beta verzia
 
 
 
Citan dopĺňa rodinu dodávok Mercedes-Benz
Autor: Vjaceslav, zdroj: Mercedes-Benz tlačová správa   |   Publikované: Streda, 9. máj 2012, 06:11
45840

Veľký výkonom, kompaktný rozmermi vhodnými do mesta – Mercedes-Benz po prvýkrát rozširuje svoju ponuku dodávok o mestskú dodávku. Pôsobivá kvalita a jazdná dynamika, príkladná bezpečnosť a hospodárnosť, vzorná všestrannosť a robustnosť – nový Citan značky Mercedes-Benz je skutočným profesionálom medzi mestskými dodávkami. Svoju premiéru pred publikom Mercedes-Benz Citan oslávi v septembri na Medzinárodnom automobilovom veľtrhu úžitkových vozidiel v Hannoveri.

Vďaka svojej univerzálnosti a prispôsobivosti nový Citan dáva odpovede na najrôznejšie požiadavky kladené na mestskú dodávku. Základom je skriňová dodávka v troch dĺžkach: od 3,94 cez 4,32 až do 4,71 m. K nej sa pridáva variabilné päťmiestne vozidlo Citan Mixto so sklopnou zadnou lavicou, deliacou mriežkou ložného priestoru a dvoma posuvnými dverami. Je založené na extra dlhej verzii. Tretie základné vyhotovenie predstavuje Citan Kombi, tiež päťmiestny automobil so sklopnou zadnou lavicou a posuvnými dverami, na želanie aj na oboch stranách, ktorý sa však zakladá na dlhej verzii. Ponuku v závislosti od modelu rozširujú tri hmotnostné varianty až do najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti 2 200 kilogramov. Ako alternatívu k sériovým zadným dverám Mercedes-Benz dodáva Citan so zadnou kapotou s otváraním doširoka. Na želanie dodávaný pozdĺžny držiak na strešný nosič rozširuje ložný priestor, rovnako ako výklopná strecha na rebrík pre skriňovú dodávku na prepravu nadmerne dlhých predmetov dodávaná na želanie.

Ako každé vozidlo značky Mercedes-Benz, aj nový Citan má rozsiahlu bezpečnostnú výbavu. Jej stredobodom je sériový elektronický stabilizačný program ADAPTIVE ESP®, ktorý berie ohľad na stav naloženia vozidla. Tento inovatívny systém regulácie dynamiky jazdy v novom Citane spája funkcie protiblokovacieho systému ABS®, kontroly pretáčavosti a nedotáčavosti VDC® (Vehicle Dynamic Control) a trakčného systému TCS® (Traction Control System). Tiež zahŕňa reguláciu preklzávania hnacích kolies ASR®, ako aj reguláciu hnacieho a brzdného momentu.

Okrem toho sériová výbava zahŕňa asistenta rozjazdu a denné osvetlenie, bezpečnostné pásy s nastaviteľnou výškou, napínače bezpečnostných pásov s obmedzovačmi sily pre vodiča a spolujazdca, výstrahu pri nezapnutí pásu a airbag pre vodiča. V prípade verzie Citan Kombi (so schválením pre kategóriu M1) sa k tejto výbave sériovo okrem iného pridáva airbag spolujazdca či bočné hrudníkové airbagy a okenné airbagy pre vodiča a spolujazdca.  Celoplošná deliaca priečka chráni vodiča a spolujazdca v skriňovej dodávke pred šmýkajúcim sa alebo prevrhnutým nákladom. Pri zabezpečení nákladu asistujú upevňovacie oká vzadu. Plastová krytina podlahy a čiastočné obloženie zabraňujú poškodeniu karosérie ostrými predmetmi v ložnom priestore.

Už na prvý pohľad v ňom spoznáte Mercedes-Benz: nezameniteľný je vzhľad nového vozidla Citan typický pre značku Mercedes-Benz. Základom jeho charakteristického zjavu je sebavedomá pochrómovaná hviezda na výraznej a robustnej maske chladiča s tromi športovo dierovanými lamelami. Nemenej nápadné sú výrazné svetlomety Citanu alebo šípovitosť kapoty s jasne definovanými hranami. Lichobežníkový tvar vstupu chladiaceho vzduchu v nárazníku zdôrazňuje šírku a energický prejav vozidla Citan. Aj táto črta je jedným z aktuálnych štylistických prvkov typických pre značku Mercedes-Benz, počnúc súčasnými modelmi osobných automobilov kompaktnej triedy až po nový Actros.

Dôraz na šírku kladie aj zadné okno. Jeho skosený spodný okraj nadväzuje presne na líniu zvisle usporiadaných zadných svetiel – na novom Citane sa do posledného detailu prejavuje znalá ruka dizajnérov značky Mercedes-Benz. Verzie so zadnými dverami majú tabuľku evidenčného čísla umiestnenú na ľavej, širšej strane asymetrických krídlových dverí. Ak si kupujúci objedná Mercedes-Benz Citan s vyklápateľnými dverami, evidenčné číslo je umiestnené uprostred.
 
Nový Citan medzi mestskými dodávkami zaimponuje svojím unikátnym vzhľadom a súčasne sa plynule začleňuje do šíku dodávok značky Mercedes-Benz: medzi Sprinter a Vito.

Rovnako nezameniteľný je kvalitne vybavený interiér nového modelu Citan značky Mercedes-Benz. Vodič a spolujazdec sa usadia na rovnako pevne, ako aj pohodlne čalúnené sedadlá. Tvar kopírujúci telesné tvary, najmä v prípade operadiel, zaisťuje bočnú oporu, a teda pohodlie a bezpečnosť. Látkový poťah sedadiel s dizajnom typickým pre značku je nielen príjemný na dotyk a priedušný, ale sa aj ľahko ošetruje a vyznačuje sa odolnosťou. Rovnako energicky a výrazne ako exteriér nového modelu Citan je navrhnutá jeho prístrojová doska orientovaná na vodiča. Jej povrch s reliéfom pripomínajúcim kožu presviedča vzhľadom aj na dotyk.

Vodiči zvyknutí riadiť vozidlo značky Mercedes-Benz sa v kokpite nového Citanu okamžite cítia ako doma. A to nielen vďaka pohľadu na dôverne známu hviezdu na volante: či kombinované ovládače, hlavicu radiacej páky, prepínače svetiel alebo tlačidlá na prístrojovej doske – usporiadanie, vzhľad a funkčnosť pracoviska vodiča zodpovedajú obvyklým štandardom značky Mercedes-Benz. Ozdobný prvok nad príručnou odkladacou skrinkou ešte zvyšuje hodnotu interiéru.

Citan je zameraný na funkčnosť na každodenné používanie: veľká príručná odkladacia skrinka, odkladací priestor medzi prednými sedadlami a praktická horná odkladacia polica po celej šírke čelného skla sa hodia na veľké aj malé predmety, ktoré vodič potrebuje každý deň. Praktická sériová výbava v novom Citane okrem iného obsahuje výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a zvnútra nastaviteľné vonkajšie zrkadlá. Široký je aj výber motorizácie. Tri dynamické turbodieselové motory s priamym vstrekovaním a s rozpätím výkonov od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 koní) a živý preplňovaný benzínový motor s výkonom 84 kW (114 koní) pokryjú všetky obvyklé nároky. Všetky dieselové motory sú sériovo vybavené filtrom pevných častíc. Päťstupňové a šesťstupňové prevodovky s radiacou pákou na spôsob joysticku v dosahu vodiča na stredovej konzole zabezpečujú prenos sily na predné kolesá. Vývojári vozidla Mercedes-Benz Citan kládli osobitný dôraz na jazdné vlastnosti typické pre značku s kombináciou dynamiky jazdy, agility a jazdného komfortu. Priame riadenie pracuje veľmi presne a citlivo. Pruženie, tlmenie a stabilizátory sú navzájom starostlivo zladené. Či už prázdny alebo naložený – nový Citan ako typický Mercedes-Benz preukazuje presné, bezpečné a rovnako komfortné jazdné vlastnosti, na aké sú vodiči zvyknutí už z vozidiel Sprinter a Vito.

Vynikajúca hospodárnosť je ďalším charakteristickým znakom nového Citanu. Nielen s dlhými intervalmi údržby až do 40 000 km, prípadne dvoch rokov, ale aj čo sa týka spotreby paliva. Okrem hospodárneho hnacieho ústrojenstva k nej prispieva aj elektrohydraulické riadenie v sériovej výbave. Sériový indikátor momentu radenia podporuje vodiča nového Citanu v ekonomickom štýle jazdy. Prevádzkovatelia flotíl môžu účinnosť nového Citanu ešte zvýšiť pomocou obmedzenia rýchlosti nastaveného z výroby. Sériovo pre Citan s benzínovým motorom a na želanie pre dieselové verzie sa dodáva balík BlueEFFICIENCY. Okrem iného zahŕňa funkciu ECO štart – stop, manažment akumulátora a alternátora, ako aj, v závislosti od variantu, pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom, ktoré ešte viac znižujú spotrebu paliva.
  
Pomocou početných možností individualizácie sa nový Mercedes-Benz Citan dá upraviť na mieru podľa spôsobu jeho používania v závislosti od špecifík zákazníka. Tieto možnosti popri iných doplnkoch v oblasti bezpečnosti a komfortu zahŕňajú najmä mnohé funkčné prvky výbavy.  Rôzne systémy deliacich priečok, sklopné sedadlo spolujazdca na zväčšenie ložného priestoru, rôzne konfigurácie dverí a okien alebo obloženia ložného priestoru predstavujú len časť rozsiahlej ponuky. Okrem toho príslušenstvo ponúkané z výroby obsahuje strešné galérie, systémy nosičov a vaničky do batožinového priestoru. Ako alternatívu k jednotlivým individuálnym doplnkom si kupujúci vozidla Citan môžu vybrať z logicky zostavených ponúk v balíkoch. Každý detail odhaľuje nový Citan značky Mercedes-Benz ako skutočného profesionála v oblasti prepravy. Špeciálne nadstavby od výrobcov nadstavieb sa dajú prispôsobiť technike vozidla pomocou špeciálneho rozhrania a parametrizovateľného špeciálneho modulu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Od grid boys po strategickú blamáž... aj také bolo Monako
Veľká cena Monaka. To najtradičnejšie spomedzi tradičného, čo nájdeme v kalendári Formuly 1. Vždy vopred vieme aká bude, ale na druhej strane vlastne nič nevieme. Tak nejako to bolo aj tentoraz.
foto
Wolff o autorovi špekulácií: Mal by si dať vyšetriť hlavu
"Povedali sme mu nech ostane na trati a Lewis povedal ´nie je to dobré´ a pneumatiky stratili teplotu. Mali sme sekundu na rozhodnutie a v kombinácii s našimi zlými dátami sme spravili chybu a povolali sme ho."
foto
Coulthard utešuje Hamiltona: Život ide ďalej
"Aj keď Lewis prehral a Nico vyhral, tak Hamilton dobre vie, že v Monacu všetkých rozdrvil. A Rosberg to vie tiež. Práve toto nastavenie si obaja ponesú do ďalších pretekov v Kanade," odkazuje David Coulthard.
foto
Rosberg si to užil: Oslavoval do ôsmej rána
"Večer sa niesol pod heslom ´Rusko´, takže kaviár a vodka. Na záver nám ruský vojenský zbor dokonca zaspieval Kalinku," prezradil Nico Rosberg.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Poprad sa stal mojou srdcovkou. V dnešnej dobe je pekné hrať hokej a zarábať si tým, čo človeka baví, v živote sú však i dôležitejšie veci. Rodina, priatelia, škola," hovorí posila Zlínu Tomáš Sýkora pre hokej.sk
Podpora rozširovania hráčskej základne je kľúčovým bodom programu súčasného prezidenta Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) Igora Nemečka v boji o tento post s Richardom Lintnerom.
"Vo Zvolene som strávil pekné roky, ale už vlani som cítil potrebu skúsiť niečo nové. Vtedy mi to v Olomouci nevyšlo, teraz však prišla ponuka na prestup a to som nemohol odmietnuť," rozhovoril sa pre hokej.sk Peter Hraško
"Musím priznať, že som urobil zopár chybných krokov. A potom sa to nejako pokazilo. Našťastie som si však uvedomil dôležité veci a myslím si, že pred sebou mám ešte stále dostatok času na naplnenie cieľov," vraví pre hokej.sk Richard Lelkeš.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Kto sa stane kráľom strelcov? Kalabiška si verí
"Chalani si ma doberajú v kabíne. Verím, že mi v sobotu pomôžu k nejakému gólu a že sa po zápase budeme tešiť nielen z víťazstva, ale aj z toho, že som dal tých gólov najviac," verí český legionár
foto
Dvojgólový Bacca postavou finále, Emery: Je ambiciózny a chce rásť (video)
"Chcem venovať triumf Bohu a mojej rodine v Kolumbii. Je to niečo unikátne a chcem si to poriadne užiť. Som nesmierne rád, že som dvoma gólmi pomohol mužstvu," citovala agentúra DPA 28-ročného Baccu
foto
Predčasná radosť? Postup Skalice a Michaloviec ešte nie je istý!
"Fortuna ligu bude v budúcej sezóne s určitosťou tvoriť zvyšných desať tímov a jeden postupujúci z druhej najvyššej súťaže - Doxxbet ligy," vysvetľuje výkonný riaditeľ ÚLK Michal Mertinyák
foto
Pohľad do minulosti. Stalo sa v tento deň (28. máj)
Čo zaujímavé sa udialo a o čom ste si mohli na našej stránke prečítať v tento deň?
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Galaxy S6 edge v jedinečnej Iron Man edícii
Samsung predstavuje limitovanú Iron Man edíciu nového smartfónu Galaxy S6 edge
foto
MultiPhone 5550 DUO - Vaša mobilná zábava na širokej obrazovke
Široký 5,5-palcový displej s rozlíšením HD a technológiou IPS je perfektný na hranie hier, pozeranie filmov vo vysokej kvalite a surfovanie po internete
foto
Modrý Galaxy S6 a zelený Galaxy S6 edge dorazili na Slovensko
Najnovšie smartfóny v ponuke spoločnosti Samsung budú v predaji už od piatku, 29. 5. 2015, v nových farbách
foto
Video: Chytré hodinky budete ovládať mávnutím ruky
Ovládať chytré hodinky jednou rukou - nemožné? Omyl! Vďaka doplnku Aria od spoločnosti Deus Ex Technology dokážete svoje chytré hodinky zvládnuť lúsknutím prstov
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

http://image.auto.sk/obrazky/48mm/48197.jpg
Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
http://image.auto.sk/obrazky/54mm/54492.jpg
TEST: Audi A7 competition 3.0 TDI: Spravil som sa! + FOTO
Audi A7 s trojlitrovým vznetovým motorom V6 s dvomi turbami akceleruje na 250 km/h tak pôsobivo, že ešte stále mám z toho zimomriavky. Chcel som samozrejme povedať \"na 130 km/h\"...
http://image.auto.sk/obrazky/53mm/53921.jpg
APEX TV: Test Škoda Fabia III Combi
Web AUTO.sk vám v spolupráci s APEX TV prináša najnovšiu epizódu, v ktorej Majo Bóna testuje Škodu Fabiu III Combi...

Archív správ

Máj 2015
Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 8 ms. :: Country :: Region :: City