beta verzia
 
 
 
46064 Prvé MINI s klasifikáciou úžitkového vozidla
Autor: Vjaceslav, zdroj: MINI tlačová správa Publikované: 25.06.2012 15:22:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


S dvoma sedadlami, piatimi dverami, v typickom osobitom MINI štýle: MINI Clubvan – na svete prvá malá prémiová dodávka – to všetko má. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme MINI Clubman, prenáša MINI pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie. MINI Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu. Vysoká funkčnosť, ktorú MINI Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zablendovaným zadným bočným oknám je MINI Clubvan klasifikované ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné MINI. MINI Clubvan prichádza s troma modelovými verziami: MINI One Clubvan s výkonom 72 kW/98 k, MINI Cooper Clubvan s výkonom 90 kW/122 k a MINI Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW/112 k. Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.

MINI Clubvan sa vyrába v továrni MINI v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až od roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dverami, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.

MINI Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako MINI Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, tiež zo 60. rokov minulého storočia.

MINI Clubvan je praktickou voľbou tak pre prestížne komerčné aplikácie, ako aj pre svojrázny štýl trávenia voľného času. Dĺžku 3961 mm, šírku 1683 mm, výšku 1426 mm a rázvor 2547 mm má rovnaké ako MINI Clubman. Jeho špecifický funkčný dizajn vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním množstva individualizovaných prvkov. Zablendované zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž. Spolu so zatmavenými skladmi zadných delených dverí to znamená výbornú ochranu nákladu pred zvedavými pohľadmi zvonku.

Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky pre pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu po priestore počas jazdy.

Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni prieniku nákladu do priestoru posádky pri prudkom brzdení, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a aj na najužšom mieste hneď pri zadných dverách je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.

MINI Clubvan prináša bezprecedentnú mieru jazdných pôžitkov pri preprave nákladu. Technológia pohonu a podvozka je známa z MINI Clubman: aj Clubvan využíva silné, pritom však efektívne štvorvalcové motory, pre MINI typický predný pohon, Elektrický posilňovač riadenia, prednú nápravu typu MacPherson, viacprvkovú zadnú nápravu a výkonné brzdy. Rozsiahly arzenál prvkov MINIMALISM obsahuje funkciu Auto Start/Stop, Indikátor preradenia, Rekuperáciu brzdnej energie a aktiváciu pomocných agregátov len v prípade potreby. Výsledkom je priaznivá spotreba a bezkonkurenčne nízke prevádzkové náklady. Napríklad MINI Cooper D Clubvan disponuje v kombinovanom cykle EU spotrebou iba 3,9 l/100 km, čo je menej, než pri akejkoľvek inej malej dodávke, napriek výkonu vyššiemu až o 20 koní.

Nízke prevádzkové náklady robia jazdu v MINI Clubvan atraktívnou. Už dokonca aj základné MINI One Clubvan disponuje typickou živou MINI dynamikou. Jeho 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW/98 k, ktorý umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. MINI One Clubvan má priemernú spotrebu podľa EU cyklu iba 5,5 l/100 km, s emisiami CO2 len 129 gramov na kilometer. MINI Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW/122 k je ešte živšie: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.

Najúspornejším modelom je MINI Cooper D Clubvan, ktorého naftový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 82 kW/112 k rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km. Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, MINI Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavené aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

MINI Clubvan je k dispozícii s výberom štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Strecha, oblasť zadných bočných okien aj C-stĺpiky všetkých verzií sú lakované vo farbe karosérie. Štandardné 15-palcové kolesá s dizajnom Delta Spoke, exkluzívnym pre MINI Clubvan, môžu byť doplnkovo nahradené zliatinovými diskami kolies s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom Cosmos, čierna interiérová schéma a obkladové lišty Fine White Silver. Dizajn interiéru môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami (k dispozícii s koženými poťahmi Ray, Punch alebo Lounge), alternatívnymi obkladmi, troma rozličnými prvkami Colour Line a koženým čalúnením palubnej dosky. Podobne ako iné modelové rady, aj MINI Clubvan môže byť vybavené rozsiahlym arzenálom extra doplnkov na zvýšenie komfortu, pôžitku z jazdy, bezpečnosti aj praktickosti. Patria k sem napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, Adaptívne predné svetlá, automatická klimatizácia, Park Distance Control, automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlá či ťažné zariadenie. Ako alternatíva k štandardnému MINI CD rádiu sú k dispozíci MINI Boost CD rádio a MINI Visual Boost rádio. Ďalším užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

MINI Clubvan je svojou inovatívnou koncepciou určené predovšetkým pre potreby takých mestských používateľov, ako sú módni návrhári, cateringoví agenti, architekti či fotografi, ktorých prácou je poskytovať exkluzívne produkty a služby pre náročných zákazníkov a ktorí zároveň túžia dať najavo svoj vzťah k prémiovej kvalite a individuálnemu štýlu aj pri výbere vozidla. Či už má slúžiť ako mobilná vizitka pre malé firmy, alebo ako štýlový doplnok veľkej podnikovej flotily, MINI Clubvan predstavuje inovatívnu podobu dodávkového vozidla, ktorá je zárukou nezameniteľnej a okamžite spoznateľnej zábavnej jazdy v štýle MINI, so zárukou zanechania trvalého dojmu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Alonso: S Mattiaccim som sa ešte nerozprával
"Podľa mňa mu potrebujeme dať čas a uvidíme, ako sa tu udomácni. Zatiaľ je priskoro na to, aby sme hovorili či bude veľmi dobrý alebo veľmi zlý," hovorí Fernando Alonso o svojom novom šéfovi.
foto
Di Montezemolo: Mattiaccimu pomôžem
"Rozhodol som sa staviť na mladého manažéra, ktorému mimoriadne verím. A rozhodol som sa staviť na osobu z rodiny Ferrari, aby som sa vyhol chodeniu po svete a hľadaniu nejakého žoldniera," hovorí prezident Ferrari.
foto
Helmut Marko: Mercedes príde do cieľa so 6kg paliva
"Mercedes toto všetko nerobí preto, lebo sú šialení do F1, ale preto, aby sa zbavili svojho staromódneho imidžu. My to robíme preto, aby sme predávali plechovky a Ferrari preto, aby predávalo autá."
foto
Rozhodnutie Ferrari: Radšej manažér ako technik?
"Enzo Ferrari nemal záujem o stavanie a predávanie cestných áut. Produkčné linky mal len preto, aby financoval svoje milované pretekárske autá," konštatuje novinár Joe Saward.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Minulý týždeň som dostal ponuku od Slovana na pozíciu asistenta trénera. Vyčkajme si na ďalší vývoj udalostí,“ uviedol pre denník Šport Vladimír Országh
"Vo svojich predstavách som takýto gól za svoj obľúbený tím strelil možno miliónkrát. Som rád, že sa to konečne stalo aj realitou," povedal Weise po svojom víťaznom zásahu pre server NHL
"Slovenskému novinárovi som odpovedal, že aj v prípade, ak by podobná žiadosť už na zväz dorazila, zaoberali by sme sa ňou až po skončení sezóny," uviedol Bříza
Slovenskí hokejisti budú počas tohto týždňa vo Francúzsku v príprave na majstrovstvá sveta v Bielorusku čeliť aj brankárovi so skúsenosťami z NHL Cristobalovi Huetovi
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Pirlo odhaľuje vo svojej biografii zamlčané pravdy
Andrea Pirlo: "Vtedy som si myslel, že prestanem hrať futbal. Po Istanbule mi už nič nedávalo zmysel. Toto finále ma jednoducho zabilo. Psychicky nás to zničilo. Nespavosť, hnev, depresie, pocit prázdnoty..."
foto
Ronaldova neúčasť motivovala hráčov Realu k triumfu v pohári (video)
"Zaslúžili sme si toto víťazstvo, pretože sme hrali lepšie a utvorili sme si viac šancí. Stále však máme pred sebou dva ciele - chceme vyhrať aj La Ligu a Ligu majstrov," povedal C. Ronaldo
foto
Ján Kozák od štvrtka šesťdesiatnikom
Kozák st., ktorého syn a menovec je bývalý slovenský reprezentant, sa narodil 17. apríla 1954 v Matejovciach nad Hornádom
foto
Gergel: Sila Dunajskej Stredy spočíva v súdržnosti kolektívu
"Po jeseni mal DAC desať bodov, po siedmich jarných kolách ich máme o štrnásť viac. To hovorí za všetko. Sme spolu len niečo vyše mesiaca a za tak krátky čas sme dokázali veľké veci," uviedol pre profutbal.sk Roman Gergel
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Lenovo uviedlo nové tablety A-série s Androidom
Portfólio, ktoré sa pýši štvorjadrovým počítačovým výkonom, zabezpečujúcim pohotový a stabilný zážitok z tabletu, bude dostupné začiatkom druhého štvrťroku 2014
foto
Lenovo ThinkPad tablet 8 s krytom Quick shot
Spoločnosť Lenovo prináša na slovenský trh tablet ThinkPad 8, ďalší prírastok v profesionálnej rodine Think.
foto
Prví majitelia Samsung GALAXY S5 dostanú náramok Gear Fit ako darček zdarma
Smartfón Samsung GALAXY S5 vyniká špičkovým fotoaparátom, rýchlym pripojením k sieti, zameraním na zdravý životný štýl a odolnosťou proti prachu a vode. Na slovenskom trhu bude prvýkrát v predaji 11. apríla 2014.
foto
Nokia predstavuje tri chytré telefóny Lumia s Windows Phone 8.1
Nokia odhalila prvý dual-SIM telefón Lumia 630, cenovo dostupný model Lumia 635 a vlajkovú loď Lumia 930.Taktiež oznámila príchod Windows Phone 8.1 do všetkých chytrých telefónov Lumia s operačným systémom Windows Phone 8
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Táto energia nemá brzdu! Prvá ukážka z filmu Trabantom na koniec sveta
Keby vám vypadol motor, my vám povieme! Touto hláškou začína trailer k novému dokumentu cestovateľov Trabantom na koniec sveta. Ukážka z filmu, ktorý sa objaví v kinách 13. marca, doslova "srší" energiou.
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: ihla v kope sena?
Rovnaká platforma, rovnaké motory, rovnaká technika, rovnaký koncern. Vyzerá to, že porovnanie Octavie Combi a Leonu ST je niečo ako hľadanie ihly v kope sena. Ale zdanie klame. Rozdiely existujú – a rozhodn ich nie je málo.

Archív správ

Apríl 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 19 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge