beta verzia
 
 
 
46026 Horkosladká premiéra tímu Toyota Racing na Le Mans
Autor: Vjaceslav, zdroj: Toyota tlačová správa Publikované: 19.06.2012 14:31:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Tím TOYOTA Racing si vychutnal okamihy extázy i nesmierneho sklamania počas udalosťami nabitých pretekov 24 hodín Le Mans, ktoré sa pre tím skončili v 11. hodine tejto súťaže.

Po pôsobivom štarte v prvých pretekoch tohto tímu bojovali vozidlá TS030 HYBRID o popredné umiestnenie a vrcholom boli chvíle, keď sa Nicolas Lapierre, striedajúci sa za volantom vozidla č. 7 s Alexom Wurzom a Kazukim Nakadžimom, ujal absolútneho vedenia pred ohlásením šiestej hodiny pretekov. Radosť tímu sa však pokazila už niekoľko sekúnd potom, keď pretekársky stroj č. 8 s hybridným pohonom využívajúcim kondenzátor utrpel vážnu nehodu s Anthonym Davidsonom za volantom (tímoví spolujazdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS030 HYBRID, do ktorej narazilo iné pretekárske vozidlo jazdiace o kolo pozadu, utrpela rozsiahle poškodenie v dôsledku ťažkého nárazu do bariéry z pneumatík v zákrute Mulsanne, ktorá nasleduje po rovinke Mulsanne Straight, kde vozidlá dosahujú rýchlosť viac ako 330 km/h. Pilot Anthony Davidson sa dokázal vlastnými silami dostať von z vozidla a následne bol ošetrený v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu kvôli šoku po náraze a bolestiam chrbta. Napriek tomu, že Davidson neutrpel žiadne viditeľné zranenia, previezli ho do nemocnice na vyšetrenie, kde odhalili zlomeniny 11. a 12. stavca. Úplné vyliečenie týchto zranení potrvá približne 3 mesiace a pilot zostane v nemocnici až do stredy tohto týždňa.

Po nehode vyšiel na trať „safety car“ a po odmávaní zelenou vlajkou začal o vedenie v pretekoch bojovať Kazuki Nakadžima. Mal však tiež smolu, pretože v dôsledku stretu s vozidlom, ktoré šlo o kolo pozadu, utrpel defekt a poškodenie zadnej časti karosérie. Pre celý tím to znamenalo vynaložiť obrovské úsilie pri odstraňovaní niekoľkých problémov, v dôsledku ktorých muselo vozidlo č. 7 stráviť mnoho času v boxoch, aby malo aspoň teoretickú šancu úspešne doraziť do cieľa.

Porucha motora si však po desať a pol hodine vynútila ťažké rozhodnutie stiahnuť aj vozidlo so št. č. 7 a predčasne tak ukončiť pôsobenie tímu TOYOTA Racing na jeho prvých pretekoch tejto sezóny. Tím napriek tomu preveril výkonnostný potenciál podvozkovej platformy TS030 HYBRID i sústavu pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jedných z najťažších motoristických pretekov vôbec. S rovnakým odhodlaním vyjde na trať už 26. augusta v rámci ďalšieho podujatia – šesťhodinových pretekov seriálu WEC (World Endurande Championship) v Silverstone.

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „V tejto chvíli cítime predovšetkým zármutok. Silno držíme palce Anthonymu, ktorý je skvelým kolegom a pozitívnym duchom nášho tímu. Sme presvedčení o tom, že sa čoskoro uzdraví. Mrzí nás, že mu na povzbudenie nemôžeme oznámiť lepší výsledok vozidla č. 7, ktoré malo najprv problémy s alternátorom, a následne uňho došlo k poruche motora. Po tvrdej drine, ktorú sme museli podstúpiť, aby sme tento stupeň vývoja vôbec dosiahli, nás naozaj bolí, že obe vozidlá skončili predčasne. Ale v nasledujúcich dňoch si určite spomenieme na prvých šesť hodín pretekov a pocítime hrdosť nad tým, že sme sa pri svojej prvej účasti dokázali prebojovať na čelo Le Mans. Vzhľadom na túto priekopnícku technológiu ide o pozoruhodný úspech, ktorý nás ďalej motivuje získať počas zvyšku tohtoročnej sezóny cenné trofeje.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Štartovný rošt: 5. miesto
Hodina 1 (Alex): 3. miesto (+44,655 s)
Hodina 2 (Alex, Nicolas): 4. (+2 min 28,615 s)
Hodina 3 (Nicolas): 2. (+52,281 s)
Hodina 4 (Nicolas): 3. (+1 min 19,629 s)
Hodina 5 (Nicolas): 1.
Hodina 6 (Nicolas, Kazuki): 2. (+6,368 s)
Hodina 7 (Kazuki): 19. (+8 kôl)
Hodina 8 (Kazuki): 46. (+25 kôl)
Hodina 9 (Kazuki, Alex): 47. (+29 kôl)
Hodina 10 (Alex): 46. (+30 kôl)
Hodina 11 (Alex): odstúpil (porucha motora)

Alex Wurz: "Aj napriek sklamaniu na pretekárskej trati je najdôležitejší Anthonyho zdravotný stav, ktorému silno držím palce. Zaznamenali sme niekoľko pozitívnych stránok nášho vozidla, ktoré vykazovalo dobrú výkonnostnú úroveň. Zároveň sme videli, kde by sme sa mali zlepšiť; počas týchto pretekov sme získali zopár dôležitých poznatkov, z ktorých môžeme v ďalších týždňoch ťažiť. Trochu nás prekvapilo, že naši súperi nezrýchlili a že sa nám už na prvý pokus podarilo dostať na čelo pretekov Le Mans. Dokázali sme nasadiť dobré tempo a získali mnoho cenných informácií.“

Nicolas Lapierre: „Som sklamaný z toho, že tím musel odstúpiť s oboma vozidlami, ale na druhej strane ma teší naša výkonnostná úroveň. S obidvomi vozidlami sme sa dokázali postaviť tým najlepším na trati, čo je skvelý úspech. Potrebujeme zlepšiť spoľahlivosť, ale to sme vedeli i tak, kvôli príliš krátkemu času na testovanie pred pretekmi; tento program je ešte na začiatku a boli to naše prvé preteky. Dobre sme prešli kvalifikáciou a na začiatku pretekov sme si počínali skvelo. Tiež myslím na Anthonyho; teraz je najdôležitejšie, aby sa rýchlo zotavil.“

Kazuki Nakadžima: „Anthonyho zranenie bolo pre mňa smutnou správou a rovnako ako celý tím dúfam, že sa čoskoro uzdraví. Predčasné ukončenie pretekov ma vskutku sklamalo; naším cieľom bolo vidieť mávanie šachovnicovej vlajky.  Začali sme dobre, ale počas svojej jazdy som sa dostal do stretu s iným vozidlom po krúžení za ‚safety car‘ na trati. Krátko potom sme narazili na iný nesúvisiaci problém. Tam sme stratili mnoho času. Počas nočnej jazdy som musel čeliť sťaženým podmienkam. Na jednej pneumatike došlo k splošteniu a vozidlo vykazovalo veľké vibrácie. Pneumatiky bolo ťažké zahriať a dosť som bojoval s tým, aby si zachovávali priľnavosť.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 8 (Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Štartovný rošt: 3. miesto
Hodina 1 (Stéphane): 4. miesto (+50,580 s)
Hodina 2 (Stéphane, Sébastien): 5. (+2 min 42,705 s)
Hodina 3 (Sébastien): 3. (1 min 9,200 s)
Hodina 4 (Sébastien): 2. (+1 min 16,333 s)
Hodina 5 (Sébastien, Anthony): 4. (+1 kolo)
Hodina 6 (Anthony): odstúpil (nehoda)

Stéphane Sarrazin: „Predovšetkým mi odľahlo, že Anthony takúto nehodu ustál a dúfam, že sa jeho stav rýchlo zlepší. Čo sa týka pretekov, myslím si, že vozidlo bolo konkurencieschopné a po opatrnejšom úvode sme sa dostali do správneho tempa. Dokázali sme udržiavať veľmi dobrý rytmus, s oboma vozidlami medzi trojicou najlepších. Vzhľadom na to, že vozidlo absolvovalo prvé kolá až pred niekoľkými mesiacmi, je úžasné, že sme na Le Mans na takejto úrovni. Samozrejme je tu aj isté sklamanie, ale musíme si z tejto skúsenosti zobrať všetko to pozitívne.“

Sébastien Buemi: „Prvý štart na Le Mans bol pre mňa neuveriteľným zážitkom a až do nehody sme podávali naozaj skvelý výkon. Vozidlo bolo skutočne rýchle a svojich najlepších konkurentov sme riadne potrápili. Tieto pozitíva si teda určite môžeme z týchto pretekov odniesť, pretože to dokazuje, že máme naozaj konkurencieschopné vozidlo. To by malo výrazne motivovať tím aj do ďalších pretekov. Tím tvrdo pracoval a určite by si zaslúžil viac, než sa nám podarilo dosiahnuť. Ukázalo sa však, že sme schopní jazdiť na samom čele pretekov. Anthonyho nehoda ma nesmierne mrzí; veríme, že sa čo najskôr vráti za volant.“

Voľne použiteľné fotografie budú k dispozícii v sekcii pre médiá na stránkach www.toyotahybridracing.com, kde si zaregistrovaní používatelia budú môcť prevziať i nový súbor materiálov pre médiá tímu TOYOTA Racing k téme 24 hodín Le Mans.

STANOVISKO TÍMU TOYOTA RACING K NEHODE VOZIDLA št. č. 8

Počas pretekov 24 hodín Le Mans mal pilot tímu TOYOTA Racing Anthony Davidson vážnu nehodu za volantom vozidla č. 8 TS030 HYBRID, keď doň narazilo iné vozidlo jazdiace o kolo pozadu. V nemocnici zostane Davidson až do stredy a potom nastúpi na rehabilitačnú liečbu po zlomenine dvoch stavcov, ku ktorej došlo pri nehode. Ešte vážnejším zraneniam Anthonyho zabránila celková pevnosť podvozka TS030 HYBRID, ktorý navrhla a vyrobila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnom. Prvé obhliadky havarovaného vozidla ukázali, že jeho základný monokok nevykazuje vážnejšie poškodenie a dá sa vďaka tomu opäť použiť pri ďalšej účasti na pretekoch.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Alonso opúšťa Ferrari, lebo chce vyhrať...
"Po piatich rokoch je čas ísť. Stačí. Pri pohľade na budúcnosť, pri pohľade na prospekty a pri pohľade na smer, ktorým sa veci uberajú, už azda nie som taký presvedčený," prezradil španielsky pretekár.
foto
Villeneuve o Vettelovi: Taliani ho budú milovať
"Do tímu prichádza ako záchranca. Ako mesiáš. A ako legitímny nástupca Michaela Schumachera," skonštatoval Jacques Villeneuve.
foto
Red Bull navrhuje V6 Bi-Turbo bez ERSu
"Spravme z toho Bi-Turbo a zabudnime na obmedzenie prietoku paliva. Okamžite sa nám vráti hluk a bez problémov prekročíme 800 koní. Takto si môžeme ponechať aj súčasné motory. A ušetríme," hovorí Helmut Marko.
foto
Abú Zabí: Za súmraku delilo jazdcov Mercedesu 83 tisícin sekundy
Druhý voľný tréning pred Veľkou cenou Abú Zabí ukázal mimoriadnu vyrovnanosť pretekárov Mercedesu, ktorí si to rozdajú v boji o majstrovský titul.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Popradská ofenzíva je najlepšia v súťaži, akonáhle ale čelí skalopevnej obrane východoslovenského rivala z Košíc, naráža kosa na kameň.
"Z našej strany to bol výborný zápas. Vytvárali sme si mnoho streleckých príležitostí, ktoré sme aj premenili. Musím pochváliť celé mužstvo," chválil po zápase Josef Turek
"Na olympijskom turnaji by hralo množstvo hráčov NHL. To znamená, že cieľ je jasný, a to zabezpečiť, aby sa NHL podieľala na zisku Medzinárodnej federácie z olympijských hier," dodal Kuperman
Jack Johnson prerušil kontakty s podarenými rodičmi, nemieni však voči nim podniknúť žiadne právne kroky. Nechce totiž ublížiť svojmu 16-ročnému bratovi, ktorý žije s rodičmi v Michigane.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Žilina rozdrvila Zlaté Moravce, Guľa: Gratulujem
"Dnes sa mi hovorí skvele. Chlapci predviedli jeden fantastický výkon, ktorý bol prepojený dobrou obranou a vyústil až do skvelej koncovky," hodnotil Adrián Guľa
foto
Je ľahké hrať po Ronaldovom boku, prezradil Marcelo
"Neustále pomáha tímu dostať sa z obrany. Hneď, keď sa lopta dostane do našej moci, trieli dopredu. Okrem strieľania gólov však má na konte aj dôležité asistencie a viacero skvelých prihrávok," vraví Marcelo
foto
Ribéry: Neuvoľním miesto Reusovi
"Reus je skvelý futbalista. Ja sa však nechystám odísť z Bayernu. A to napriek tomu, že čoskoro budem mať 32 rokov. Cítim sa dobre a som odhodlaný stráviť v Bayerne ešte niekoľko sezón," nechal sa počuť Ribéry
foto
Premiéra Galáda na lavičke "Ruže", Trenčín hostí v šlágri kola Senicu
Po reprezentačnej prestávke, ktorá pre Slovensko znovu dopadla na jednotku, sa vraciame na ligové trávniky. Na programe je v poradí už osemnáste kolo našej najvyššej súťaže
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Operátor predĺžil platnosť značky O2 až do roku 2022
Opetáror bude pôsobiť pod značkou O2 v Čechách aj na Slovensku až do roku 2022. O2 Czech Republic využilo opciu, na základe ktorej bude spoločnosť v Česku a na Slovensku využívať brand O2 do roku 2019
foto
Video: Gorilla Glass 4 dvíha úroveň ochrany telefónov
Spoločnosť Gorilla Glass prichádza na trh už so štvrtou generáciou ochranných skiel a naozaj dvíha látku vyššie oproti predchodcom
foto
Video: Oficiálne demo funkcií ovládacích kláves nového BlackBerry Classic
BlackBerry Classic je už možno tak trochu v tieni modelu BlackBerry Passport, to však vôbec neznamená, že by nebolo žiadaným
foto
Zákazníci O2 sú skvelí
Pomohli operátorovi odovzdať dýchacie prístroje v celkovej hodnote 25 tisíc eur šiestim nemocniciam a štyrom rodinám
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
TEST: Renault Mégane Grandtour nielen na dlhé cesty
Podľa akého kľúča si vyberáte svoje auto? Ak máte parametrovo a výbavou veľmi podobné modely - zvažujete výrobcu, alebo cenu? Čím všetkým si prejdete, kým sa rozhodnete pre kúpu vozidla?

Archív správ

November 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 1427 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge