beta verzia
 
 
 
46026 Horkosladká premiéra tímu Toyota Racing na Le Mans
Autor: Vjaceslav, zdroj: Toyota tlačová správa Publikované: 19.06.2012 14:31:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Tím TOYOTA Racing si vychutnal okamihy extázy i nesmierneho sklamania počas udalosťami nabitých pretekov 24 hodín Le Mans, ktoré sa pre tím skončili v 11. hodine tejto súťaže.

Po pôsobivom štarte v prvých pretekoch tohto tímu bojovali vozidlá TS030 HYBRID o popredné umiestnenie a vrcholom boli chvíle, keď sa Nicolas Lapierre, striedajúci sa za volantom vozidla č. 7 s Alexom Wurzom a Kazukim Nakadžimom, ujal absolútneho vedenia pred ohlásením šiestej hodiny pretekov. Radosť tímu sa však pokazila už niekoľko sekúnd potom, keď pretekársky stroj č. 8 s hybridným pohonom využívajúcim kondenzátor utrpel vážnu nehodu s Anthonym Davidsonom za volantom (tímoví spolujazdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS030 HYBRID, do ktorej narazilo iné pretekárske vozidlo jazdiace o kolo pozadu, utrpela rozsiahle poškodenie v dôsledku ťažkého nárazu do bariéry z pneumatík v zákrute Mulsanne, ktorá nasleduje po rovinke Mulsanne Straight, kde vozidlá dosahujú rýchlosť viac ako 330 km/h. Pilot Anthony Davidson sa dokázal vlastnými silami dostať von z vozidla a následne bol ošetrený v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu kvôli šoku po náraze a bolestiam chrbta. Napriek tomu, že Davidson neutrpel žiadne viditeľné zranenia, previezli ho do nemocnice na vyšetrenie, kde odhalili zlomeniny 11. a 12. stavca. Úplné vyliečenie týchto zranení potrvá približne 3 mesiace a pilot zostane v nemocnici až do stredy tohto týždňa.

Po nehode vyšiel na trať „safety car“ a po odmávaní zelenou vlajkou začal o vedenie v pretekoch bojovať Kazuki Nakadžima. Mal však tiež smolu, pretože v dôsledku stretu s vozidlom, ktoré šlo o kolo pozadu, utrpel defekt a poškodenie zadnej časti karosérie. Pre celý tím to znamenalo vynaložiť obrovské úsilie pri odstraňovaní niekoľkých problémov, v dôsledku ktorých muselo vozidlo č. 7 stráviť mnoho času v boxoch, aby malo aspoň teoretickú šancu úspešne doraziť do cieľa.

Porucha motora si však po desať a pol hodine vynútila ťažké rozhodnutie stiahnuť aj vozidlo so št. č. 7 a predčasne tak ukončiť pôsobenie tímu TOYOTA Racing na jeho prvých pretekoch tejto sezóny. Tím napriek tomu preveril výkonnostný potenciál podvozkovej platformy TS030 HYBRID i sústavu pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jedných z najťažších motoristických pretekov vôbec. S rovnakým odhodlaním vyjde na trať už 26. augusta v rámci ďalšieho podujatia – šesťhodinových pretekov seriálu WEC (World Endurande Championship) v Silverstone.

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „V tejto chvíli cítime predovšetkým zármutok. Silno držíme palce Anthonymu, ktorý je skvelým kolegom a pozitívnym duchom nášho tímu. Sme presvedčení o tom, že sa čoskoro uzdraví. Mrzí nás, že mu na povzbudenie nemôžeme oznámiť lepší výsledok vozidla č. 7, ktoré malo najprv problémy s alternátorom, a následne uňho došlo k poruche motora. Po tvrdej drine, ktorú sme museli podstúpiť, aby sme tento stupeň vývoja vôbec dosiahli, nás naozaj bolí, že obe vozidlá skončili predčasne. Ale v nasledujúcich dňoch si určite spomenieme na prvých šesť hodín pretekov a pocítime hrdosť nad tým, že sme sa pri svojej prvej účasti dokázali prebojovať na čelo Le Mans. Vzhľadom na túto priekopnícku technológiu ide o pozoruhodný úspech, ktorý nás ďalej motivuje získať počas zvyšku tohtoročnej sezóny cenné trofeje.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Štartovný rošt: 5. miesto
Hodina 1 (Alex): 3. miesto (+44,655 s)
Hodina 2 (Alex, Nicolas): 4. (+2 min 28,615 s)
Hodina 3 (Nicolas): 2. (+52,281 s)
Hodina 4 (Nicolas): 3. (+1 min 19,629 s)
Hodina 5 (Nicolas): 1.
Hodina 6 (Nicolas, Kazuki): 2. (+6,368 s)
Hodina 7 (Kazuki): 19. (+8 kôl)
Hodina 8 (Kazuki): 46. (+25 kôl)
Hodina 9 (Kazuki, Alex): 47. (+29 kôl)
Hodina 10 (Alex): 46. (+30 kôl)
Hodina 11 (Alex): odstúpil (porucha motora)

Alex Wurz: "Aj napriek sklamaniu na pretekárskej trati je najdôležitejší Anthonyho zdravotný stav, ktorému silno držím palce. Zaznamenali sme niekoľko pozitívnych stránok nášho vozidla, ktoré vykazovalo dobrú výkonnostnú úroveň. Zároveň sme videli, kde by sme sa mali zlepšiť; počas týchto pretekov sme získali zopár dôležitých poznatkov, z ktorých môžeme v ďalších týždňoch ťažiť. Trochu nás prekvapilo, že naši súperi nezrýchlili a že sa nám už na prvý pokus podarilo dostať na čelo pretekov Le Mans. Dokázali sme nasadiť dobré tempo a získali mnoho cenných informácií.“

Nicolas Lapierre: „Som sklamaný z toho, že tím musel odstúpiť s oboma vozidlami, ale na druhej strane ma teší naša výkonnostná úroveň. S obidvomi vozidlami sme sa dokázali postaviť tým najlepším na trati, čo je skvelý úspech. Potrebujeme zlepšiť spoľahlivosť, ale to sme vedeli i tak, kvôli príliš krátkemu času na testovanie pred pretekmi; tento program je ešte na začiatku a boli to naše prvé preteky. Dobre sme prešli kvalifikáciou a na začiatku pretekov sme si počínali skvelo. Tiež myslím na Anthonyho; teraz je najdôležitejšie, aby sa rýchlo zotavil.“

Kazuki Nakadžima: „Anthonyho zranenie bolo pre mňa smutnou správou a rovnako ako celý tím dúfam, že sa čoskoro uzdraví. Predčasné ukončenie pretekov ma vskutku sklamalo; naším cieľom bolo vidieť mávanie šachovnicovej vlajky.  Začali sme dobre, ale počas svojej jazdy som sa dostal do stretu s iným vozidlom po krúžení za ‚safety car‘ na trati. Krátko potom sme narazili na iný nesúvisiaci problém. Tam sme stratili mnoho času. Počas nočnej jazdy som musel čeliť sťaženým podmienkam. Na jednej pneumatike došlo k splošteniu a vozidlo vykazovalo veľké vibrácie. Pneumatiky bolo ťažké zahriať a dosť som bojoval s tým, aby si zachovávali priľnavosť.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 8 (Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Štartovný rošt: 3. miesto
Hodina 1 (Stéphane): 4. miesto (+50,580 s)
Hodina 2 (Stéphane, Sébastien): 5. (+2 min 42,705 s)
Hodina 3 (Sébastien): 3. (1 min 9,200 s)
Hodina 4 (Sébastien): 2. (+1 min 16,333 s)
Hodina 5 (Sébastien, Anthony): 4. (+1 kolo)
Hodina 6 (Anthony): odstúpil (nehoda)

Stéphane Sarrazin: „Predovšetkým mi odľahlo, že Anthony takúto nehodu ustál a dúfam, že sa jeho stav rýchlo zlepší. Čo sa týka pretekov, myslím si, že vozidlo bolo konkurencieschopné a po opatrnejšom úvode sme sa dostali do správneho tempa. Dokázali sme udržiavať veľmi dobrý rytmus, s oboma vozidlami medzi trojicou najlepších. Vzhľadom na to, že vozidlo absolvovalo prvé kolá až pred niekoľkými mesiacmi, je úžasné, že sme na Le Mans na takejto úrovni. Samozrejme je tu aj isté sklamanie, ale musíme si z tejto skúsenosti zobrať všetko to pozitívne.“

Sébastien Buemi: „Prvý štart na Le Mans bol pre mňa neuveriteľným zážitkom a až do nehody sme podávali naozaj skvelý výkon. Vozidlo bolo skutočne rýchle a svojich najlepších konkurentov sme riadne potrápili. Tieto pozitíva si teda určite môžeme z týchto pretekov odniesť, pretože to dokazuje, že máme naozaj konkurencieschopné vozidlo. To by malo výrazne motivovať tím aj do ďalších pretekov. Tím tvrdo pracoval a určite by si zaslúžil viac, než sa nám podarilo dosiahnuť. Ukázalo sa však, že sme schopní jazdiť na samom čele pretekov. Anthonyho nehoda ma nesmierne mrzí; veríme, že sa čo najskôr vráti za volant.“

Voľne použiteľné fotografie budú k dispozícii v sekcii pre médiá na stránkach www.toyotahybridracing.com, kde si zaregistrovaní používatelia budú môcť prevziať i nový súbor materiálov pre médiá tímu TOYOTA Racing k téme 24 hodín Le Mans.

STANOVISKO TÍMU TOYOTA RACING K NEHODE VOZIDLA št. č. 8

Počas pretekov 24 hodín Le Mans mal pilot tímu TOYOTA Racing Anthony Davidson vážnu nehodu za volantom vozidla č. 8 TS030 HYBRID, keď doň narazilo iné vozidlo jazdiace o kolo pozadu. V nemocnici zostane Davidson až do stredy a potom nastúpi na rehabilitačnú liečbu po zlomenine dvoch stavcov, ku ktorej došlo pri nehode. Ešte vážnejším zraneniam Anthonyho zabránila celková pevnosť podvozka TS030 HYBRID, ktorý navrhla a vyrobila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnom. Prvé obhliadky havarovaného vozidla ukázali, že jeho základný monokok nevykazuje vážnejšie poškodenie a dá sa vďaka tomu opäť použiť pri ďalšej účasti na pretekoch.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Sezóna 2014 v zaujímavých číslach
Zimná prestávka je v plnom prúde, stajne a ich zamestnanci si užívajú zaslúžený oddych. Kalendárny rok 2014 sa blíži k svoju koncu a je teda ten správny čas obzrieť sa za uplynulými mesiacmi aj z trochu iného pohľadu
foto
Ferrari má ďalšieho testovacieho jazdca: Je ním Jean-Éric Vergne!
Z pohľadu Maranella je to zaujímavý krok, pretože červení ulovili po Sebastianovi Vettelovi už druhého pilota z kádra Red Bullu.
foto
René Arnoux navštívil Ferrari a ostal ohromený
"Vettel je vynikajúci jazdec, to vieme. Získal už majstrovské tituly a jazdí na veľmi vysokej úrovni. Z môjho pohľadu je to len o potrebnej trpezlivosti," povedal bývalý pretekár Scuderie René Arnoux.
foto
Strategická skupina chce hlučnejšie, silnejšie a lacnejšie motory
Cieľ hovorí o tisícke koní a o maximálnych ročných nákladoch vo výške desať miliónov eur na tím. Skupina odborníkov má návrh priniesť do konca januára.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Slovenskí reprezentanti prehrali aj vo svojom druhom zápase na turnaji Arosa Challenge 2014. V sobotu podľahli v súboji o bronz Nórsku 1:3 a na podujatí tak obsadili posledné štvrté miesto
"Musím povedať, som veľmi príjemne prekvapený z fungovania michalovského klubu. Hráči sa tu môžu venovať len hokeju a tento tím má na to, aby prekvapil v play-off," hovorí M. Šterbák pre hokej.sk
"Chceli sme byť silní najmä v defenzíve. Myslím si, že sme odviedli dobrú prácu a nepúšťali sme ich k našej bránke," uviedol tréner Islanders Jack Capuano
Východniarske derby dvoch veľkých rivalov z Bardejova a Michaloviec nie je nikdy nudnou záležitosťou. A v piatok to platilo do bodky.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Real s premiérovým triumfom, vo finále zdolal San Lorenzo (video)
Futbalisti Realu Madrid ovládli jedenásty ročník majstrovstiev sveta klubov FIFA v Maroku. V sobotňajšom finále zdolali na vypredanom štadióne v Marakeši víťaza tohtoročného Pohára osloboditeľov San Lorenzo de Almagro
foto
Man United chystá veľké nákupy, Higuaín by mohol zamieriť do Anglicka
Nenechajte si ujsť: Denne niekoľkokrát aktualizované prestupové špekulácie
foto
City zvalcovalo Crystal Palace, Manchester United remizoval s Aston Villou (video)
"Citizens" dosiahli dvanásty triumf v sezóne a plným bodovým ziskom sa vyrovnali FC Chelsea na čele súťaže. Londýnčania však majú zápas k dobru, v pondelok sa predstavia na ihrisku Stoke City
foto
Hodnotíme jeseň: Na Myjave netypické série a výhry nad favoritmi
Kanonier Myjavy Štefan Pekár pre profubtal.sk: "Doma chce každý len vyhrávať, a keď vás čaká šnúra siedmich duelov po sebe, tak máte predtým trochu rešpekt. Ale asi nikto nečakal, že vyhráme sedemkrát po sebe"
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Linshof i8 nakoniec nevyrobia, vycúvali investori
„Bohužiaľ, naši investori sa od nášho projektu rozhodli upustiť kvôli vlastným problémom. Všetkým ďakujeme za úžasnú podporu,“ opisuje situáciu výrobca
foto
Microsoft vyrieši problémy s displejmi na Lumii 535 po Vianociach
Microsoft potvrdil existujúce problémy a ako dôvod uviedol veľmi vysokú citlivosť dotykovej obrazovky Lumie 535. Prisľúbil tiež aktualizáciu firmvéru, ktorá má prísť 27. decembra 2014
foto
Aktualizácia BlackBerry Blend umožňuje používať túto funkciu už aj s neoficiálnym OS BlackBerry 10.3
V stredu 17. decembra vyšla aktualizácia BlackBerry Blend a je funkčná so všetkými OS 10.3 a vyššie, vrátane leaked OS
foto
Slovak Telekom úspešne ukončil migráciu hlasových služieb na IP platformy
Slovak Telekom v uplynulých dňoch ukončil migráciu pevných hlasových služieb na IP platformy, čím dovŕšil tzv. proces prechodu na ALL-IP operátora
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
TEST: Nová Vitara - kompaktné SUV s mušou váhou
Kompaktný päťdverák, ktorý príde na trh v marci 2015, bude spočiatku poháňať jeden dieselový a jeden benzínový motor - obidva z objemu 1,6 litra pritom ponúkajú rovnaký výkon 88 kW (120 k)

Archív správ

December 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 153 ms. :: Country US :: Region VA :: City Ashburn