beta verzia
 
 
 
46064 Prvé MINI s klasifikáciou úžitkového vozidla
Autor: Vjaceslav, zdroj: MINI tlačová správa Publikované: 25.06.2012 15:22:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


S dvoma sedadlami, piatimi dverami, v typickom osobitom MINI štýle: MINI Clubvan – na svete prvá malá prémiová dodávka – to všetko má. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme MINI Clubman, prenáša MINI pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie. MINI Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu. Vysoká funkčnosť, ktorú MINI Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zablendovaným zadným bočným oknám je MINI Clubvan klasifikované ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné MINI. MINI Clubvan prichádza s troma modelovými verziami: MINI One Clubvan s výkonom 72 kW/98 k, MINI Cooper Clubvan s výkonom 90 kW/122 k a MINI Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW/112 k. Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.

MINI Clubvan sa vyrába v továrni MINI v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až od roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dverami, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.

MINI Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako MINI Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, tiež zo 60. rokov minulého storočia.

MINI Clubvan je praktickou voľbou tak pre prestížne komerčné aplikácie, ako aj pre svojrázny štýl trávenia voľného času. Dĺžku 3961 mm, šírku 1683 mm, výšku 1426 mm a rázvor 2547 mm má rovnaké ako MINI Clubman. Jeho špecifický funkčný dizajn vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním množstva individualizovaných prvkov. Zablendované zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž. Spolu so zatmavenými skladmi zadných delených dverí to znamená výbornú ochranu nákladu pred zvedavými pohľadmi zvonku.

Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky pre pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu po priestore počas jazdy.

Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni prieniku nákladu do priestoru posádky pri prudkom brzdení, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a aj na najužšom mieste hneď pri zadných dverách je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.

MINI Clubvan prináša bezprecedentnú mieru jazdných pôžitkov pri preprave nákladu. Technológia pohonu a podvozka je známa z MINI Clubman: aj Clubvan využíva silné, pritom však efektívne štvorvalcové motory, pre MINI typický predný pohon, Elektrický posilňovač riadenia, prednú nápravu typu MacPherson, viacprvkovú zadnú nápravu a výkonné brzdy. Rozsiahly arzenál prvkov MINIMALISM obsahuje funkciu Auto Start/Stop, Indikátor preradenia, Rekuperáciu brzdnej energie a aktiváciu pomocných agregátov len v prípade potreby. Výsledkom je priaznivá spotreba a bezkonkurenčne nízke prevádzkové náklady. Napríklad MINI Cooper D Clubvan disponuje v kombinovanom cykle EU spotrebou iba 3,9 l/100 km, čo je menej, než pri akejkoľvek inej malej dodávke, napriek výkonu vyššiemu až o 20 koní.

Nízke prevádzkové náklady robia jazdu v MINI Clubvan atraktívnou. Už dokonca aj základné MINI One Clubvan disponuje typickou živou MINI dynamikou. Jeho 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW/98 k, ktorý umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. MINI One Clubvan má priemernú spotrebu podľa EU cyklu iba 5,5 l/100 km, s emisiami CO2 len 129 gramov na kilometer. MINI Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW/122 k je ešte živšie: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.

Najúspornejším modelom je MINI Cooper D Clubvan, ktorého naftový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 82 kW/112 k rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, cestou k maximálnej rýchlosti 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km. Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, MINI Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavené aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

MINI Clubvan je k dispozícii s výberom štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Strecha, oblasť zadných bočných okien aj C-stĺpiky všetkých verzií sú lakované vo farbe karosérie. Štandardné 15-palcové kolesá s dizajnom Delta Spoke, exkluzívnym pre MINI Clubvan, môžu byť doplnkovo nahradené zliatinovými diskami kolies s priemerom 15, 16 alebo 17 palcov.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom Cosmos, čierna interiérová schéma a obkladové lišty Fine White Silver. Dizajn interiéru môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami (k dispozícii s koženými poťahmi Ray, Punch alebo Lounge), alternatívnymi obkladmi, troma rozličnými prvkami Colour Line a koženým čalúnením palubnej dosky. Podobne ako iné modelové rady, aj MINI Clubvan môže byť vybavené rozsiahlym arzenálom extra doplnkov na zvýšenie komfortu, pôžitku z jazdy, bezpečnosti aj praktickosti. Patria k sem napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, Adaptívne predné svetlá, automatická klimatizácia, Park Distance Control, automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlá či ťažné zariadenie. Ako alternatíva k štandardnému MINI CD rádiu sú k dispozíci MINI Boost CD rádio a MINI Visual Boost rádio. Ďalším užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

MINI Clubvan je svojou inovatívnou koncepciou určené predovšetkým pre potreby takých mestských používateľov, ako sú módni návrhári, cateringoví agenti, architekti či fotografi, ktorých prácou je poskytovať exkluzívne produkty a služby pre náročných zákazníkov a ktorí zároveň túžia dať najavo svoj vzťah k prémiovej kvalite a individuálnemu štýlu aj pri výbere vozidla. Či už má slúžiť ako mobilná vizitka pre malé firmy, alebo ako štýlový doplnok veľkej podnikovej flotily, MINI Clubvan predstavuje inovatívnu podobu dodávkového vozidla, ktorá je zárukou nezameniteľnej a okamžite spoznateľnej zábavnej jazdy v štýle MINI, so zárukou zanechania trvalého dojmu.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Prinesú budúcoročné nosy výhodu Mercedesu a Ferrari?
Všeobecne sa očakáva, že nosy budú musieť podľa nových pravidiel vyzerať približne tak ako riešenia Mercedesu alebo Ferrari. Ostatní teda majú čo doháňať...
foto
Coulthard o zákaze: Na čo je to dobré?
„Je to irónia, že sa snažia hľadať spôsoby, ako to spraviť pre jazdcov zložitejšie a pri tom sú aktuálne vozidlá ešte pomalšie ako v roku 2004,“ myslí si bývalý pretekár Formuly 1.
foto
Honda má vraj s vývojom motora vážne problémy
Honda má vážne problémy pri vývoji nového motora. Správy hovoria o tom, že japonský gigant mešká pri vývoji svojej „V6-ky“ približne tri mesiace.
foto
Formula 1 na platené kanály. Teraz?
September vo Formule 1 je časom prelomových oznámení. Málokedy sa však správy z kráľovskej motoristickej kategórie dotýkajú Slovenska tak, ako sa to stalo na Michala roku 2014.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Najvyrovnanejšími zápasmi ôsmeho kola Tipsport extraligy by mali byť súboje tímov vo forme v Poprade, Zvolene a Trenčíne, Dukla má dokonca príležitosť na piaty víťazný duel v rade.
Petri Matikainen: "Myslím, že sme odohrali lepší zápas ako ten uplynulý domáci. Naša hra však stále nie je vyvážená, preto sa musíme sústrediť na jej stabilizáciu"
"Verím tomu, že ak ide človek šťastiu naproti poctivou prácou, tak neostane sklamaný," hovorí Rastislav Konečný pre hokej.sk
"Nie je to nič jednoduché. Od začiatku extraligy pôjdeme naplno prakticky až do prvej reprezentačnej prestávky. Únavu bolo poznať a v istých fázach zápasu na chlapcov doliehala," zamyslel sa košický brankár
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Van Persie: Man United sa musí vrátiť do Ligy majstrov
"Ak sa pozriete na náš káder, fanúšikov, štadión, trénera a jeho tím, je normálne, že chceme hrať o popredné priečky. Máme veľkú šancu dostať sa znovu do Ligy majstrov," myslí si rodák z Rotterdamu
foto
Morata je v Juventuse šťastný: V Madride mi nedôverovali
"Chcel som sa v Madride cítiť dôležitý, veril som, že tréner mi bude dôverovať. No práve naopak, on predo mnou uprednostňoval viacero iných hráčov," popisuje dôvody svojho odchodu z Realu Morata
foto
Vyhupne sa Trenčín znovu na čelo?
V utorok podvečer sa odohrá dohrávaný zápas deviateho kola našej najvyššej súťaže medzi futbalistami Dukly Banská Bystrica a AS Trenčín. Tento duel bol 13. septembra prerušený pre nespôsobilý terén
foto
Vek nedokáže zastaviť Ronalda, domnieva sa Jorge Valdano
"Najkratšou vzdialenosťou medzi dvoma bodmi je vzdialenosť medzi Ronaldom a bránkou súpera," dodal s úsmevom 58-ročný Jorge Valdano
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Gionee Elife S5.1 v Guinnessovej knihe rekordov
Čínsky výrobca Gionee oznámil, že jeho najnovší prírastok do rodiny Elife S5.1 je celosvetovo najtenším smartfónom. Dostal sa aj do Guinnessovej knihy rekordov!
foto
ZTE predstavilo novinku Blade Vec, na Slovensku vo verzii 4G
So zaujímavou novinkou prichádza spoločnosť ZTE. Čínsky výrobca predstavil nový smartfón s netypickým názvom - Blade Vec. Ten existuje hneď vo dvoch verziách - 4G a 3G
foto
Lenovo A536 - vaša vstupenka do inteligentného sveta
Štýlový smartfón Lenovo A536, ktorý je dostupný v čiernej alebo bielej farbe, kombinuje veľký 5" displej s najnovším operačným systémom Android™ a štvorjadrovým procesorom
foto
Video: Odstránili vystupujúci objektív iPhone-u 6. Použili stolnú brúsku
Neznámi zlepšovatelia z Budapešti ukazujú ako sa dá vysporiadať s vystupujúcou šošovkou objektívu iPhone 6
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
Sledujte AUTO.sk aj prostredníctvom Facebooku
Ak máte záujem denne dostávať medzi hlavné správy na Facebooku jednu či dve novinky zo sveta áut, staňte sa fanúšikmi AUTO.sk

Archív správ

September 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 149 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge