beta verzia
 
 
 
46064 Prvé MINI s klasifikáciou úžitkového vozidla
Autor: Vjaceslav, zdroj: MINI tlačová správa Publikované: 25.06.2012 15:22:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


S dvoma sedadlami, piatimi dverami, v typickom osobitom MINI štýle: MINI Clubvan – na svete prvá malá prémiová dodávka – to všetko má. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme MINI Clubman, prenáša MINI pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie. MINI Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu. Vysoká funkčnosť, ktorú MINI Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zablendovaným zadným bočným oknám je MINI Clubvan klasifikované ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné MINI. MINI Clubvan prichádza s troma modelovými verziami: MINI One Clubvan s výkonom 72 kW/98 k, MINI Cooper Clubvan s výkonom 90 kW/122 k a MINI Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW/112 k. Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.

MINI Clubvan sa vyrába v továrni MINI v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až od roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dverami, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.

MINI Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako MINI Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, tiež zo 60. rokov minulého storočia.

MINI Clubvan je praktickou voľbou tak pre prestížne komerčné aplikácie, ako aj pre svojrázny štýl trávenia voľného času. Dĺžku 3961 mm, šírku 1683 mm, výšku 1426 mm a rázvor 2547 mm má rovnaké ako MINI Clubman. Jeho špecifický funkčný dizajn vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním množstva individualizovaných prvkov. Zablendované zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž. Spolu so zatmavenými skladmi zadných delených dverí to znamená výbornú ochranu nákladu pred zvedavými pohľadmi zvonku.

Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky pre pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu po priestore počas jazdy.

Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni prieniku nákladu do priestoru posádky pri prudkom brzdení, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a aj na najužšom mieste hneď pri zadných dverách je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.

MINI Clubvan prináša bezprecedentnú mieru jazdných pôžitkov pri preprave nákladu. Technológia pohonu a podvozka je známa z MINI Clubman: aj Clubvan využíva silné, pritom však efektívne štvorvalcové motory, pre MINI typický predný pohon, Elektrický posilňovač riadenia, prednú nápravu typu MacPherson, viacprvkovú zadnú nápravu a výkonné brzdy. Rozsiahly arzenál prvkov MINIMALISM obsahuje funkciu Auto Start/Stop, Indikátor preradenia, Rekuperáciu brzdnej energie a aktiváciu pomocných agregátov len v prípade potreby. Výsledkom je priaznivá spotreba a bezkonkurenčne nízke prevádzkové náklady. Napríklad MINI Cooper D Clubvan disponuje v kombinovanom cykle EU spotrebou iba 3,9 l/100 km, čo je menej, než pri akejkoľvek inej malej dodávke, napriek výkonu vyššiemu až o 20 koní.

Nízke prevádzkové náklady robia jazdu v MINI Clubvan atraktívnou. Už dokonca aj základné MINI One Clubvan disponuje typickou živou MINI dynamikou. Jeho 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW/98 k, ktorý umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. MINI One Clubvan má priemernú spotrebu podľa EU cyklu iba 5,5 l/100 km, s emisiami CO2 len 129 gramov na kilometer. MINI Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW/122 k je ešte živšie: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.

Najúspornejším modelom je MINI Cooper D Clubvan, ktorého naftový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 82 kW/112 k rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km. Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, MINI Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavené aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

MINI Clubvan je k dispozícii s výberom štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Strecha, oblasť zadných bočných okien aj C-stĺpiky všetkých verzií sú lakované vo farbe karosérie. Štandardné 15-palcové kolesá s dizajnom Delta Spoke, exkluzívnym pre MINI Clubvan, môžu byť doplnkovo nahradené zliatinovými diskami kolies s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom Cosmos, čierna interiérová schéma a obkladové lišty Fine White Silver. Dizajn interiéru môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami (k dispozícii s koženými poťahmi Ray, Punch alebo Lounge), alternatívnymi obkladmi, troma rozličnými prvkami Colour Line a koženým čalúnením palubnej dosky. Podobne ako iné modelové rady, aj MINI Clubvan môže byť vybavené rozsiahlym arzenálom extra doplnkov na zvýšenie komfortu, pôžitku z jazdy, bezpečnosti aj praktickosti. Patria k sem napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, Adaptívne predné svetlá, automatická klimatizácia, Park Distance Control, automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlá či ťažné zariadenie. Ako alternatíva k štandardnému MINI CD rádiu sú k dispozíci MINI Boost CD rádio a MINI Visual Boost rádio. Ďalším užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

MINI Clubvan je svojou inovatívnou koncepciou určené predovšetkým pre potreby takých mestských používateľov, ako sú módni návrhári, cateringoví agenti, architekti či fotografi, ktorých prácou je poskytovať exkluzívne produkty a služby pre náročných zákazníkov a ktorí zároveň túžia dať najavo svoj vzťah k prémiovej kvalite a individuálnemu štýlu aj pri výbere vozidla. Či už má slúžiť ako mobilná vizitka pre malé firmy, alebo ako štýlový doplnok veľkej podnikovej flotily, MINI Clubvan predstavuje inovatívnu podobu dodávkového vozidla, ktorá je zárukou nezameniteľnej a okamžite spoznateľnej zábavnej jazdy v štýle MINI, so zárukou zanechania trvalého dojmu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Stewart: Vettel má na to, aby napodobnil Schumachera
"Ferrari muselo robiť to, čo chcel, pretože inak by odišiel. Chcel Rossa Brawna, chcel toto a tamto a dostal to. Ale odviedol očakávané výkony. V tomto smere bol azda lepší, ako po jazdeckej stránke," konštatuje Jackie Stewart.
foto
Hamilton vs Rosberg: Kto z koho?
"Všetko sa môže stať - ľahko môže byť, že Williams bude mať dobrý štart a dostane sa medzi nás," verí si Nico Rosberg.
foto
Alonso začal o Ferrari pochybovať už v minulom roku
"Vedel som, že prichádzajú veľké zmeny pravidiel a pomyslel som si, že by bolo dobré pozrieť sa na to, ako sa z pohľadu Ferrari bude vyvíjať vstup do novej turboéry," konštatuje Fernando Alonso.
foto
Ferrari pre budúci rok potvrdilo Vettela s Räikkönenom
"Ďalšiu etapu mojej formulovej kariéry strávim spolu so Scuderiou Ferrari, čo pre mňa znamená splnenie životného sna," nechal sa počuť Sebastian Vettel. "Už keď som bol dieťa, tak Michael Schumacher v červenom aute bol môj najväčší idol."
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Zásluhu na bezgólovom stave majú aj obaja gólmani, ktorí chytali vynikajúco. O výsledku rozhodol napokon jediný gól v samostatných nájazdoch," hodnotil po stretnutí Matikainen
"Bol to z našej strany dobrý výkon, od začiatku sme hrali čo sme chceli a čo sme si zaumienili, rozhodnúť zápas čo najrýchlejšie," uviedol Chudý
Patril medzi najväčšie talenty svojej éry, strieľal góly, rozdával i prijímal tvrdé rany. Nekompromisný štýl mu zabezpečil slávu, zároveň ale výrazne komplikoval kariéru.
Frank McGee, George Richardson, Hobey Baker a Scotty Davidson. Štvorica bývalých skvelých hokejistov, ktorá má svoje stále miesto v Sieni slávy NHL. Okrem toho ju ale spája ešte jedna vec - smrť na bojovom poli
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
UEFA prišla s novým výmyslom, televíziám zakázali ukazovať ofsajd
Marcel Merčiak: "Je to pre mňa najprekvapujúcejšia športová správa v roku. Je to totálny krok späť a funkcionári najvyššej európskej futbalovej organizácie sa zhodili pred kritikmi"
foto
Fínsky hokej kradne futbalu všetky peniaze, vysvetľuje Hradecký
"Každý lepší futbalista odchádza čo najskôr. Z času na čas sa objaví nejaký väčší talent, ale infraštruktúra nie je vo Fínsku ani na takej úrovni, ako napríklad na Slovensku," vysvetlil pre profutbal.sk Lukáš Hradecký
foto
Reprezentanti unisono: V Dudovi s Hrošovským drieme veľký potenciál
"Dúfam, že budú zdraví a v kluboch budú aj naďalej podávať také výkony, ako doteraz, aby ich tréner mohol stále nominovať a dôverovať im," uviedol pre profutbal.sk Ján Ďurica
foto
Francúzsko-slovenský slovník si ešte nekúpil
"Videli sme, čo dokážeme, keď sme zdraví a máme dobrú formu. Sme vynikajúce a dobre poskladané mužstvo, samozrejme, so skvelým trénerom," dodal Ján Ďurica
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Video: Oficiálne demo funkcií ovládacích kláves nového BlackBerry Classic
BlackBerry Classic je už možno tak trochu v tieni modelu BlackBerry Passport, to však vôbec neznamená, že by nebolo žiadaným
foto
Zákazníci O2 sú skvelí
Pomohli operátorovi odovzdať dýchacie prístroje v celkovej hodnote 25 tisíc eur šiestim nemocniciam a štyrom rodinám
foto
Apple umožní využitie Lightning portu výrobcom mobilného príslušenstva
Výrobcovia budú mať podľa 9to5Mactiež čoskoro prístup k menším Lightning konektorom.To im umožní, aby sa umiestnili konektor Apple v menších výrobkov a začali ho používať novým spôsobom
foto
Video: Ako bude vyzerať Android 5.0 Lollipop na Samsung Galaxy Note 3?
S aktualizáciou Lollipop prináša Samsung Quick Settings styling prvýkrát videný v Galaxy S5. Dizajn je mixom Lollipopu a zostali tiež niektoré zvyšky z TouchWiz
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
TEST: Renault Mégane Grandtour nielen na dlhé cesty
Podľa akého kľúča si vyberáte svoje auto? Ak máte parametrovo a výbavou veľmi podobné modely - zvažujete výrobcu, alebo cenu? Čím všetkým si prejdete, kým sa rozhodnete pre kúpu vozidla?

Archív správ

November 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 153 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge