beta verzia
 
 
 
46064 Prvé MINI s klasifikáciou úžitkového vozidla
Autor: Vjaceslav, zdroj: MINI tlačová správa Publikované: 25.06.2012 15:22:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


S dvoma sedadlami, piatimi dverami, v typickom osobitom MINI štýle: MINI Clubvan – na svete prvá malá prémiová dodávka – to všetko má. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme MINI Clubman, prenáša MINI pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie. MINI Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu. Vysoká funkčnosť, ktorú MINI Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zablendovaným zadným bočným oknám je MINI Clubvan klasifikované ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné MINI. MINI Clubvan prichádza s troma modelovými verziami: MINI One Clubvan s výkonom 72 kW/98 k, MINI Cooper Clubvan s výkonom 90 kW/122 k a MINI Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW/112 k. Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.

MINI Clubvan sa vyrába v továrni MINI v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až od roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dverami, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.

MINI Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako MINI Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, tiež zo 60. rokov minulého storočia.

MINI Clubvan je praktickou voľbou tak pre prestížne komerčné aplikácie, ako aj pre svojrázny štýl trávenia voľného času. Dĺžku 3961 mm, šírku 1683 mm, výšku 1426 mm a rázvor 2547 mm má rovnaké ako MINI Clubman. Jeho špecifický funkčný dizajn vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním množstva individualizovaných prvkov. Zablendované zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž. Spolu so zatmavenými skladmi zadných delených dverí to znamená výbornú ochranu nákladu pred zvedavými pohľadmi zvonku.

Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky pre pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu po priestore počas jazdy.

Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni prieniku nákladu do priestoru posádky pri prudkom brzdení, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a aj na najužšom mieste hneď pri zadných dverách je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.

MINI Clubvan prináša bezprecedentnú mieru jazdných pôžitkov pri preprave nákladu. Technológia pohonu a podvozka je známa z MINI Clubman: aj Clubvan využíva silné, pritom však efektívne štvorvalcové motory, pre MINI typický predný pohon, Elektrický posilňovač riadenia, prednú nápravu typu MacPherson, viacprvkovú zadnú nápravu a výkonné brzdy. Rozsiahly arzenál prvkov MINIMALISM obsahuje funkciu Auto Start/Stop, Indikátor preradenia, Rekuperáciu brzdnej energie a aktiváciu pomocných agregátov len v prípade potreby. Výsledkom je priaznivá spotreba a bezkonkurenčne nízke prevádzkové náklady. Napríklad MINI Cooper D Clubvan disponuje v kombinovanom cykle EU spotrebou iba 3,9 l/100 km, čo je menej, než pri akejkoľvek inej malej dodávke, napriek výkonu vyššiemu až o 20 koní.

Nízke prevádzkové náklady robia jazdu v MINI Clubvan atraktívnou. Už dokonca aj základné MINI One Clubvan disponuje typickou živou MINI dynamikou. Jeho 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW/98 k, ktorý umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. MINI One Clubvan má priemernú spotrebu podľa EU cyklu iba 5,5 l/100 km, s emisiami CO2 len 129 gramov na kilometer. MINI Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW/122 k je ešte živšie: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.

Najúspornejším modelom je MINI Cooper D Clubvan, ktorého naftový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 82 kW/112 k rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km. Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, MINI Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavené aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

MINI Clubvan je k dispozícii s výberom štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Strecha, oblasť zadných bočných okien aj C-stĺpiky všetkých verzií sú lakované vo farbe karosérie. Štandardné 15-palcové kolesá s dizajnom Delta Spoke, exkluzívnym pre MINI Clubvan, môžu byť doplnkovo nahradené zliatinovými diskami kolies s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom Cosmos, čierna interiérová schéma a obkladové lišty Fine White Silver. Dizajn interiéru môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami (k dispozícii s koženými poťahmi Ray, Punch alebo Lounge), alternatívnymi obkladmi, troma rozličnými prvkami Colour Line a koženým čalúnením palubnej dosky. Podobne ako iné modelové rady, aj MINI Clubvan môže byť vybavené rozsiahlym arzenálom extra doplnkov na zvýšenie komfortu, pôžitku z jazdy, bezpečnosti aj praktickosti. Patria k sem napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, Adaptívne predné svetlá, automatická klimatizácia, Park Distance Control, automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlá či ťažné zariadenie. Ako alternatíva k štandardnému MINI CD rádiu sú k dispozíci MINI Boost CD rádio a MINI Visual Boost rádio. Ďalším užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

MINI Clubvan je svojou inovatívnou koncepciou určené predovšetkým pre potreby takých mestských používateľov, ako sú módni návrhári, cateringoví agenti, architekti či fotografi, ktorých prácou je poskytovať exkluzívne produkty a služby pre náročných zákazníkov a ktorí zároveň túžia dať najavo svoj vzťah k prémiovej kvalite a individuálnemu štýlu aj pri výbere vozidla. Či už má slúžiť ako mobilná vizitka pre malé firmy, alebo ako štýlový doplnok veľkej podnikovej flotily, MINI Clubvan predstavuje inovatívnu podobu dodávkového vozidla, ktorá je zárukou nezameniteľnej a okamžite spoznateľnej zábavnej jazdy v štýle MINI, so zárukou zanechania trvalého dojmu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Bude mať F1 viac ako dvadsať podujatí ročne?
Bernie Ecclestone sa už niekoľko rokov snaží do kalendára formuly 1 popratať viac ako dvadsať podujatí ročne. Bude z toho niečo?
foto
Kimi Räikkönen: Sedem rokov po titule
Dve podujatia pred koncom ročníka 2007 boli karty jasne rozdané. Kimi Räikkönen mal 90 bodov, Fernando Alonso 95 a Lewis Hamilton už 107.
foto
Čo keby si stajne volili gumy samé?
Športový riaditeľ Force Indie Otmar Szafnauer prišiel s návrhom, aby si tímy pre jednotlivé podujatia vyberali gumy, aké len chcú. Pirelli však nesúhlasí.
foto
Od posledného Sennovho titulu uplynulo 23 rokov
Legendárny pretekár a jeden z najlepších a najuznávanejších jazdcov histórie sa tešil po Veľkej cene Japonska, ktorú však nevyhral.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Ešte máme v čerstvej pamäti, ako Marián Hossa počas otváracieho zápasu sezóny strelil gól z najvyššieho miesta na tribúnach Zimného štadióna Pavla Demitru. Dres s číslom 81, v ktorom tento husársky kúsok predviedol, je od pondelka v dražbe.
"Sú majstri, lídri tabuľky a hrajú vo výbornej forme. My ale máme svoj cieľ a tým je víťazstvo! Možnosť posunúť sa na čelo tabuľky nás láka," teší sa na piatkový súboj o prvé miesto Peter Boltun
"Takto sa musíme oveľa viac sústrediť na každý zápas a nesmieme si dovoliť prehry. Každým kolom sa totiž situácia mení a každý bod má oveľa väčší význam ako v minulosti. Väčšia vyrovnanosť môže celej súťaži len pomôcť," hovorí F. Vaško pre hokej.sk
Ladislav Nagy: "Dnes sme sa dosť trápili, nehrali sme dobre a tak zostáva veriť, že táto výhra nás nakopne do ďalších zápasov. Osobne som rád, že našu päťku bolo vidieť a dala viac gólov"
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Mama mi raz povedala: Nehraj, radšej získaj vzdelanie, spomína Pelé
Na tejto planéte neexistuje slávnejší futbalista, čo potvrdzuje aj citácia z jeho novej autobiografie: "Nechajte ma o tom chvíľu premýšľať. Nie... Nie, nikdy som nebol na mieste, kde by ma ľudia nepoznali"
foto
Ktorí ligoví brankári majú najistejšie pozície?
Redakcia profutbal.sk sa pozrela na brankárske dvojice, v dvoch prípadoch až trojice, slovenskej najvyššej súťaže. Hrať môže stále iba jeden, čo robí brankársky post takým výnimočným
foto
Grendel o zápase so Spartou: Sme naštartovaní, potrebujeme bodovať
"S novým trénerom Chovancom sme sa rozprávali o tom, ako chceme hrať, na nejaké veľké zmeny ale ešte nebol čas. Máme za sebou predsa len iba tri spoločné tréningy," povedal stredopoliar Erik Grendel
foto
Van Gaal po remíze s WBA: Najlepší výkon v sezóne
"Som veľmi sklamaný, pretože sme podali najlepší výkon, odkedy som trénerom tohto mužstva. Výsledok však nie je uspokojivý," nechal sa počuť bývalý lodivod holandského národného tímu
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Samsung drží rýchlostný rekord 7,5 Gb/s v sieti 5G
Súčasne sa Samsungu podarilo nadviazať úplne prvé neprerušované pripojenie na 5G v rýchlosti 1,2 Gb/s počas jazdy rýchlosťou 100 km/h
foto
Tablety sa v škole osvedčili, chcú ich učitelia i žiaci
„S výnimkou matematiky, vo všetkých kategóriách mierne stúpla úroveň vlastného vnímania školskej úspešnosti zo strany žiakov. Najvýznamnejšie to bolo pri všeobecných schopnostiach a čítaní,“ informoval R. Masaryk
foto
NVIDIA uspela. ITC bude skúmať, či Samsung porušuje jej patenty
Využívanie patentového portfólia medzi jednotlivými spoločnosťami je bežnou praxou, vždy mu však musí predchádzať dohodnutie licenčných podmienok a poplatkov
foto
Nový iPhone "upravil" v mikrovlnke. S umelým okom ho vydáva za umenie (video)
Na aukčnom portáli eBay je spálený zlatý iPhone 6 Plus na predaj za 6 660 dolárov. Za túto čiastku sa dá v USA kúpiť sedem iPhonov 6 Plus v najvyššej 128 GB verzii
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
TEST: Formula 1 z okna BMW X3
Stráviť štyri dni v prítomnosti kráľovnej je zakaždým očarujúce. Navyše, tentoraz som si nekonečnú cestu do talianskej Monzy spríjemnil na kráľovskej značke automobilového Bavorska

Archív správ

Október 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 2844 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge