beta verzia
 
 
 
46026 Horkosladká premiéra tímu Toyota Racing na Le Mans
Autor: Vjaceslav, zdroj: Toyota tlačová správa Publikované: 19.06.2012 14:31:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Tím TOYOTA Racing si vychutnal okamihy extázy i nesmierneho sklamania počas udalosťami nabitých pretekov 24 hodín Le Mans, ktoré sa pre tím skončili v 11. hodine tejto súťaže.

Po pôsobivom štarte v prvých pretekoch tohto tímu bojovali vozidlá TS030 HYBRID o popredné umiestnenie a vrcholom boli chvíle, keď sa Nicolas Lapierre, striedajúci sa za volantom vozidla č. 7 s Alexom Wurzom a Kazukim Nakadžimom, ujal absolútneho vedenia pred ohlásením šiestej hodiny pretekov. Radosť tímu sa však pokazila už niekoľko sekúnd potom, keď pretekársky stroj č. 8 s hybridným pohonom využívajúcim kondenzátor utrpel vážnu nehodu s Anthonym Davidsonom za volantom (tímoví spolujazdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS030 HYBRID, do ktorej narazilo iné pretekárske vozidlo jazdiace o kolo pozadu, utrpela rozsiahle poškodenie v dôsledku ťažkého nárazu do bariéry z pneumatík v zákrute Mulsanne, ktorá nasleduje po rovinke Mulsanne Straight, kde vozidlá dosahujú rýchlosť viac ako 330 km/h. Pilot Anthony Davidson sa dokázal vlastnými silami dostať von z vozidla a následne bol ošetrený v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu kvôli šoku po náraze a bolestiam chrbta. Napriek tomu, že Davidson neutrpel žiadne viditeľné zranenia, previezli ho do nemocnice na vyšetrenie, kde odhalili zlomeniny 11. a 12. stavca. Úplné vyliečenie týchto zranení potrvá približne 3 mesiace a pilot zostane v nemocnici až do stredy tohto týždňa.

Po nehode vyšiel na trať „safety car“ a po odmávaní zelenou vlajkou začal o vedenie v pretekoch bojovať Kazuki Nakadžima. Mal však tiež smolu, pretože v dôsledku stretu s vozidlom, ktoré šlo o kolo pozadu, utrpel defekt a poškodenie zadnej časti karosérie. Pre celý tím to znamenalo vynaložiť obrovské úsilie pri odstraňovaní niekoľkých problémov, v dôsledku ktorých muselo vozidlo č. 7 stráviť mnoho času v boxoch, aby malo aspoň teoretickú šancu úspešne doraziť do cieľa.

Porucha motora si však po desať a pol hodine vynútila ťažké rozhodnutie stiahnuť aj vozidlo so št. č. 7 a predčasne tak ukončiť pôsobenie tímu TOYOTA Racing na jeho prvých pretekoch tejto sezóny. Tím napriek tomu preveril výkonnostný potenciál podvozkovej platformy TS030 HYBRID i sústavu pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jedných z najťažších motoristických pretekov vôbec. S rovnakým odhodlaním vyjde na trať už 26. augusta v rámci ďalšieho podujatia – šesťhodinových pretekov seriálu WEC (World Endurande Championship) v Silverstone.

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „V tejto chvíli cítime predovšetkým zármutok. Silno držíme palce Anthonymu, ktorý je skvelým kolegom a pozitívnym duchom nášho tímu. Sme presvedčení o tom, že sa čoskoro uzdraví. Mrzí nás, že mu na povzbudenie nemôžeme oznámiť lepší výsledok vozidla č. 7, ktoré malo najprv problémy s alternátorom, a následne uňho došlo k poruche motora. Po tvrdej drine, ktorú sme museli podstúpiť, aby sme tento stupeň vývoja vôbec dosiahli, nás naozaj bolí, že obe vozidlá skončili predčasne. Ale v nasledujúcich dňoch si určite spomenieme na prvých šesť hodín pretekov a pocítime hrdosť nad tým, že sme sa pri svojej prvej účasti dokázali prebojovať na čelo Le Mans. Vzhľadom na túto priekopnícku technológiu ide o pozoruhodný úspech, ktorý nás ďalej motivuje získať počas zvyšku tohtoročnej sezóny cenné trofeje.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Štartovný rošt: 5. miesto
Hodina 1 (Alex): 3. miesto (+44,655 s)
Hodina 2 (Alex, Nicolas): 4. (+2 min 28,615 s)
Hodina 3 (Nicolas): 2. (+52,281 s)
Hodina 4 (Nicolas): 3. (+1 min 19,629 s)
Hodina 5 (Nicolas): 1.
Hodina 6 (Nicolas, Kazuki): 2. (+6,368 s)
Hodina 7 (Kazuki): 19. (+8 kôl)
Hodina 8 (Kazuki): 46. (+25 kôl)
Hodina 9 (Kazuki, Alex): 47. (+29 kôl)
Hodina 10 (Alex): 46. (+30 kôl)
Hodina 11 (Alex): odstúpil (porucha motora)

Alex Wurz: "Aj napriek sklamaniu na pretekárskej trati je najdôležitejší Anthonyho zdravotný stav, ktorému silno držím palce. Zaznamenali sme niekoľko pozitívnych stránok nášho vozidla, ktoré vykazovalo dobrú výkonnostnú úroveň. Zároveň sme videli, kde by sme sa mali zlepšiť; počas týchto pretekov sme získali zopár dôležitých poznatkov, z ktorých môžeme v ďalších týždňoch ťažiť. Trochu nás prekvapilo, že naši súperi nezrýchlili a že sa nám už na prvý pokus podarilo dostať na čelo pretekov Le Mans. Dokázali sme nasadiť dobré tempo a získali mnoho cenných informácií.“

Nicolas Lapierre: „Som sklamaný z toho, že tím musel odstúpiť s oboma vozidlami, ale na druhej strane ma teší naša výkonnostná úroveň. S obidvomi vozidlami sme sa dokázali postaviť tým najlepším na trati, čo je skvelý úspech. Potrebujeme zlepšiť spoľahlivosť, ale to sme vedeli i tak, kvôli príliš krátkemu času na testovanie pred pretekmi; tento program je ešte na začiatku a boli to naše prvé preteky. Dobre sme prešli kvalifikáciou a na začiatku pretekov sme si počínali skvelo. Tiež myslím na Anthonyho; teraz je najdôležitejšie, aby sa rýchlo zotavil.“

Kazuki Nakadžima: „Anthonyho zranenie bolo pre mňa smutnou správou a rovnako ako celý tím dúfam, že sa čoskoro uzdraví. Predčasné ukončenie pretekov ma vskutku sklamalo; naším cieľom bolo vidieť mávanie šachovnicovej vlajky.  Začali sme dobre, ale počas svojej jazdy som sa dostal do stretu s iným vozidlom po krúžení za ‚safety car‘ na trati. Krátko potom sme narazili na iný nesúvisiaci problém. Tam sme stratili mnoho času. Počas nočnej jazdy som musel čeliť sťaženým podmienkam. Na jednej pneumatike došlo k splošteniu a vozidlo vykazovalo veľké vibrácie. Pneumatiky bolo ťažké zahriať a dosť som bojoval s tým, aby si zachovávali priľnavosť.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 8 (Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Štartovný rošt: 3. miesto
Hodina 1 (Stéphane): 4. miesto (+50,580 s)
Hodina 2 (Stéphane, Sébastien): 5. (+2 min 42,705 s)
Hodina 3 (Sébastien): 3. (1 min 9,200 s)
Hodina 4 (Sébastien): 2. (+1 min 16,333 s)
Hodina 5 (Sébastien, Anthony): 4. (+1 kolo)
Hodina 6 (Anthony): odstúpil (nehoda)

Stéphane Sarrazin: „Predovšetkým mi odľahlo, že Anthony takúto nehodu ustál a dúfam, že sa jeho stav rýchlo zlepší. Čo sa týka pretekov, myslím si, že vozidlo bolo konkurencieschopné a po opatrnejšom úvode sme sa dostali do správneho tempa. Dokázali sme udržiavať veľmi dobrý rytmus, s oboma vozidlami medzi trojicou najlepších. Vzhľadom na to, že vozidlo absolvovalo prvé kolá až pred niekoľkými mesiacmi, je úžasné, že sme na Le Mans na takejto úrovni. Samozrejme je tu aj isté sklamanie, ale musíme si z tejto skúsenosti zobrať všetko to pozitívne.“

Sébastien Buemi: „Prvý štart na Le Mans bol pre mňa neuveriteľným zážitkom a až do nehody sme podávali naozaj skvelý výkon. Vozidlo bolo skutočne rýchle a svojich najlepších konkurentov sme riadne potrápili. Tieto pozitíva si teda určite môžeme z týchto pretekov odniesť, pretože to dokazuje, že máme naozaj konkurencieschopné vozidlo. To by malo výrazne motivovať tím aj do ďalších pretekov. Tím tvrdo pracoval a určite by si zaslúžil viac, než sa nám podarilo dosiahnuť. Ukázalo sa však, že sme schopní jazdiť na samom čele pretekov. Anthonyho nehoda ma nesmierne mrzí; veríme, že sa čo najskôr vráti za volant.“

Voľne použiteľné fotografie budú k dispozícii v sekcii pre médiá na stránkach www.toyotahybridracing.com, kde si zaregistrovaní používatelia budú môcť prevziať i nový súbor materiálov pre médiá tímu TOYOTA Racing k téme 24 hodín Le Mans.

STANOVISKO TÍMU TOYOTA RACING K NEHODE VOZIDLA št. č. 8

Počas pretekov 24 hodín Le Mans mal pilot tímu TOYOTA Racing Anthony Davidson vážnu nehodu za volantom vozidla č. 8 TS030 HYBRID, keď doň narazilo iné vozidlo jazdiace o kolo pozadu. V nemocnici zostane Davidson až do stredy a potom nastúpi na rehabilitačnú liečbu po zlomenine dvoch stavcov, ku ktorej došlo pri nehode. Ešte vážnejším zraneniam Anthonyho zabránila celková pevnosť podvozka TS030 HYBRID, ktorý navrhla a vyrobila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnom. Prvé obhliadky havarovaného vozidla ukázali, že jeho základný monokok nevykazuje vážnejšie poškodenie a dá sa vďaka tomu opäť použiť pri ďalšej účasti na pretekoch.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Wehrlein najrýchlejší v stredajších testoch, sezóna sa definitívne skončila
V stredu sa druhým dňom testov na okruhu Yas Marina v Abú Zabí definitívne zavŕšil ročník 2014. Najrýchlejší čas dosiahol Pascal Wehrlein z Mercedesu.
foto
Hamilton v Abú Zabí zaslúžene korunoval svoje snaženie
Sezóna 2014 je definitívne za nami. V tradičnom návrate si spolu pripomeňme posledné preteky, ktoré sa odohrali na modernom okruhu Yas Marina.
foto
V budúcom roku definitívne bez dvojnásobných bodov
Komisia F1 zrušila dvojnásobné body a odmietla pravidlo hovoriace o reštartoch zo stoja. Na motorových pravidlách sa však nič nemení.
foto
Stopku pre Vettelove testy s Ferrari vyslovil Adrian Newey
"Veď existujú lepšie spôsoby, ako si kúpiť vedomosti z iného tímu. Inžinier disponuje väčším množstvom cenných informácií. A už predtým niekoľko našich ľudí odišlo do Ferrari," poznamenal Sebastian Vettel.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Mrzí nás, že to dopadlo takto. Možno by sme zohnali nejakých päťsto eur na cestu, no opäť by sa to točilo iba dokola. Jednoducho povedané, bez peňazí sa prvá liga hrať nedá," dodal Svitok
Len máloktorej bratskej trojici sa podarí, aby sa každý z jej členov prepracoval až do reprezentácie. Zlínske trio Rachůnkovcov to dokázalo.
"Neviem, či nám domáce prostredie zväzuje ruky. Teraz nás čaká zlomové obdobie, treba nejaké vydreté víťazstvo, aby sa to otočilo," vyjadril sa kapitán Milan Bartovič
"Mamina mi pred sezónou povedala, že strelím minimálne 25 gólov. Verím, že ju nesklamem a pridám i niečo navyše," usmieva sa najlepší extraligový kanonier Radovan Puliš pre hokej.sk
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Trápiaci sa Slovan túži proti Bernu zmazať nuly
Horst Siegl: "Prejav mužstva v Európe je zlý, zápas s Bernom ale bude pre hráčov ďalšou skúsenosťou. Chceme sa rozlúčiť s domácim publikom, aby nesvietila na našom konte nula"
foto
Nad Austráliou nerozmýšľa, do Realu to už nedotiahne, Katar je otázny
Erik Jendrišek pre profutbal.sk: "Prípadné ponuky budem zvažovať po všetkých stránkach - či už po finančnej, ale i futbalovej. Obzerám sa znova nemeckým smerom. Existuje aj možnosť, že budem pokračovať v Trnave"
foto
Žilinčania sa zhodujú: Pri penaltách mali viac šťastia ako my
"Hľadal som lepšie postaveného spoluhráča. Skôr som nahrával, než strieľal, no hráč Trnavy si zrazil loptu do vlastnej siete," prezradil Jakub Paur
foto
Messi najlepším kanonierom v histórii LM, Xaviho rekordný štart (video)
"Mám radosť, že sa mi podarilo prekonať strelecký rekord v takej prestížnej a významnej súťaži, akou je Liga majstrov. Najdôležitejšie však je, že sme získali tri body," povedal Messi
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Video: Najškaredšie mobily sveta
Výrobcovia mobilných telefónov sa v reklamách zväčša pýšia dokonalým dizajnom. V týchto prípadoch si však dizajnéri pochvalu určite nezaslúžia
foto
Lenovo novou špičkovou aplikáciou zjednodušuje správu ukladania dát
Lenovo aplikácia REACHit užívateľom umožňuje prístup, usporiadanie, vyhľadávanie a zdieľanie súborov bez ohľadu na to, kde sú uložené a to vďaka jednej jednoduchej aplikácii
foto
Na trh vstúpil smartfón Panasonic Eluga I
Telefón je priamym konkurentom veľmi populárneho zariadenia Asus Zenfone 5 a má podobnú špecifikáciu. Jeho základom je päťpalcový displej IPS s rozlíšením 720p a hustotou pixelov 294 ppi
foto
Samsung predal o 40 percent menej smarfónov Galaxy S5 oproti plánom
Predajcovia tvrdia, že predajnosť klesla o viac ako 50 percent v Číne. Jediným trhom, kde zaznamenali zvýšenie predaja, je trh v USA. USA je však pre Samsung najväčším trhom
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
TEST: Renault Mégane Grandtour nielen na dlhé cesty
Podľa akého kľúča si vyberáte svoje auto? Ak máte parametrovo a výbavou veľmi podobné modely - zvažujete výrobcu, alebo cenu? Čím všetkým si prejdete, kým sa rozhodnete pre kúpu vozidla?

Archív správ

November 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 3120 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge