beta verzia
 
 
 
46026 Horkosladká premiéra tímu Toyota Racing na Le Mans
Autor: Vjaceslav, zdroj: Toyota tlačová správa Publikované: 19.06.2012 14:31:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Tím TOYOTA Racing si vychutnal okamihy extázy i nesmierneho sklamania počas udalosťami nabitých pretekov 24 hodín Le Mans, ktoré sa pre tím skončili v 11. hodine tejto súťaže.

Po pôsobivom štarte v prvých pretekoch tohto tímu bojovali vozidlá TS030 HYBRID o popredné umiestnenie a vrcholom boli chvíle, keď sa Nicolas Lapierre, striedajúci sa za volantom vozidla č. 7 s Alexom Wurzom a Kazukim Nakadžimom, ujal absolútneho vedenia pred ohlásením šiestej hodiny pretekov. Radosť tímu sa však pokazila už niekoľko sekúnd potom, keď pretekársky stroj č. 8 s hybridným pohonom využívajúcim kondenzátor utrpel vážnu nehodu s Anthonym Davidsonom za volantom (tímoví spolujazdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS030 HYBRID, do ktorej narazilo iné pretekárske vozidlo jazdiace o kolo pozadu, utrpela rozsiahle poškodenie v dôsledku ťažkého nárazu do bariéry z pneumatík v zákrute Mulsanne, ktorá nasleduje po rovinke Mulsanne Straight, kde vozidlá dosahujú rýchlosť viac ako 330 km/h. Pilot Anthony Davidson sa dokázal vlastnými silami dostať von z vozidla a následne bol ošetrený v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu kvôli šoku po náraze a bolestiam chrbta. Napriek tomu, že Davidson neutrpel žiadne viditeľné zranenia, previezli ho do nemocnice na vyšetrenie, kde odhalili zlomeniny 11. a 12. stavca. Úplné vyliečenie týchto zranení potrvá približne 3 mesiace a pilot zostane v nemocnici až do stredy tohto týždňa.

Po nehode vyšiel na trať „safety car“ a po odmávaní zelenou vlajkou začal o vedenie v pretekoch bojovať Kazuki Nakadžima. Mal však tiež smolu, pretože v dôsledku stretu s vozidlom, ktoré šlo o kolo pozadu, utrpel defekt a poškodenie zadnej časti karosérie. Pre celý tím to znamenalo vynaložiť obrovské úsilie pri odstraňovaní niekoľkých problémov, v dôsledku ktorých muselo vozidlo č. 7 stráviť mnoho času v boxoch, aby malo aspoň teoretickú šancu úspešne doraziť do cieľa.

Porucha motora si však po desať a pol hodine vynútila ťažké rozhodnutie stiahnuť aj vozidlo so št. č. 7 a predčasne tak ukončiť pôsobenie tímu TOYOTA Racing na jeho prvých pretekoch tejto sezóny. Tím napriek tomu preveril výkonnostný potenciál podvozkovej platformy TS030 HYBRID i sústavu pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jedných z najťažších motoristických pretekov vôbec. S rovnakým odhodlaním vyjde na trať už 26. augusta v rámci ďalšieho podujatia – šesťhodinových pretekov seriálu WEC (World Endurande Championship) v Silverstone.

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „V tejto chvíli cítime predovšetkým zármutok. Silno držíme palce Anthonymu, ktorý je skvelým kolegom a pozitívnym duchom nášho tímu. Sme presvedčení o tom, že sa čoskoro uzdraví. Mrzí nás, že mu na povzbudenie nemôžeme oznámiť lepší výsledok vozidla č. 7, ktoré malo najprv problémy s alternátorom, a následne uňho došlo k poruche motora. Po tvrdej drine, ktorú sme museli podstúpiť, aby sme tento stupeň vývoja vôbec dosiahli, nás naozaj bolí, že obe vozidlá skončili predčasne. Ale v nasledujúcich dňoch si určite spomenieme na prvých šesť hodín pretekov a pocítime hrdosť nad tým, že sme sa pri svojej prvej účasti dokázali prebojovať na čelo Le Mans. Vzhľadom na túto priekopnícku technológiu ide o pozoruhodný úspech, ktorý nás ďalej motivuje získať počas zvyšku tohtoročnej sezóny cenné trofeje.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Štartovný rošt: 5. miesto
Hodina 1 (Alex): 3. miesto (+44,655 s)
Hodina 2 (Alex, Nicolas): 4. (+2 min 28,615 s)
Hodina 3 (Nicolas): 2. (+52,281 s)
Hodina 4 (Nicolas): 3. (+1 min 19,629 s)
Hodina 5 (Nicolas): 1.
Hodina 6 (Nicolas, Kazuki): 2. (+6,368 s)
Hodina 7 (Kazuki): 19. (+8 kôl)
Hodina 8 (Kazuki): 46. (+25 kôl)
Hodina 9 (Kazuki, Alex): 47. (+29 kôl)
Hodina 10 (Alex): 46. (+30 kôl)
Hodina 11 (Alex): odstúpil (porucha motora)

Alex Wurz: "Aj napriek sklamaniu na pretekárskej trati je najdôležitejší Anthonyho zdravotný stav, ktorému silno držím palce. Zaznamenali sme niekoľko pozitívnych stránok nášho vozidla, ktoré vykazovalo dobrú výkonnostnú úroveň. Zároveň sme videli, kde by sme sa mali zlepšiť; počas týchto pretekov sme získali zopár dôležitých poznatkov, z ktorých môžeme v ďalších týždňoch ťažiť. Trochu nás prekvapilo, že naši súperi nezrýchlili a že sa nám už na prvý pokus podarilo dostať na čelo pretekov Le Mans. Dokázali sme nasadiť dobré tempo a získali mnoho cenných informácií.“

Nicolas Lapierre: „Som sklamaný z toho, že tím musel odstúpiť s oboma vozidlami, ale na druhej strane ma teší naša výkonnostná úroveň. S obidvomi vozidlami sme sa dokázali postaviť tým najlepším na trati, čo je skvelý úspech. Potrebujeme zlepšiť spoľahlivosť, ale to sme vedeli i tak, kvôli príliš krátkemu času na testovanie pred pretekmi; tento program je ešte na začiatku a boli to naše prvé preteky. Dobre sme prešli kvalifikáciou a na začiatku pretekov sme si počínali skvelo. Tiež myslím na Anthonyho; teraz je najdôležitejšie, aby sa rýchlo zotavil.“

Kazuki Nakadžima: „Anthonyho zranenie bolo pre mňa smutnou správou a rovnako ako celý tím dúfam, že sa čoskoro uzdraví. Predčasné ukončenie pretekov ma vskutku sklamalo; naším cieľom bolo vidieť mávanie šachovnicovej vlajky.  Začali sme dobre, ale počas svojej jazdy som sa dostal do stretu s iným vozidlom po krúžení za ‚safety car‘ na trati. Krátko potom sme narazili na iný nesúvisiaci problém. Tam sme stratili mnoho času. Počas nočnej jazdy som musel čeliť sťaženým podmienkam. Na jednej pneumatike došlo k splošteniu a vozidlo vykazovalo veľké vibrácie. Pneumatiky bolo ťažké zahriať a dosť som bojoval s tým, aby si zachovávali priľnavosť.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 8 (Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Štartovný rošt: 3. miesto
Hodina 1 (Stéphane): 4. miesto (+50,580 s)
Hodina 2 (Stéphane, Sébastien): 5. (+2 min 42,705 s)
Hodina 3 (Sébastien): 3. (1 min 9,200 s)
Hodina 4 (Sébastien): 2. (+1 min 16,333 s)
Hodina 5 (Sébastien, Anthony): 4. (+1 kolo)
Hodina 6 (Anthony): odstúpil (nehoda)

Stéphane Sarrazin: „Predovšetkým mi odľahlo, že Anthony takúto nehodu ustál a dúfam, že sa jeho stav rýchlo zlepší. Čo sa týka pretekov, myslím si, že vozidlo bolo konkurencieschopné a po opatrnejšom úvode sme sa dostali do správneho tempa. Dokázali sme udržiavať veľmi dobrý rytmus, s oboma vozidlami medzi trojicou najlepších. Vzhľadom na to, že vozidlo absolvovalo prvé kolá až pred niekoľkými mesiacmi, je úžasné, že sme na Le Mans na takejto úrovni. Samozrejme je tu aj isté sklamanie, ale musíme si z tejto skúsenosti zobrať všetko to pozitívne.“

Sébastien Buemi: „Prvý štart na Le Mans bol pre mňa neuveriteľným zážitkom a až do nehody sme podávali naozaj skvelý výkon. Vozidlo bolo skutočne rýchle a svojich najlepších konkurentov sme riadne potrápili. Tieto pozitíva si teda určite môžeme z týchto pretekov odniesť, pretože to dokazuje, že máme naozaj konkurencieschopné vozidlo. To by malo výrazne motivovať tím aj do ďalších pretekov. Tím tvrdo pracoval a určite by si zaslúžil viac, než sa nám podarilo dosiahnuť. Ukázalo sa však, že sme schopní jazdiť na samom čele pretekov. Anthonyho nehoda ma nesmierne mrzí; veríme, že sa čo najskôr vráti za volant.“

Voľne použiteľné fotografie budú k dispozícii v sekcii pre médiá na stránkach www.toyotahybridracing.com, kde si zaregistrovaní používatelia budú môcť prevziať i nový súbor materiálov pre médiá tímu TOYOTA Racing k téme 24 hodín Le Mans.

STANOVISKO TÍMU TOYOTA RACING K NEHODE VOZIDLA št. č. 8

Počas pretekov 24 hodín Le Mans mal pilot tímu TOYOTA Racing Anthony Davidson vážnu nehodu za volantom vozidla č. 8 TS030 HYBRID, keď doň narazilo iné vozidlo jazdiace o kolo pozadu. V nemocnici zostane Davidson až do stredy a potom nastúpi na rehabilitačnú liečbu po zlomenine dvoch stavcov, ku ktorej došlo pri nehode. Ešte vážnejším zraneniam Anthonyho zabránila celková pevnosť podvozka TS030 HYBRID, ktorý navrhla a vyrobila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnom. Prvé obhliadky havarovaného vozidla ukázali, že jeho základný monokok nevykazuje vážnejšie poškodenie a dá sa vďaka tomu opäť použiť pri ďalšej účasti na pretekoch.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
V predposledný deň testovania najrýchlejší Hamilton
Druhá barcelonská sobota priniesla najrýchlejší čas Lewisa Hamiltona, ktorý poobede na mäkkej sade pneumatík dosiahol 1:23,022. Pred obednou prestávkou bol najrýchlejší Felipe Massa na Williamse s časom 1:23,262.
foto
Button: Mercedes je neuveriteľne rýchly
"Sú o míle pred ostatnými. A to nielen po stránke jedného rýchleho kola, ale aj po stránke dlhých jázd a opotrebenia pneumatík," povedal Jenson Button.
foto
Odznelo v piatok: Mercedes sa ukázal, konkurenti vytriezveli
"Monopost sa správal dobre, ale trochu ma prekvapila rýchlosť Mercedesu," priznal Valtteri Bottas. "Nie je ľahké povedať, o koľko sú vpredu, ale nikto nepochybuje o tom, že sú pred všetkými. Mercedes ostáva pre všetkých latkou."
foto
Mercedes to v piatok rozbalil, Rosberg ukázal fantastickú rýchlosť
Najrýchlejším časom druhého dňa posledných predsezónnych testov sa blysol Nico Rosberg. A nebol to len najrýchlejší čas piatkového programu, ale všetkých doterajších jázd v Barcelone.
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

HC Košice - ŠHK 37 Piešťany 0:2 po prvej tretine
Slovenský brankár Jaroslav Halák je už rekordérom jeho New York Islanders v zámorskej NHL v počte víťazstiev v sezóne. V noci na sobotu pomohol 26 úspešnými zákrokmi k triumfu domácich ostrovanov
"Tri góly som strelil naposledy hádam v doraste," usmieval sa po víťazstve 3:2 po samostatných nájazdoch autor všetkých troch presných zásahov Orinu Andrej Themár
Základná časť 2014-15 priniesla prvú priečku obhajcu majstrovskej trofeje z Košíc, veľkú vyrovnanosť, ústup Skalice z play-off pozícií i tradičnú barážovú miestenku pre Žilinu. Stalo sa toho však oveľa viac.
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Borussia Dortmund zdolala Schalke a vyhrala štvrtýkrát v rade
Výsledok piatkového stretnutia 23. kola nemeckej Bundesligy
foto
Súboj Spartakovcov ovládla Trnava, Gergely: Zaslúžene vyhrali (video)
"Na prvý zápas jari to bol dobrý futbal. Dali sme v úvode vedúci gól, ktorý nám asi viac ublížil, pretože domáci ešte do polčasu dvomi gólmi stav otočili," videl dôvod prehry Peter Gergely
foto
Slovan potešil výkonom, no titul sa mu vzdialil
"Nevyužili sme nič z toho, čo sme si vypracovali. Následne prišla chyba a bol z toho gól," povedal po súboji so Žilinou František Kubík
foto
Enriqueho budúcnosť nejasná, Messi sa s ním údajne nerozpráva
Pozícia trénera Luisa Enriqueho je neistá. Kouč má podľa zdrojov goal.com naštrbené vzťahy s viacerými hráčmi Kataláncov, predovšetkým s hviezdnym Lionelom Messim
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Panasonic uviedlo na trh 64-bitový smartfón
Spoločnosť Panasonic je známa vo svete technológií vďaka aktívnej produkcii technologických noviniek. Aktuálne ale trochu presedlala zo svojho segmentu a na trh prináša smartfón strednej triedy
foto
Titanium Dazzle: Päťpalcový dual-SIM smartfón
Indický výrobca smartfónov Karbonn aktualizoval svoju “Titanium“ kolekciu ďalším prírastkom do rodiny
foto
VIDEO: Motorola ohlásila novú Moto E a ihneď spustila jej predaj
Smartfón druhej generácie dostane väčší, 4,5-palcový displej (stále však v rozlíšení 540x960), rýchlejšiu 4G LTE sieť a rýchlejší procesor Qualcomm Snapdragon 410
foto
Bonus za prenos čísla od O2 aj pre existujúcich zákazníkov
"Spolu s bonusom za prenos môžu noví zákazníci O2 Paušálu samozrejme využiť aj najvyšší bonusový systém na kúpu zariadení na trhu," uviedla Martina Jamrichová
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
TEST: Nová Vitara - kompaktné SUV s mušou váhou
Kompaktný päťdverák, ktorý príde na trh v marci 2015, bude spočiatku poháňať jeden dieselový a jeden benzínový motor - obidva z objemu 1,6 litra pritom ponúkajú rovnaký výkon 88 kW (120 k)

Archív správ

Február 2015
Po Ut St Št Pi So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 6404 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge