beta verzia
 
 
 
Prvé MINI s klasifikáciou úžitkového vozidla
Autor: Vjaceslav, zdroj: MINI tlačová správa   |   Publikované: Pondelok, 25. jún 2012, 08:22
46064

S dvoma sedadlami, piatimi dverami, v typickom osobitom MINI štýle: MINI Clubvan – na svete prvá malá prémiová dodávka – to všetko má. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme MINI Clubman, prenáša MINI pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie. MINI Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu. Vysoká funkčnosť, ktorú MINI Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zablendovaným zadným bočným oknám je MINI Clubvan klasifikované ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné MINI. MINI Clubvan prichádza s troma modelovými verziami: MINI One Clubvan s výkonom 72 kW/98 k, MINI Cooper Clubvan s výkonom 90 kW/122 k a MINI Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW/112 k. Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.

MINI Clubvan sa vyrába v továrni MINI v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až od roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dverami, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.

MINI Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako MINI Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, tiež zo 60. rokov minulého storočia.

MINI Clubvan je praktickou voľbou tak pre prestížne komerčné aplikácie, ako aj pre svojrázny štýl trávenia voľného času. Dĺžku 3961 mm, šírku 1683 mm, výšku 1426 mm a rázvor 2547 mm má rovnaké ako MINI Clubman. Jeho špecifický funkčný dizajn vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním množstva individualizovaných prvkov. Zablendované zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž. Spolu so zatmavenými skladmi zadných delených dverí to znamená výbornú ochranu nákladu pred zvedavými pohľadmi zvonku.

Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky pre pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu po priestore počas jazdy.

Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni prieniku nákladu do priestoru posádky pri prudkom brzdení, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a aj na najužšom mieste hneď pri zadných dverách je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.

MINI Clubvan prináša bezprecedentnú mieru jazdných pôžitkov pri preprave nákladu. Technológia pohonu a podvozka je známa z MINI Clubman: aj Clubvan využíva silné, pritom však efektívne štvorvalcové motory, pre MINI typický predný pohon, Elektrický posilňovač riadenia, prednú nápravu typu MacPherson, viacprvkovú zadnú nápravu a výkonné brzdy. Rozsiahly arzenál prvkov MINIMALISM obsahuje funkciu Auto Start/Stop, Indikátor preradenia, Rekuperáciu brzdnej energie a aktiváciu pomocných agregátov len v prípade potreby. Výsledkom je priaznivá spotreba a bezkonkurenčne nízke prevádzkové náklady. Napríklad MINI Cooper D Clubvan disponuje v kombinovanom cykle EU spotrebou iba 3,9 l/100 km, čo je menej, než pri akejkoľvek inej malej dodávke, napriek výkonu vyššiemu až o 20 koní.

Nízke prevádzkové náklady robia jazdu v MINI Clubvan atraktívnou. Už dokonca aj základné MINI One Clubvan disponuje typickou živou MINI dynamikou. Jeho 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW/98 k, ktorý umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. MINI One Clubvan má priemernú spotrebu podľa EU cyklu iba 5,5 l/100 km, s emisiami CO2 len 129 gramov na kilometer. MINI Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW/122 k je ešte živšie: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.

Najúspornejším modelom je MINI Cooper D Clubvan, ktorého naftový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 82 kW/112 k rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km. Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, MINI Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavené aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

MINI Clubvan je k dispozícii s výberom štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Strecha, oblasť zadných bočných okien aj C-stĺpiky všetkých verzií sú lakované vo farbe karosérie. Štandardné 15-palcové kolesá s dizajnom Delta Spoke, exkluzívnym pre MINI Clubvan, môžu byť doplnkovo nahradené zliatinovými diskami kolies s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom Cosmos, čierna interiérová schéma a obkladové lišty Fine White Silver. Dizajn interiéru môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami (k dispozícii s koženými poťahmi Ray, Punch alebo Lounge), alternatívnymi obkladmi, troma rozličnými prvkami Colour Line a koženým čalúnením palubnej dosky. Podobne ako iné modelové rady, aj MINI Clubvan môže byť vybavené rozsiahlym arzenálom extra doplnkov na zvýšenie komfortu, pôžitku z jazdy, bezpečnosti aj praktickosti. Patria k sem napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, Adaptívne predné svetlá, automatická klimatizácia, Park Distance Control, automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlá či ťažné zariadenie. Ako alternatíva k štandardnému MINI CD rádiu sú k dispozíci MINI Boost CD rádio a MINI Visual Boost rádio. Ďalším užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

MINI Clubvan je svojou inovatívnou koncepciou určené predovšetkým pre potreby takých mestských používateľov, ako sú módni návrhári, cateringoví agenti, architekti či fotografi, ktorých prácou je poskytovať exkluzívne produkty a služby pre náročných zákazníkov a ktorí zároveň túžia dať najavo svoj vzťah k prémiovej kvalite a individuálnemu štýlu aj pri výbere vozidla. Či už má slúžiť ako mobilná vizitka pre malé firmy, alebo ako štýlový doplnok veľkej podnikovej flotily, MINI Clubvan predstavuje inovatívnu podobu dodávkového vozidla, ktorá je zárukou nezameniteľnej a okamžite spoznateľnej zábavnej jazdy v štýle MINI, so zárukou zanechania trvalého dojmu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Räikkönen musí nutne zapracovať na kvalifikácii
"Ak by som mu mal dať nejakú domácu úlohu, tak by mal stokrát napísať ´musím sa zlepšiť v kvalifikácii´," usmial sa Maurizio Arrivabene.
foto
Rosberg: Lewis odviedol skvelú robotu a zaslúžil si vyhrať
"Už dávno som sa naučil, že v športe zohráva veľkú rolu aj šťastie a aj takéto veci môžu mať svoj podiel. Naučil som sa brať to tak, ako to je. Víťazstvo v Monaku je víťazstvo v Monaku: je to jednoducho úžasné."
foto
Toto Wolff: Bola to chyba tímu, prerátali sme sa
Športový šéf Mercedesu Toto Wolff v rozhovore podrobne vysvetľuje, ako prebiehalo rozhodovanie o povolaní Lewisa Hamiltona do boxov.
foto
Hamilton priznal: Bolo to kolektívne rozhodnutie
"Myslel som si teda, že chlapci zozadu išli do boxov a keď mi tím povedal, aby som ostal na trati, tak som odpovedal, že pneumatikám klesnú teploty. Obával som sa, že ostatní prezuli na mäkšie zmesi," vysvetľoval Lewis Hamilton.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Jeho meno je synonymom zlatej éry českého hokeja. Robert Reichel bol kapitánom generácie, ktorá vybojovala v rokoch 1996 až 2001 v rámci majstrovstiev sveta šesť medailových umiestnení v rade (z toho štyri tituly majstrov sveta).
Novou posilou hokejového extraligistu HK Nitra sa stal útočník Tibor Kutálek.
Tridsaťosemročný veterán zámorskej NHL odohral uplynulú sezónu v drese New Yorku Islanders, no po nej mu vyprší kontrakt a stane sa neobmedzeným voľným hráčom
Slovan Bratislava si v nedeľňajšom drafte Kontinentálnej ligy (KHL) vybral štyroch slovenských hráčov
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Wayne Rooney má jasno: V budúcej sezóne máme veľkú šancu na titul
"Naozaj sme veľmi blízko najlepším, o tom niet pochýb. Aj v našich zápasoch môžete vidieť, že dokážeme kontrolovať hru. Musíme len viac premieňať naše šance," povedal Rooney
foto
Podolák sa nevzdáva, chce sa odvolať na CAS, Lesniak: Pracujú na tom právnici
"Podľa predpisov Slovenského futbalového zväzu je to uzavretá vec. Je však ešte možnosť odvolať sa na Športový arbitrážny súd v Lausanne. Využijeme ju," povedal Podolák
foto
Premiéru Jakubecha zatienila dojemná rozlúčka (video)
"Trnava mi bude chýbať, vo futbale to ale tak chodí. V klube som zažil veľa dobrého, budem na Spartak spomínať v dobrom," priznal emotívne Janečka
foto
Košičania nevedia, čo bude ďalej, Šinglár: Verím, že prezident to nezabalí
"Smutné je, že kedysi dve vlajkové lode slovenského futbalu MFK Košice, resp. 1. FC Košice a Lokomotíva Košice sa teraz stretnú v druhej lige. To o niečom svedčí," pridal svoj názor Roman Jurko
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
ZTE privedie na trh novinku s masívnou batériou
ZTE Q519T, trošku zložité pomenovanie, no o to skôr sa vryje do pamäte. Z dielne vyjde vo farebných prevedeniach akými sú modrá, biela alebo zlatá
foto
Panasonic predstavil 4G smartfón
No, aj napriek malej výrobnej aktivite vo svete mobilov spoločnosť prichádza so zariadením z týchto radov. Firma zahájila predaj telefónu Eluga L 4G v Indii
foto
VIDEO: Je HTC One M9 ohňovzdorné?
Videí absurdných testov mobilných zariadení je na internete už pomerne mnoho. Tentoraz sa k nim pridal aj HTC One M9
foto
Elife E8: Kovový smartfón z výrobnej linky Gionee
Podľa informácií, sa nový model Elife E8 predstaví v kovovom šate. Hovorí sa, že zariadenie príde s 23MPix fotoaparátom
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

http://image.auto.sk/obrazky/48mm/48197.jpg
Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
http://image.auto.sk/obrazky/54mm/54492.jpg
TEST: Audi A7 competition 3.0 TDI: Spravil som sa! + FOTO
Audi A7 s trojlitrovým vznetovým motorom V6 s dvomi turbami akceleruje na 250 km/h tak pôsobivo, že ešte stále mám z toho zimomriavky. Chcel som samozrejme povedať \"na 130 km/h\"...
http://image.auto.sk/obrazky/53mm/53921.jpg
APEX TV: Test Škoda Fabia III Combi
Web AUTO.sk vám v spolupráci s APEX TV prináša najnovšiu epizódu, v ktorej Majo Bóna testuje Škodu Fabiu III Combi...

Archív správ

Máj 2015
Po Ut St Št Pi So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 7 ms. :: Country :: Region :: City