beta verzia
 
 
 
Horkosladká premiéra tímu Toyota Racing na Le Mans
Autor: Vjaceslav, zdroj: Toyota tlačová správa   |   Publikované: Utorok, 19. jún 2012, 07:31
46026

Tím TOYOTA Racing si vychutnal okamihy extázy i nesmierneho sklamania počas udalosťami nabitých pretekov 24 hodín Le Mans, ktoré sa pre tím skončili v 11. hodine tejto súťaže.

Po pôsobivom štarte v prvých pretekoch tohto tímu bojovali vozidlá TS030 HYBRID o popredné umiestnenie a vrcholom boli chvíle, keď sa Nicolas Lapierre, striedajúci sa za volantom vozidla č. 7 s Alexom Wurzom a Kazukim Nakadžimom, ujal absolútneho vedenia pred ohlásením šiestej hodiny pretekov. Radosť tímu sa však pokazila už niekoľko sekúnd potom, keď pretekársky stroj č. 8 s hybridným pohonom využívajúcim kondenzátor utrpel vážnu nehodu s Anthonym Davidsonom za volantom (tímoví spolujazdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS030 HYBRID, do ktorej narazilo iné pretekárske vozidlo jazdiace o kolo pozadu, utrpela rozsiahle poškodenie v dôsledku ťažkého nárazu do bariéry z pneumatík v zákrute Mulsanne, ktorá nasleduje po rovinke Mulsanne Straight, kde vozidlá dosahujú rýchlosť viac ako 330 km/h. Pilot Anthony Davidson sa dokázal vlastnými silami dostať von z vozidla a následne bol ošetrený v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu kvôli šoku po náraze a bolestiam chrbta. Napriek tomu, že Davidson neutrpel žiadne viditeľné zranenia, previezli ho do nemocnice na vyšetrenie, kde odhalili zlomeniny 11. a 12. stavca. Úplné vyliečenie týchto zranení potrvá približne 3 mesiace a pilot zostane v nemocnici až do stredy tohto týždňa.

Po nehode vyšiel na trať „safety car“ a po odmávaní zelenou vlajkou začal o vedenie v pretekoch bojovať Kazuki Nakadžima. Mal však tiež smolu, pretože v dôsledku stretu s vozidlom, ktoré šlo o kolo pozadu, utrpel defekt a poškodenie zadnej časti karosérie. Pre celý tím to znamenalo vynaložiť obrovské úsilie pri odstraňovaní niekoľkých problémov, v dôsledku ktorých muselo vozidlo č. 7 stráviť mnoho času v boxoch, aby malo aspoň teoretickú šancu úspešne doraziť do cieľa.

Porucha motora si však po desať a pol hodine vynútila ťažké rozhodnutie stiahnuť aj vozidlo so št. č. 7 a predčasne tak ukončiť pôsobenie tímu TOYOTA Racing na jeho prvých pretekoch tejto sezóny. Tím napriek tomu preveril výkonnostný potenciál podvozkovej platformy TS030 HYBRID i sústavu pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jedných z najťažších motoristických pretekov vôbec. S rovnakým odhodlaním vyjde na trať už 26. augusta v rámci ďalšieho podujatia – šesťhodinových pretekov seriálu WEC (World Endurande Championship) v Silverstone.

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „V tejto chvíli cítime predovšetkým zármutok. Silno držíme palce Anthonymu, ktorý je skvelým kolegom a pozitívnym duchom nášho tímu. Sme presvedčení o tom, že sa čoskoro uzdraví. Mrzí nás, že mu na povzbudenie nemôžeme oznámiť lepší výsledok vozidla č. 7, ktoré malo najprv problémy s alternátorom, a následne uňho došlo k poruche motora. Po tvrdej drine, ktorú sme museli podstúpiť, aby sme tento stupeň vývoja vôbec dosiahli, nás naozaj bolí, že obe vozidlá skončili predčasne. Ale v nasledujúcich dňoch si určite spomenieme na prvých šesť hodín pretekov a pocítime hrdosť nad tým, že sme sa pri svojej prvej účasti dokázali prebojovať na čelo Le Mans. Vzhľadom na túto priekopnícku technológiu ide o pozoruhodný úspech, ktorý nás ďalej motivuje získať počas zvyšku tohtoročnej sezóny cenné trofeje.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Štartovný rošt: 5. miesto
Hodina 1 (Alex): 3. miesto (+44,655 s)
Hodina 2 (Alex, Nicolas): 4. (+2 min 28,615 s)
Hodina 3 (Nicolas): 2. (+52,281 s)
Hodina 4 (Nicolas): 3. (+1 min 19,629 s)
Hodina 5 (Nicolas): 1.
Hodina 6 (Nicolas, Kazuki): 2. (+6,368 s)
Hodina 7 (Kazuki): 19. (+8 kôl)
Hodina 8 (Kazuki): 46. (+25 kôl)
Hodina 9 (Kazuki, Alex): 47. (+29 kôl)
Hodina 10 (Alex): 46. (+30 kôl)
Hodina 11 (Alex): odstúpil (porucha motora)

Alex Wurz: "Aj napriek sklamaniu na pretekárskej trati je najdôležitejší Anthonyho zdravotný stav, ktorému silno držím palce. Zaznamenali sme niekoľko pozitívnych stránok nášho vozidla, ktoré vykazovalo dobrú výkonnostnú úroveň. Zároveň sme videli, kde by sme sa mali zlepšiť; počas týchto pretekov sme získali zopár dôležitých poznatkov, z ktorých môžeme v ďalších týždňoch ťažiť. Trochu nás prekvapilo, že naši súperi nezrýchlili a že sa nám už na prvý pokus podarilo dostať na čelo pretekov Le Mans. Dokázali sme nasadiť dobré tempo a získali mnoho cenných informácií.“

Nicolas Lapierre: „Som sklamaný z toho, že tím musel odstúpiť s oboma vozidlami, ale na druhej strane ma teší naša výkonnostná úroveň. S obidvomi vozidlami sme sa dokázali postaviť tým najlepším na trati, čo je skvelý úspech. Potrebujeme zlepšiť spoľahlivosť, ale to sme vedeli i tak, kvôli príliš krátkemu času na testovanie pred pretekmi; tento program je ešte na začiatku a boli to naše prvé preteky. Dobre sme prešli kvalifikáciou a na začiatku pretekov sme si počínali skvelo. Tiež myslím na Anthonyho; teraz je najdôležitejšie, aby sa rýchlo zotavil.“

Kazuki Nakadžima: „Anthonyho zranenie bolo pre mňa smutnou správou a rovnako ako celý tím dúfam, že sa čoskoro uzdraví. Predčasné ukončenie pretekov ma vskutku sklamalo; naším cieľom bolo vidieť mávanie šachovnicovej vlajky.  Začali sme dobre, ale počas svojej jazdy som sa dostal do stretu s iným vozidlom po krúžení za ‚safety car‘ na trati. Krátko potom sme narazili na iný nesúvisiaci problém. Tam sme stratili mnoho času. Počas nočnej jazdy som musel čeliť sťaženým podmienkam. Na jednej pneumatike došlo k splošteniu a vozidlo vykazovalo veľké vibrácie. Pneumatiky bolo ťažké zahriať a dosť som bojoval s tým, aby si zachovávali priľnavosť.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 8 (Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Štartovný rošt: 3. miesto
Hodina 1 (Stéphane): 4. miesto (+50,580 s)
Hodina 2 (Stéphane, Sébastien): 5. (+2 min 42,705 s)
Hodina 3 (Sébastien): 3. (1 min 9,200 s)
Hodina 4 (Sébastien): 2. (+1 min 16,333 s)
Hodina 5 (Sébastien, Anthony): 4. (+1 kolo)
Hodina 6 (Anthony): odstúpil (nehoda)

Stéphane Sarrazin: „Predovšetkým mi odľahlo, že Anthony takúto nehodu ustál a dúfam, že sa jeho stav rýchlo zlepší. Čo sa týka pretekov, myslím si, že vozidlo bolo konkurencieschopné a po opatrnejšom úvode sme sa dostali do správneho tempa. Dokázali sme udržiavať veľmi dobrý rytmus, s oboma vozidlami medzi trojicou najlepších. Vzhľadom na to, že vozidlo absolvovalo prvé kolá až pred niekoľkými mesiacmi, je úžasné, že sme na Le Mans na takejto úrovni. Samozrejme je tu aj isté sklamanie, ale musíme si z tejto skúsenosti zobrať všetko to pozitívne.“

Sébastien Buemi: „Prvý štart na Le Mans bol pre mňa neuveriteľným zážitkom a až do nehody sme podávali naozaj skvelý výkon. Vozidlo bolo skutočne rýchle a svojich najlepších konkurentov sme riadne potrápili. Tieto pozitíva si teda určite môžeme z týchto pretekov odniesť, pretože to dokazuje, že máme naozaj konkurencieschopné vozidlo. To by malo výrazne motivovať tím aj do ďalších pretekov. Tím tvrdo pracoval a určite by si zaslúžil viac, než sa nám podarilo dosiahnuť. Ukázalo sa však, že sme schopní jazdiť na samom čele pretekov. Anthonyho nehoda ma nesmierne mrzí; veríme, že sa čo najskôr vráti za volant.“

Voľne použiteľné fotografie budú k dispozícii v sekcii pre médiá na stránkach www.toyotahybridracing.com, kde si zaregistrovaní používatelia budú môcť prevziať i nový súbor materiálov pre médiá tímu TOYOTA Racing k téme 24 hodín Le Mans.

STANOVISKO TÍMU TOYOTA RACING K NEHODE VOZIDLA št. č. 8

Počas pretekov 24 hodín Le Mans mal pilot tímu TOYOTA Racing Anthony Davidson vážnu nehodu za volantom vozidla č. 8 TS030 HYBRID, keď doň narazilo iné vozidlo jazdiace o kolo pozadu. V nemocnici zostane Davidson až do stredy a potom nastúpi na rehabilitačnú liečbu po zlomenine dvoch stavcov, ku ktorej došlo pri nehode. Ešte vážnejším zraneniam Anthonyho zabránila celková pevnosť podvozka TS030 HYBRID, ktorý navrhla a vyrobila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnom. Prvé obhliadky havarovaného vozidla ukázali, že jeho základný monokok nevykazuje vážnejšie poškodenie a dá sa vďaka tomu opäť použiť pri ďalšej účasti na pretekoch.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Štatistiky a fakty po VC Monaka
Red Bull je prvým tímom od McLarenu z roku 2006, ktorý na pódium dostal v priebehu sezóny troch rôznych jazdcov: postupne Daniila Kvjata, Maxa Verstappena a Daniela Ricciarda. McLaren to zvládol s Kimim Räikkönenom, Juanom Pablom Montoyom a Pedrom de la Rosom.
foto
Ferrari by malo v Kanade predstaviť ďalší upgrade motora
"Zatiaľ však nevieme či na to minieme aj žetóny. Komunikujeme s FIA a potom sa rozhodneme, čo spravíme," povedal šéf tímu Maurizio Arrivabene.
foto
V Red Bulle vinia zo zlyhania aj malé monacké garáže (VIDEO)
"Tieto garáže sú veľmi malé a nepomestia sa nám do nich všetky gumy do extrémneho počasia, intermediálky a tri typy slikov," vysvetlil Christian Horner vo svojej analýze monackého zlyhania.
foto
Mercedes vysvetľuje tímovú réžiu, Hamilton označil Rosberga za džentlmena (VIDEO)
"Nekládol žiadne otázky," vysvetlil športový šéf Mercedesu Toto Wolff. "Najskôr sme mu povedali, že by mal byť rýchlejší. Keď to nevyšlo, tak sme prišli s tým, že by mal Lewisa pustiť pred seba."
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Všetko sa to začalo v novembri 2012, kedy bol Lysiak na poľovačke s priateľom a bývalým bitkárom NHL Kurtom Walkerom. V lese sa mu podarilo streliť jeleňa, no vytiahnuť von ho nevedel.
Hokejisti Pittsburghu Penguins vyhrali v prvom zápase finálovej série play off NHL nad tímom San Jose Sharks 3:2. Rozhodnutie padlo 153 sekúnd pred treťou sirénou z hokejky Nicka Bonina.
Už len pár hodín delí hokejistov San José Sharks a Pittsburgh Penguins od štartu finálových bojov o Stanleyho pohár. V hale Consol Energy Center je všetko pripravené a hráči sa už nevedia dočkať najvzrušujúcejšej časti sezóny.
San José doviedol do finále Martin Jones, Pittsburgh Matt Murray. Obaja dohromady majú na svojom konte len 112 zápasov v NHL, pričom až 99 z nich patria Jonesovi.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Hrdinovia z Južnej Afriky: Tretí na svete vo FootGolfe či majiteľ stavebnej firmy (video)
Tréner Weiss vzal na MS v JAR ôsme najmladšie mužstvo na turnaji. Preto neprekvapí skutočnosť, že až desať jeho účastníkov figuruje aj v záverečnej nominácii Jána Kozáka na Euro 2016
foto
Výhra nad Nemeckom potešila. Nie je však čas na lietanie v oblakoch
Zápas a výsledok s Nemeckom netreba podceňovať ani preceňovať. Viacerí hráči vyhlásili, že nehrozí žiadne pojašenie a lietanie v oblakoch
foto
Hrnčár opúšťa Myjavu, vymení ju pravdepodobne za Ružomberok!
Trénerské duo Norbert Hrnčár a Richard Höger sa rozhodlo ukončiť spoluprácu s myjavským klubom a odchádza trénovať tím MFK Ružomberok. Informoval o tom Spartak Myjava na svojom Facebooku
foto
Na EURO pocestuje aj Škriniar, Kozák: Máme zdupľované posty (video)
Tréner slovenskej reprezentácie Ján Kozák v pondelok určil konečnú nomináciu 23 hráčov pre majstrovstvá Európy vo Francúzsku (10. júna - 10. júla)
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

http://image.auto.sk/obrazky/48mm/48197.jpg
Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
http://image.auto.sk/obrazky/54mm/54492.jpg
TEST: Audi A7 competition 3.0 TDI: Spravil som sa! + FOTO
Audi A7 s trojlitrovým vznetovým motorom V6 s dvomi turbami akceleruje na 250 km/h tak pôsobivo, že ešte stále mám z toho zimomriavky. Chcel som samozrejme povedať \"na 130 km/h\"...
http://image.auto.sk/obrazky/53mm/53921.jpg
APEX TV: Test Škoda Fabia III Combi
Web AUTO.sk vám v spolupráci s APEX TV prináša najnovšiu epizódu, v ktorej Majo Bóna testuje Škodu Fabiu III Combi...

Archív správ

Jún 2016
Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 51 ms. :: Country :: Region :: City