beta verzia
 
 
 
46064 Prvé MINI s klasifikáciou úžitkového vozidla
Autor: Vjaceslav, zdroj: MINI tlačová správa Publikované: 25.06.2012 15:22:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


S dvoma sedadlami, piatimi dverami, v typickom osobitom MINI štýle: MINI Clubvan – na svete prvá malá prémiová dodávka – to všetko má. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme MINI Clubman, prenáša MINI pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie. MINI Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu. Vysoká funkčnosť, ktorú MINI Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zablendovaným zadným bočným oknám je MINI Clubvan klasifikované ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné MINI. MINI Clubvan prichádza s troma modelovými verziami: MINI One Clubvan s výkonom 72 kW/98 k, MINI Cooper Clubvan s výkonom 90 kW/122 k a MINI Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW/112 k. Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.

MINI Clubvan sa vyrába v továrni MINI v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až od roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dverami, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.

MINI Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako MINI Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, tiež zo 60. rokov minulého storočia.

MINI Clubvan je praktickou voľbou tak pre prestížne komerčné aplikácie, ako aj pre svojrázny štýl trávenia voľného času. Dĺžku 3961 mm, šírku 1683 mm, výšku 1426 mm a rázvor 2547 mm má rovnaké ako MINI Clubman. Jeho špecifický funkčný dizajn vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním množstva individualizovaných prvkov. Zablendované zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž. Spolu so zatmavenými skladmi zadných delených dverí to znamená výbornú ochranu nákladu pred zvedavými pohľadmi zvonku.

Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky pre pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu po priestore počas jazdy.

Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni prieniku nákladu do priestoru posádky pri prudkom brzdení, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a aj na najužšom mieste hneď pri zadných dverách je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.

MINI Clubvan prináša bezprecedentnú mieru jazdných pôžitkov pri preprave nákladu. Technológia pohonu a podvozka je známa z MINI Clubman: aj Clubvan využíva silné, pritom však efektívne štvorvalcové motory, pre MINI typický predný pohon, Elektrický posilňovač riadenia, prednú nápravu typu MacPherson, viacprvkovú zadnú nápravu a výkonné brzdy. Rozsiahly arzenál prvkov MINIMALISM obsahuje funkciu Auto Start/Stop, Indikátor preradenia, Rekuperáciu brzdnej energie a aktiváciu pomocných agregátov len v prípade potreby. Výsledkom je priaznivá spotreba a bezkonkurenčne nízke prevádzkové náklady. Napríklad MINI Cooper D Clubvan disponuje v kombinovanom cykle EU spotrebou iba 3,9 l/100 km, čo je menej, než pri akejkoľvek inej malej dodávke, napriek výkonu vyššiemu až o 20 koní.

Nízke prevádzkové náklady robia jazdu v MINI Clubvan atraktívnou. Už dokonca aj základné MINI One Clubvan disponuje typickou živou MINI dynamikou. Jeho 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW/98 k, ktorý umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. MINI One Clubvan má priemernú spotrebu podľa EU cyklu iba 5,5 l/100 km, s emisiami CO2 len 129 gramov na kilometer. MINI Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW/122 k je ešte živšie: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.

Najúspornejším modelom je MINI Cooper D Clubvan, ktorého naftový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 82 kW/112 k rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km. Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, MINI Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavené aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

MINI Clubvan je k dispozícii s výberom štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Strecha, oblasť zadných bočných okien aj C-stĺpiky všetkých verzií sú lakované vo farbe karosérie. Štandardné 15-palcové kolesá s dizajnom Delta Spoke, exkluzívnym pre MINI Clubvan, môžu byť doplnkovo nahradené zliatinovými diskami kolies s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom Cosmos, čierna interiérová schéma a obkladové lišty Fine White Silver. Dizajn interiéru môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami (k dispozícii s koženými poťahmi Ray, Punch alebo Lounge), alternatívnymi obkladmi, troma rozličnými prvkami Colour Line a koženým čalúnením palubnej dosky. Podobne ako iné modelové rady, aj MINI Clubvan môže byť vybavené rozsiahlym arzenálom extra doplnkov na zvýšenie komfortu, pôžitku z jazdy, bezpečnosti aj praktickosti. Patria k sem napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, Adaptívne predné svetlá, automatická klimatizácia, Park Distance Control, automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlá či ťažné zariadenie. Ako alternatíva k štandardnému MINI CD rádiu sú k dispozíci MINI Boost CD rádio a MINI Visual Boost rádio. Ďalším užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

MINI Clubvan je svojou inovatívnou koncepciou určené predovšetkým pre potreby takých mestských používateľov, ako sú módni návrhári, cateringoví agenti, architekti či fotografi, ktorých prácou je poskytovať exkluzívne produkty a služby pre náročných zákazníkov a ktorí zároveň túžia dať najavo svoj vzťah k prémiovej kvalite a individuálnemu štýlu aj pri výbere vozidla. Či už má slúžiť ako mobilná vizitka pre malé firmy, alebo ako štýlový doplnok veľkej podnikovej flotily, MINI Clubvan predstavuje inovatívnu podobu dodávkového vozidla, ktorá je zárukou nezameniteľnej a okamžite spoznateľnej zábavnej jazdy v štýle MINI, so zárukou zanechania trvalého dojmu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Caterham potvrdil nasadenie Lotterera
"Súťaženie na legendárnom okruhu Spa-Francorchamps mám mimoriadne rád. Patrí medzi moje obľúbené a je blízko miesta, kde som vyrastal. Víkend tak bude pre mňa ešte výnimočnejší a pamätnejší," povedal André Lotterer.
foto
Whiting potvrdil pripravenosť Soči
"Bez váhania môžem povedať, že okruh je pripravený už v 60-dňovom predstihu, čo je skutočne veľmi zriedkavé," hovorí delegát FIA Charlie Whiting.
foto
Helmut Marko: V najatí Verstappena nie je riziko
"Má všetky potrebné ingrediencie, ktoré sú potrebné pre to, aby sa z neho stal absolútny šampión," odkazuje Helmut Marko.
foto
Oficiálne: Max Verstappen bude pretekať za Toro Rosso!
"Už keď som mal sedem rokov, tak mojím cieľom bola Formula 1, takže tento posun je pre mňa ako splnený sen," skonštatoval Max Verstappen.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Peter Bondra: "Najmä 38. minúta bola veľmi emotívna. Na ľade sa stretli dve, možno i tri generácie slovenského hokeja. Mali sme čas aj trochu podebatovať a zaspomínať"
"Vieme, že Nemci preferujú kanadský štýl hokeja, ktorý sem doniesli tréneri zo zámoria. Očakávame od nich rýchly a agresívny hokej s dohrávaním súbojov. Určite na nás vybehnú a to potrebujeme ustáť," hovorí Bicek pre hokej.sk
"Keby som sa mal vrátiť, tak jedine do Bratislavy a keďže sa už Slovan posunul do KHL, tak ma tam už určite potrebovať nebude," uviedol s úsmevom Boris Žabka
V stredu ráno naberú hokejisti majstrovských Košíc smer Kolín nad Rýnom a o deň neskôr absolvujú v nádhernej dvadsaťtisícovej Lanxess Aréne svoj debut v novovytvorenej Lige majstrov.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Slovan prehráva, Jablonský si strelil vlastný gól
Futbalisti Slovana Bratislava prehrávajú po prvom polčase stredajšieho prvého zápasu play off Ligy majstrov 2014/2015 na Pasienkoch s bieloruským BATE Borisov 0:1
foto
Posila Liverpoolu Lazar Markovič: Meradlom kvality nie je cena hráča
"Konkurencia je obrovská, no ja som neprišiel na Anfield pre to, aby som bojoval o šieste alebo siedme miesto. Liverpool a naši fanúšikovia si zaslúžia tú najcennejšiu trofej," vyhlásil Markovič
foto
Diego Simeone: Di Maria je najlepší hráč Realu
"Real hral v druhom polčase lepšie, zvlášť po tom, ako do hry zasiahol Di Maria," rozhovoril sa Simeone: "Je to logické, pretože je to ich najlepší hráč. Je nesmierne nebezpečný, dokáže pozdvihnúť hru Realu"
foto
Spartak vo štvrtok proti FC Zürich, Vlasko: Dôležité bude neinkasovať
"Sme plní očakávania, play off Európskej ligy je pre nás veľkou výzvou. Urobíme všetko pre to, aby sme v prvom dueli boli úspešní," uviedol tréner Juraj Jarábek
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Na trhu sa objavil špeciálny noPhone
Čo je najväčšou devízou tohto zariadenia? Fakt, že už nikdy nezažijete pocit prázdnej ruky. Okrem toho má noPhone aj ďalšie plusy - je nerozbitný, je nemožné ho vybiť a je vodotesný
foto
Historicky prvý smartfón na svete oslavuje dvadsiate narodeniny
"Vtedy ešte tento telefón nikto nenazýval smartfón," prezradila Charlotte Connellyová: "Mal však veľa podobných vlastností ako dnešné smartfóny. Nechýbal mu kalendár, notes, umožňoval posielanie e-mailov a správ"
foto
Huawei naďalej posilňuje svoj trhový podiel
Spoločnosť Huawei si v druhom štvrťroku 2014 upevnila pozíciu tretieho najväčšieho výrobcu smartphonov na svete a svoj trhový podiel naďalej posilňuje. Huawei si túto pozíciu drží už vo štvrtom po sebe idúcom štvrťroku
foto
Počuli ste o MultiCloude od Prestigia?
Ak nie, je ten správny čas. Zabezpečený spoločnosťou SurDoc, víťazom súťaže o najlepší cloud priestor v roku 2013, je od februára 2014 Prestigio Multicloud predinštalovaný vo všetkých telefónoch MultiPhone a v tabletoch MultiPad
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
Za volantom novej Californie
Zakladateľ značky Enzo Ferrari vždy zastával názor, že objem ničím nenahradíš. Teraz však prichádza turbodúchadlami preplňované Ferrari California T

Archív správ

August 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 70 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge