beta verzia
 
 
 
Citan dopĺňa rodinu dodávok Mercedes-Benz
Autor: Vjaceslav, zdroj: Mercedes-Benz tlačová správa   |   Publikované: Streda, 9. máj 2012, 06:11
45840

Veľký výkonom, kompaktný rozmermi vhodnými do mesta – Mercedes-Benz po prvýkrát rozširuje svoju ponuku dodávok o mestskú dodávku. Pôsobivá kvalita a jazdná dynamika, príkladná bezpečnosť a hospodárnosť, vzorná všestrannosť a robustnosť – nový Citan značky Mercedes-Benz je skutočným profesionálom medzi mestskými dodávkami. Svoju premiéru pred publikom Mercedes-Benz Citan oslávi v septembri na Medzinárodnom automobilovom veľtrhu úžitkových vozidiel v Hannoveri.

Vďaka svojej univerzálnosti a prispôsobivosti nový Citan dáva odpovede na najrôznejšie požiadavky kladené na mestskú dodávku. Základom je skriňová dodávka v troch dĺžkach: od 3,94 cez 4,32 až do 4,71 m. K nej sa pridáva variabilné päťmiestne vozidlo Citan Mixto so sklopnou zadnou lavicou, deliacou mriežkou ložného priestoru a dvoma posuvnými dverami. Je založené na extra dlhej verzii. Tretie základné vyhotovenie predstavuje Citan Kombi, tiež päťmiestny automobil so sklopnou zadnou lavicou a posuvnými dverami, na želanie aj na oboch stranách, ktorý sa však zakladá na dlhej verzii. Ponuku v závislosti od modelu rozširujú tri hmotnostné varianty až do najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti 2 200 kilogramov. Ako alternatívu k sériovým zadným dverám Mercedes-Benz dodáva Citan so zadnou kapotou s otváraním doširoka. Na želanie dodávaný pozdĺžny držiak na strešný nosič rozširuje ložný priestor, rovnako ako výklopná strecha na rebrík pre skriňovú dodávku na prepravu nadmerne dlhých predmetov dodávaná na želanie.

Ako každé vozidlo značky Mercedes-Benz, aj nový Citan má rozsiahlu bezpečnostnú výbavu. Jej stredobodom je sériový elektronický stabilizačný program ADAPTIVE ESP®, ktorý berie ohľad na stav naloženia vozidla. Tento inovatívny systém regulácie dynamiky jazdy v novom Citane spája funkcie protiblokovacieho systému ABS®, kontroly pretáčavosti a nedotáčavosti VDC® (Vehicle Dynamic Control) a trakčného systému TCS® (Traction Control System). Tiež zahŕňa reguláciu preklzávania hnacích kolies ASR®, ako aj reguláciu hnacieho a brzdného momentu.

Okrem toho sériová výbava zahŕňa asistenta rozjazdu a denné osvetlenie, bezpečnostné pásy s nastaviteľnou výškou, napínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi sily pre vodiča a spolujazdca, výstrahu pri nezapnutí pásu a airbag pre vodiča. V prípade verzie Citan Kombi (so schválením pre kategóriu M1) sa k tejto výbave sériovo okrem iného pridáva airbag spolujazdca či bočné hrudníkové airbagy a okenné airbagy pre vodiča a spolujazdca.  Celoplošná deliaca priečka chráni vodiča a spolujazdca v skriňovej dodávke pred šmýkajúcim sa alebo prevrhnutým nákladom. Pri zabezpečení nákladu asistujú upevňovacie oká vzadu. Plastová krytina podlahy a čiastočné obloženie zabraňujú poškodeniu karosérie ostrými predmetmi v ložnom priestore.

Už na prvý pohľad v ňom spoznáte Mercedes-Benz: nezameniteľný je vzhľad nového vozidla Citan typický pre značku Mercedes-Benz. Základom jeho charakteristického zjavu je sebavedomá pochrómovaná hviezda na výraznej a robustnej maske chladiča s tromi športovo dierovanými lamelami. Nemenej nápadné sú výrazné svetlomety Citanu alebo šípovitosť kapoty s jasne definovanými hranami. Lichobežníkový tvar vstupu chladiaceho vzduchu v nárazníku zdôrazňuje šírku a energický prejav vozidla Citan. Aj táto črta je jedným z aktuálnych štylistických prvkov typických pre značku Mercedes-Benz, počnúc súčasnými modelmi osobných automobilov kompaktnej triedy až po nový Actros.

Dôraz na šírku kladie aj zadné okno. Jeho skosený spodný okraj nadväzuje presne na líniu zvisle usporiadaných zadných svetiel – na novom Citane sa do posledného detailu prejavuje znalá ruka dizajnérov značky Mercedes-Benz. Verzie so zadnými dverami majú tabuľku evidenčného čísla umiestnenú na ľavej, širšej strane asymetrických krídlových dverí. Ak si kupujúci objedná Mercedes-Benz Citan s vyklápateľnými dverami, evidenčné číslo je umiestnené uprostred.
 
Nový Citan medzi mestskými dodávkami zaimponuje svojím unikátnym vzhľadom a súčasne sa plynule začleňuje do šíku dodávok značky Mercedes-Benz: medzi Sprinter a Vito.

Rovnako nezameniteľný je kvalitne vybavený interiér nového modelu Citan značky Mercedes-Benz. Vodič a spolujazdec sa usadia na rovnako pevne, ako aj pohodlne čalúnené sedadlá. Tvar kopírujúci telesné tvary, najmä v prípade operadiel, zaisťuje bočnú oporu, a teda pohodlie a bezpečnosť. Látkový poťah sedadiel s dizajnom typickým pre značku je nielen príjemný na dotyk a priedušný, ale sa aj ľahko ošetruje a vyznačuje sa odolnosťou. Rovnako energicky a výrazne ako exteriér nového modelu Citan je navrhnutá jeho prístrojová doska orientovaná na vodiča. Jej povrch s reliéfom pripomínajúcim kožu presviedča vzhľadom aj na dotyk.

Vodiči zvyknutí riadiť vozidlo značky Mercedes-Benz sa v kokpite nového Citanu okamžite cítia ako doma. A to nielen vďaka pohľadu na dôverne známu hviezdu na volante: či kombinované ovládače, hlavicu radiacej páky, prepínače svetiel alebo tlačidlá na prístrojovej doske – usporiadanie, vzhľad a funkčnosť pracoviska vodiča zodpovedajú obvyklým štandardom značky Mercedes-Benz. Ozdobný prvok nad príručnou odkladacou skrinkou ešte zvyšuje hodnotu interiéru.

Citan je zameraný na funkčnosť na každodenné používanie: veľká príručná odkladacia skrinka, odkladací priestor medzi prednými sedadlami a praktická horná odkladacia polica po celej šírke čelného skla sa hodia na veľké aj malé predmety, ktoré vodič potrebuje každý deň. Praktická sériová výbava v novom Citane okrem iného obsahuje výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a zvnútra nastaviteľné vonkajšie zrkadlá. Široký je aj výber motorizácie. Tri dynamické turbodieselové motory s priamym vstrekovaním a s rozpätím výkonov od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 koní) a živý preplňovaný benzínový motor s výkonom 84 kW (114 koní) pokryjú všetky obvyklé nároky. Všetky dieselové motory sú sériovo vybavené filtrom pevných častíc. Päťstupňové a šesťstupňové prevodovky s radiacou pákou na spôsob joysticku v dosahu vodiča na stredovej konzole zabezpečujú prenos sily na predné kolesá. Vývojári vozidla Mercedes-Benz Citan kládli osobitný dôraz na jazdné vlastnosti typické pre značku s kombináciou dynamiky jazdy, agility a jazdného komfortu. Priame riadenie pracuje veľmi presne a citlivo. Pruženie, tlmenie a stabilizátory sú navzájom starostlivo zladené. Či už prázdny alebo naložený – nový Citan ako typický Mercedes-Benz preukazuje presné, bezpečné a rovnako komfortné jazdné vlastnosti, na aké sú vodiči zvyknutí už z vozidiel Sprinter a Vito.

Vynikajúca hospodárnosť je ďalším charakteristickým znakom nového Citanu. Nielen s dlhými intervalmi údržby až do 40 000 km, prípadne dvoch rokov, ale aj čo sa týka spotreby paliva. Okrem hospodárneho hnacieho ústrojenstva k nej prispieva aj elektrohydraulické riadenie v sériovej výbave. Sériový indikátor momentu radenia podporuje vodiča nového Citanu v ekonomickom štýle jazdy. Prevádzkovatelia flotíl môžu účinnosť nového Citanu ešte zvýšiť pomocou obmedzenia rýchlosti nastaveného z výroby. Sériovo pre Citan s benzínovým motorom a na želanie pre dieselové verzie sa dodáva balík BlueEFFICIENCY. Okrem iného zahŕňa funkciu ECO štart – stop, manažment akumulátora a alternátora, ako aj, v závislosti od variantu, pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom, ktoré ešte viac znižujú spotrebu paliva.
  
Pomocou početných možností individualizácie sa nový Mercedes-Benz Citan dá upraviť na mieru podľa spôsobu jeho používania v závislosti od špecifík zákazníka. Tieto možnosti popri iných doplnkoch v oblasti bezpečnosti a komfortu zahŕňajú najmä mnohé funkčné prvky výbavy.  Rôzne systémy deliacich priečok, sklopné sedadlo spolujazdca na zväčšenie ložného priestoru, rôzne konfigurácie dverí a okien alebo obloženia ložného priestoru predstavujú len časť rozsiahlej ponuky. Okrem toho príslušenstvo ponúkané z výroby obsahuje strešné galérie, systémy nosičov a vaničky do batožinového priestoru. Ako alternatívu k jednotlivým individuálnym doplnkom si kupujúci vozidla Citan môžu vybrať z logicky zostavených ponúk v balíkoch. Každý detail odhaľuje nový Citan značky Mercedes-Benz ako skutočného profesionála v oblasti prepravy. Špeciálne nadstavby od výrobcov nadstavieb sa dajú prispôsobiť technike vozidla pomocou špeciálneho rozhrania a parametrizovateľného špeciálneho modulu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
FIA a Pirelli potvrdili závery analýzy poškodených pneumatík
"Externé faktory demonštruje celkovo 63 rezov, ktoré boli nájdené v behúni pneumatík Formuly 1 použitých počas víkendu v Spa," zdôrazňuje milánsky výrobca pneumatík Pirelli.
foto
Potvrdené: Vo Williamse ostávajú Massa a Bottas
Tím Williams vo štvrtok predpoludním podľa očakávaní potvrdil, že jeho jazdeckú dvojicu budú aj v roku 2016 tvoriť Felipe Massa a Valtteri Bottas.
foto
Preview VC Talianska: Slzy v chráme rýchlosti
Najvyššia maximálna rýchlosť, aká kedy bola v pretekoch F1 nameraná: 372,6 km/h. Postaral sa o ňu v roku 2005 víťazný Juan Pablo Montoya na monoposte McLarenu MP4-20.
foto
Ferrari pred zvyškom sezóny: Nikdy sa nevzdávať!
Sebastian Vettel pred VC Talianska nechcel prezentovať svoje znalosti jazyka: "V garáži sa dosť nadáva, tak radšej nie. Je to tak vo všetkých garážach, ale hlavne v tých talianskych, takže radšej sa o to nepodelím."
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

„Do odvety proti Nitre pôjdeme s pokorou. Vieme, že vo Švédsku uhrali bod,“ povedal Ján Lašák.
Projekt centralizovanej prípravy slovenskej hokejovej reprezentácie do 20 rokov vstupuje už do svojej deviatej sezóny s cieľom nadviazať na bronzovú senzáciu z uplynulých MS tejto vekovej kategórie v Kanade.
„Všetky záväzky voči hráčom a trénerom sú vyrovnané. Hokejový klub z Liptova má v tomto smere čistý stôl," hovorí Ivan Droppa
"Je to veľmi nepríjemné. Máme presilovku, každý sa v duchu tešil, že s výsledkom môžeme niečo urobiť a my si takto strelíme akoby vlastný gól," povedal po zápase Andrej Šťastný
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Nemec nechce v Španielsku prehrať, o Ramosovi: Šklbe, kope...
"Myslím si, že som na tom fyzicky dobre. Trénoval som naplno, pridával si aj niečo navyše, takže by to malo byť v poriadku," odkázal Nemec
foto
Malec zachránil SR "21" v hodine dvanástej: Dôležitý gól v kariére
"Súťaž prebieha rok a pol, veľa hráčov sa tu vystriedalo. Zisk trofeje určite poteší, som rád, že prišli ľudia a hnali nás dopredu, aj to nám pomohlo," dodal Malec
foto
Dušan Tittel mieri do Ružomberka. Tréner či športový riaditeľ?
Po tom, čo minulý piatok Tittel abdikoval na post trénera "belasých", na ktorom ho vystriedal Cyperčan Nikodimos Papavasiliou, nezostane dlho nečinný
foto
Trnava s ďalšou posilou, vracia sa Ľuboš Hanzel
"Vraciam sa do prostredia, kde som vyrastal. Teraz je tu šanca hrať na peknom modernom štadióne," vysvetľuje ľavý obranca Ľuboš Hanzel
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

http://image.auto.sk/obrazky/48mm/48197.jpg
Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
http://image.auto.sk/obrazky/54mm/54492.jpg
TEST: Audi A7 competition 3.0 TDI: Spravil som sa! + FOTO
Audi A7 s trojlitrovým vznetovým motorom V6 s dvomi turbami akceleruje na 250 km/h tak pôsobivo, že ešte stále mám z toho zimomriavky. Chcel som samozrejme povedať \"na 130 km/h\"...
http://image.auto.sk/obrazky/53mm/53921.jpg
APEX TV: Test Škoda Fabia III Combi
Web AUTO.sk vám v spolupráci s APEX TV prináša najnovšiu epizódu, v ktorej Majo Bóna testuje Škodu Fabiu III Combi...

Archív správ

September 2015
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Najčítanejšie správy

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 46 ms. :: Country :: Region :: City