beta verzia
 
 
 
46070 Spoločnosť Ford znížila spotrebu energie oproti roku 2006 o 22%
Autor: Vjaceslav, zdroj: Ford tlačová správa Publikované: 26.06.2012 11:35:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Spoločnosť Ford vo svojej novej výročnej správe informuje, že za ostatných šesť rokov sa jej podarilo znížiť množstvo energie potrebnej na výrobu jedného vozidla o 22 percent a do roku 2016 chce spotrebu energie znížiť o ďalších 25 percent. Zníženie spotreby energie je len jeden z úspechov, ktoré spoločnosť Ford vyzdvihuje vo svojej 13. výročnej Správe o udržateľnosti – vyčerpávajúcom svedectve o úsilí spoločnosti Ford v boji s nespočetnými ekologickými výzvami dnešného rýchlo sa meniaceho sveta. Správa má názov „Plán pre udržateľnosť: rýchlejšie dopredu,“ a je dostupná aj online.

Správa vyzdvihuje aj ďalšie úspešné iniciatívy vrátane zníženia spotreby vody, produkcie skládkového odpadu a emisií CO2, a tiež vyššej hospodárnosti a bezpečnosti vozidiel. Táto výročná správa je prvá, ktorá vznikla pod vedením Roberta Browna – menovaného namiesto Sue Cischkeovej, ktorá začiatkom tohto roku odišla do dôchodku. Robert Brown pracuje pre spoločnosť Ford od roku 1979 a v poslednom období pracoval ako viceprezident pre udržateľnosť, životné prostredie a bezpečnosť v spoločnosti Ford of Europe.

Spoločnosť Ford vydala svoju prvú správu o udržateľnosti v roku 1999 a zaoberala sa v nej svojimi sociálnymi, ekonomickými a environmentálnymi iniciatívami. Procesy a výsledky spoločnosti Ford v oblasti udržateľnosti sa neustále vyvíjajú, čo platí aj pre výročnú správu. Tohtoročnými novinkami sú časti vyzdvihujúce regionálne iniciatívy spoločnosti Ford v záujme udržateľnosti napríklad v Európe, Južnej Amerike alebo v Ázii, videozáznam prejavu Alana Mulallyho, prezidenta a výkonného riaditeľa spoločnosti Ford Motor Company, a komentáre nezávislých odborníkov v danej oblasti, napríklad držiteľa Nobelovej ceny za mier Dr. Rajendra K. Pachauriho.

„Naša správa o udržateľnosti má veľmi ďaleko od suchej zbierky tabuliek a grafov,“ povedal John Viera, globálny riaditeľ pre udržateľnosť a environmentálnu stránku vozidiel. „Ktokoľvek, kto jej venuje trochu času, skutočne pochopí, ako veľmi spoločnosti Ford záleží na tom, aby prispela k pozitívnej zmene a zníženiu vplyvu svojich produktov a prevádzok na životné prostredie.“

Spoločnosť Ford of Europe začiatkom roku 2012 ohlásila svoju päťročnú stratégiu zníženia spotreby vody, produkcie skládkového odpadu a emisií vo výrobe, ktorá stanovuje ambiciózny cieľ: pri výrobe priemerného vozidla Ford by sa o päť rokov malo spotrebovať o 30 percent menej vody a vyprodukovať o 70 percent menej skládkového odpadu.       

Továrne spoločnosti Ford v Kolíne nad Rýnom, Genku a Saarlouise už dnes neprodukujú žiadny skládkový odpad, pričom zvyšných päť výrobných prevádzok sa sústredí na špecifické lokálne programy s cieľom drasticky znížiť produkciu štyroch hlavných druhov odpadu, teda lakového kalu, komunálneho odpadu, brúsneho kalu a odpadu z materiálových filtrov (ktoré spolu tvoria 80 percent všetkého odpadu) už do roku 2013. Výsledkom by malo byť zníženie priemernej produkcie skládkového odpadu pri výrobe z 5 kg na 1,5 kg na jedno vozidlo.

Nová stratégia využívania vody by mala priniesť 30-percentný pokles spotreby vody počas výroby, čo zodpovedá 1 100 litrom na vozidlo, čo by samo osebe znamenalo úsporu 2,3 milióna eur. Na dosiahnutie tohto výsledku budú potrebné ďalšie merania a hodnotenia. To by malo prispieť k dosiahnutiu globálneho cieľa spoločnosti Ford do roku 2015 znížiť spotrebu vody na výrobu jedného vozidla z 9,5 m3 na 3,5 m3 (v Európe z 5 m3 na 1,5 m3).

Neskôr v priebehu roku 2012 spoločnosť Ford of Europe načrtne svoju stratégiu využívania a nákupu energie. Medzi najvýznamnejšie úspechy v období 2011/12 patrí:

  • uvedenie prvého čisto elektrického vozidla v Európe, modelu Transit Connect Electric
  • uvedenie úplne nového 1,0-litrového motora EcoBoost pre Focus, čím sa tento model stal najhospodárnejším zážihovým automobilom značky Ford všetkých čias s emisiami CO2 len 109 g/km
  • Euro NCAP, popredná európska inštitúcia v oblasti bezpečnosti automobilov, udelila modelu Focus titul najlepšieho vozidla v triede malých rodinných automobilov; navyše nový Ranger je vôbec prvý pickup, ktorý od Euro NCAP získal maximálne možné hodnotenie 5 hviezdičiek
  • 800 zamestnancov venovalo 16 hodín svojho času na príspevok spoločnosti Ford na rôzne komunitné projekty prinášajúce osoh v sociálnej, kultúrnej alebo ekologickej oblasti

Globálnym cieľom spoločnosti Ford je znížiť spotrebu energie do roku 2016 oproti súčasnosti o 25 percent. Každá továreň spoločnosti Ford pomocou rozsiahleho radu primeraných environmentálnych cieľov sleduje a akceleruje neustále vylepšovanie z hľadiska vplyvu na životné prostredie. Tieto ciele sa každoročne revidujú a aktualizujú

Okrem zníženia spotreby energie sa spoločnosti podarilo dosiahnuť:

  • zníženie emisií CO2 na jedno vozidlo v prevádzkach na celom svete o 8 percent za obdobie 2010 až 2011
  • využitie 163 ton odpadového laku na výrobu energie pre 55 domácností na jeden rok, čo je len jeden z mnohých spôsobov, ako spoločnosť Ford premieňa odpad na energiu
  • zavedenie moderných technológií na úpravu vody, umožňujúcich opätovné využitie vody a zmenšenie spotreby čerstvej vody, množstva vypúšťanej vody a používanie ošetrujúcich chemikálií a produkcie pevného odpadu

„Zapracovanie našich iniciatív v oblasti udržateľnosti do výrobného systému spoločnosti Ford nám umožnilo urýchliť ekologizáciu našich výrobných prevádzok,“ povedal Andy Hobbs, riaditeľ úseku kvality životného prostredia. „Vďaka tomu môžu všetci pracovníci zapájajúci sa do výroby vozidiel Ford prispievať k plneniu našich environmentálnych cieľov.“

Automobily sú hlavným terčom snáh spoločnosti Ford o znižovanie dopadov na životné prostredie. Napríklad poťahy sedadiel v nových alebo prepracovaných modeloch Ford musia teraz obsahovať aspoň 25 percent recyklovaného priemyselného alebo spotrebného odpadu. V súčasnosti tieto kritériá spĺňa 37 druhov textílií, ktoré spoločnosť Ford používa vo svojich vozidlách.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Mercedes zvládol crashtesty a má ultrakrátky nos
"Auto ako také bolo koncipované pre krátky nos. Až doposiaľ sme teda jazdili len s núdzovým riešením," hovorí šéf tímu Toto Wolff.
foto
Alonso: S Mattiaccim som sa ešte nerozprával
"Podľa mňa mu potrebujeme dať čas a uvidíme, ako sa tu udomácni. Zatiaľ je priskoro na to, aby sme hovorili či bude veľmi dobrý alebo veľmi zlý," hovorí Fernando Alonso o svojom novom šéfovi.
foto
Di Montezemolo: Mattiaccimu pomôžem
"Rozhodol som sa staviť na mladého manažéra, ktorému mimoriadne verím. A rozhodol som sa staviť na osobu z rodiny Ferrari, aby som sa vyhol chodeniu po svete a hľadaniu nejakého žoldniera," hovorí prezident Ferrari.
foto
Helmut Marko: Mercedes príde do cieľa so 6kg paliva
"Mercedes toto všetko nerobí preto, lebo sú šialení do F1, ale preto, aby sa zbavili svojho staromódneho imidžu. My to robíme preto, aby sme predávali plechovky a Ferrari preto, aby predávalo autá."
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Peter Bartoš: "Už som bol vystrieľaný a nevedel som, kam to mám dať. Jirko Bicek mi na striedačke poradil, aby som mu to dal medzi nohy. Bolo to pre mňa vykúpenie“
Vladimír Vůjtek: „Bolo vidno, že bez skúsených útočníkov, ktorí dostali voľno, mužstvo podlieha momentálnemu stavu na ľade a robí chyby“
Slovenská reprezentácia do osemnásť rokov získala na majstrovstvách sveta vo Fínsku hneď v prvom zápase bod, keď favorizovanému ruskému výberu podľahla 2:3 po predĺžení
"Minulý týždeň som dostal ponuku od Slovana na pozíciu asistenta trénera. Vyčkajme si na ďalší vývoj udalostí,“ uviedol pre denník Šport Vladimír Országh
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Pirlo odhaľuje vo svojej biografii zamlčané pravdy
Andrea Pirlo: "Vtedy som si myslel, že prestanem hrať futbal. Po Istanbule mi už nič nedávalo zmysel. Toto finále ma jednoducho zabilo. Psychicky nás to zničilo. Nespavosť, hnev, depresie, pocit prázdnoty..."
foto
Ronaldova neúčasť motivovala hráčov Realu k triumfu v pohári (video)
"Zaslúžili sme si toto víťazstvo, pretože sme hrali lepšie a utvorili sme si viac šancí. Stále však máme pred sebou dva ciele - chceme vyhrať aj La Ligu a Ligu majstrov," povedal C. Ronaldo
foto
Ján Kozák od štvrtka šesťdesiatnikom
Kozák st., ktorého syn a menovec je bývalý slovenský reprezentant, sa narodil 17. apríla 1954 v Matejovciach nad Hornádom
foto
Gergel: Sila Dunajskej Stredy spočíva v súdržnosti kolektívu
"Po jeseni mal DAC desať bodov, po siedmich jarných kolách ich máme o štrnásť viac. To hovorí za všetko. Sme spolu len niečo vyše mesiaca a za tak krátky čas sme dokázali veľké veci," uviedol pre profutbal.sk Roman Gergel
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Lenovo uviedlo nové tablety A-série s Androidom
Portfólio, ktoré sa pýši štvorjadrovým počítačovým výkonom, zabezpečujúcim pohotový a stabilný zážitok z tabletu, bude dostupné začiatkom druhého štvrťroku 2014
foto
Lenovo ThinkPad tablet 8 s krytom Quick shot
Spoločnosť Lenovo prináša na slovenský trh tablet ThinkPad 8, ďalší prírastok v profesionálnej rodine Think.
foto
Prví majitelia Samsung GALAXY S5 dostanú náramok Gear Fit ako darček zdarma
Smartfón Samsung GALAXY S5 vyniká špičkovým fotoaparátom, rýchlym pripojením k sieti, zameraním na zdravý životný štýl a odolnosťou proti prachu a vode. Na slovenskom trhu bude prvýkrát v predaji 11. apríla 2014.
foto
Nokia predstavuje tri chytré telefóny Lumia s Windows Phone 8.1
Nokia odhalila prvý dual-SIM telefón Lumia 630, cenovo dostupný model Lumia 635 a vlajkovú loď Lumia 930.Taktiež oznámila príchod Windows Phone 8.1 do všetkých chytrých telefónov Lumia s operačným systémom Windows Phone 8
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Táto energia nemá brzdu! Prvá ukážka z filmu Trabantom na koniec sveta
Keby vám vypadol motor, my vám povieme! Touto hláškou začína trailer k novému dokumentu cestovateľov Trabantom na koniec sveta. Ukážka z filmu, ktorý sa objaví v kinách 13. marca, doslova "srší" energiou.
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: ihla v kope sena?
Rovnaká platforma, rovnaké motory, rovnaká technika, rovnaký koncern. Vyzerá to, že porovnanie Octavie Combi a Leonu ST je niečo ako hľadanie ihly v kope sena. Ale zdanie klame. Rozdiely existujú – a rozhodn ich nie je málo.

Archív správ

Apríl 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 2906 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge