite cítia ako doma. A to nielen vďaka pohľadu na dôverne známu hviezdu na volante: či kombinované ovládače, hlavicu radiacej páky, prepínače svetiel alebo tlačidlá na prístrojovej doske – usporiadanie, vzhľad a funkčnosť pracoviska vodiča zodpovedajú obvyklým štandardom značky Mercedes-Benz. Ozdobný prvok nad príručnou odkladacou skrinkou ešte zvyšuje hodnotu interiéru.

Citan je zameraný na funkčnosť na každodenné používanie: veľká príručná odkladacia skrinka, odkladací priestor medzi prednými sedadlami a praktická horná odkladacia polica po celej šírke čelného skla sa hodia na veľké aj malé predmety, ktoré vodič potrebuje každý deň. Praktická sériová výbava v novom Citane okrem iného obsahuje výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a zvnútra nastaviteľné vonkajšie zrkadlá. Široký je aj výber motorizácie. Tri dynamické turbodieselové motory s priamym vstrekovaním a s rozpätím výkonov od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 koní) a živý preplňovaný benzínový motor s výkonom 84 kW (114 koní) pokryjú všetky obvyklé nároky. Všetky dieselové motory sú sériovo vybavené filtrom pevných častíc. Päťstupňové a šesťstupňové prevodovky s radiacou pákou na spôsob joysticku v dosahu vodiča na stredovej konzole zabezpečujú prenos sily na predné kolesá. Vývojári vozidla Mercedes-Benz Citan kládli osobitný dôraz na jazdné vlastnosti typické pre značku s kombináciou dynamiky jazdy, agility a jazdného komfortu. Priame riadenie pracuje veľmi presne a citlivo. Pruženie, tlmenie a stabilizátory sú navzájom starostlivo zladené. Či už prázdny alebo naložený – nový Citan ako typický Mercedes-Benz preukazuje presné, bezpečné a rovnako komfortné jazdné vlastnosti, na aké sú vodiči zvyknutí už z vozidiel Sprinter a Vito.

Vynikajúca hospodárnosť je ďalším charakteristickým znakom nového Citanu. Nielen s dlhými intervalmi údržby až do 40 000 km, prípadne dvoch rokov, ale aj čo sa týka spotreby paliva. Okrem hospodárneho hnacieho ústrojenstva k nej prispieva aj elektrohydraulické riadenie v sériovej výbave. Sériový indikátor momentu radenia podporuje vodiča nového Citanu v ekonomickom štýle jazdy. Prevádzkovatelia flotíl môžu účinnosť nového Citanu ešte zvýšiť pomocou obmedzenia rýchlosti nastaveného z výroby. Sériovo pre Citan s benzínovým motorom a na želanie pre dieselové verzie sa dodáva balík BlueEFFICIENCY. Okrem iného zahŕňa funkciu ECO štart – stop, manažment akumulátora a alternátora, ako aj, v závislosti od variantu, pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom, ktoré ešte viac znižujú spotrebu paliva.
  
Pomocou početných možností individualizácie sa nový Mercedes-Benz Citan dá upraviť na mieru podľa spôsobu jeho používania v závislosti od špecifík zákazníka. Tieto možnosti popri iných doplnkoch v oblasti bezpečnosti a komfortu zahŕňajú najmä mnohé funkčné prvky výbavy.  Rôzne systémy deliacich priečok, sklopné sedadlo spolujazdca na zväčšenie ložného priestoru, rôzne konfigurácie dverí a okien alebo obloženia ložného priestoru predstavujú len časť rozsiahlej ponuky. Okrem toho príslušenstvo ponúkané z výroby obsahuje strešné galérie, systémy nosičov a vaničky do batožinového priestoru. Ako alternatívu k jednotlivým individuálnym doplnkom si kupujúci vozidla Citan môžu vybrať z logicky zostavených ponúk v balíkoch. Každý detail odhaľuje nový Citan značky Mercedes-Benz ako skutočného profesionála v oblasti prepravy. Špeciálne nadstavby od výrobcov nadstavieb sa dajú prispôsobiť technike vozidla pomocou špeciálneho rozhrania a parametrizovateľného špeciálneho modulu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Mosley navrhuje za dodržanie rozpočtového stropu technické výhody
"Viem si predstaviť, že takto by už čoskoro všetky tímy prešli do tábora pracujúceho pod rozpočtovým stropom," skonštatoval Max Mosley.
foto
Čo robia továrne počas aktuálnej prestávky?
Pretekársky tím momentálne oddychuje, ale ľudia v továrni idú na plný plyn. Zásielka Force Indie bola na letisku v blízkosti továrne v utorok ráno a popoludní už všetky oddelenia naplno zarezávali.
foto
Webber spustil tvrdú kritiku
"Bol by som rád, ak by niekto spravil štatistiku týkajúcu sa súťažného tempa pretekov v roku 2015 v porovnaní s nejakými okolo roku 2005. Montoya by možno Seba v Malajzii predbehol o tri a pol kola!" hovorí Mark Webber.
foto
Häkkinenovi sa pozdávali iskry: Pre šport je to dobré
"Kimiho rýchlosť a talent sú všeobecne známe. Takýto veľmi skúsený jazdec ako Kimi musí pravidelne predvádzať výkony, aké sme v jeho podaní videli v Bahrajne," konštatuje Mika Häkkinen.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Tréner slovenskej hokejovej reprezentácie Vladimír Vůjtek privítal na utorkovom záverečnom zraze pred MS v Ostrave aj trio útočníkov Marián Gáborík, Vladimír Dravecký a Štefan Ružička.
"Poviem pravdu, toľko halušiek a pirohov koľko som zjedol v Kazachstane, som nezjedol za celý život. Pinči s Mlynkym to tam vyvárali ako na spišskom salaši," usmieva sa Martin Belluš pre hokej.sk
"Nikto s nami nepočítal. Ani keď sme sa dostali do play-off. Nemali sme rešpekt zo strany iných. Dôležité však bolo, že vo vnútri šatne potrebná viera bola. Teraz sa možno zmení aj názor médií a expertov na náš tím," uviedol Capuano
"Fanúšikova vo Francúzsku svojich hráčov ako hrdinov, ktorých obdivujú. Ani raz som tam nepočul, že by niekto niekoho obvinil z natipovaného zápasu či mu vulgárne nadával. Hráčov ako je Handzuš by nosili na rukách," vraví Kramár pre hokej.sk
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Juraj Kotula sa prebíja do základnej zostavy Slovana: Radosť a česť
"Snažím sa odplatiť za dôveru čo najlepším výkonom. Či sa mi to darí, to musí zhodnotiť tréner. Samozrejme, vyplýva to aj z toho, že Maťo Dobrotka je zranený," uvedomuje si rodák z Bratislavy
foto
Myjava štvrtý zápas po sebe bez prehry, Kolár: Tri body sú krajšie
"Jednoznačne tam ideme s tým, že musíme vyhrať. Dúfam, že podáme koncentrovaný výkon. Myslím si, že mužstvo máme lepšie. Ideme tam s pokorou, ale bodovať," neskrýva vysoké ambície Ľuboš Kolár
foto
SR 21 aj v oklieštenom zložení túži zdolať Čechov a vyrovnať bilanciu
"Mužstvá sa navzájom veľmi dobre poznajú, v tomto smere sa tímy nemajú čím prekvapiť. Bude to o tom, aby hráči podali čo najlepšie výkony a ukázali sa v čo najlepšom svetle," uviedol Hapal
foto
Luis Enrique hlási: Vermaelen je pripravený!
Luis Enrique: "Dlho bol zranený, ale konečne sa dostal z problémov. Pridáva nám ďalšie možnosti, čo nám určite pomôže. Uvidíme, či na ihrisku alebo mimo neho"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Zajtrajšok nikdy nečaká. Nové promo video od ZTE
Éra pokročilých technológii sa práve teraz stáva súčasťou nášho života!
foto
Samsung sprístupní SDK pre novú generáciu zariadení Gear
Záujemcovia sa môžu podieľať na vývoji nových nositeľných zariadení Samsung Gear ešte pred ich uvedením na trh
foto
LG G4 má byť v Nemecku lacnejší ako Galaxy S6
Pred pár dňami sa objavili špekulácie, že nová vlajková loď LG G4 má byť drahšia ako Samsung Galaxy S6
foto
VIDEO: Objavujte Lumiu! Microsoft prišiel s novou sériou náučných videí
Microsoft predstavuje novú sériu náučných videí, ktoré vám pomôžu objaviť výhody Lumie s Windowsom 8.1
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

http://image.auto.sk/obrazky/48mm/48197.jpg
Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
http://image.auto.sk/obrazky/54mm/54492.jpg
TEST: Audi A7 competition 3.0 TDI: Spravil som sa! + FOTO
Audi A7 s trojlitrovým vznetovým motorom V6 s dvomi turbami akceleruje na 250 km/h tak pôsobivo, že ešte stále mám z toho zimomriavky. Chcel som samozrejme povedať \"na 130 km/h\"...
http://image.auto.sk/obrazky/53mm/53921.jpg
APEX TV: Test Škoda Fabia III Combi
Web AUTO.sk vám v spolupráci s APEX TV prináša najnovšiu epizódu, v ktorej Majo Bóna testuje Škodu Fabiu III Combi...

Archív správ

Apríl 2015
Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 22 ms. :: Country :: Region :: City