beta verzia
 
 
 
46026 Horkosladká premiéra tímu Toyota Racing na Le Mans
Autor: Vjaceslav, zdroj: Toyota tlačová správa Publikované: 19.06.2012 14:31:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Tím TOYOTA Racing si vychutnal okamihy extázy i nesmierneho sklamania počas udalosťami nabitých pretekov 24 hodín Le Mans, ktoré sa pre tím skončili v 11. hodine tejto súťaže.

Po pôsobivom štarte v prvých pretekoch tohto tímu bojovali vozidlá TS030 HYBRID o popredné umiestnenie a vrcholom boli chvíle, keď sa Nicolas Lapierre, striedajúci sa za volantom vozidla č. 7 s Alexom Wurzom a Kazukim Nakadžimom, ujal absolútneho vedenia pred ohlásením šiestej hodiny pretekov. Radosť tímu sa však pokazila už niekoľko sekúnd potom, keď pretekársky stroj č. 8 s hybridným pohonom využívajúcim kondenzátor utrpel vážnu nehodu s Anthonym Davidsonom za volantom (tímoví spolujazdci Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi).

Toyota TS030 HYBRID, do ktorej narazilo iné pretekárske vozidlo jazdiace o kolo pozadu, utrpela rozsiahle poškodenie v dôsledku ťažkého nárazu do bariéry z pneumatík v zákrute Mulsanne, ktorá nasleduje po rovinke Mulsanne Straight, kde vozidlá dosahujú rýchlosť viac ako 330 km/h. Pilot Anthony Davidson sa dokázal vlastnými silami dostať von z vozidla a následne bol ošetrený v lekárskom stredisku pretekárskeho okruhu kvôli šoku po náraze a bolestiam chrbta. Napriek tomu, že Davidson neutrpel žiadne viditeľné zranenia, previezli ho do nemocnice na vyšetrenie, kde odhalili zlomeniny 11. a 12. stavca. Úplné vyliečenie týchto zranení potrvá približne 3 mesiace a pilot zostane v nemocnici až do stredy tohto týždňa.

Po nehode vyšiel na trať „safety car“ a po odmávaní zelenou vlajkou začal o vedenie v pretekoch bojovať Kazuki Nakadžima. Mal však tiež smolu, pretože v dôsledku stretu s vozidlom, ktoré šlo o kolo pozadu, utrpel defekt a poškodenie zadnej časti karosérie. Pre celý tím to znamenalo vynaložiť obrovské úsilie pri odstraňovaní niekoľkých problémov, v dôsledku ktorých muselo vozidlo č. 7 stráviť mnoho času v boxoch, aby malo aspoň teoretickú šancu úspešne doraziť do cieľa.

Porucha motora si však po desať a pol hodine vynútila ťažké rozhodnutie stiahnuť aj vozidlo so št. č. 7 a predčasne tak ukončiť pôsobenie tímu TOYOTA Racing na jeho prvých pretekoch tejto sezóny. Tím napriek tomu preveril výkonnostný potenciál podvozkovej platformy TS030 HYBRID i sústavu pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing v jedných z najťažších motoristických pretekov vôbec. S rovnakým odhodlaním vyjde na trať už 26. augusta v rámci ďalšieho podujatia – šesťhodinových pretekov seriálu WEC (World Endurande Championship) v Silverstone.

Jošiaki Kinošita, prezident pretekárskeho tímu: „V tejto chvíli cítime predovšetkým zármutok. Silno držíme palce Anthonymu, ktorý je skvelým kolegom a pozitívnym duchom nášho tímu. Sme presvedčení o tom, že sa čoskoro uzdraví. Mrzí nás, že mu na povzbudenie nemôžeme oznámiť lepší výsledok vozidla č. 7, ktoré malo najprv problémy s alternátorom, a následne uňho došlo k poruche motora. Po tvrdej drine, ktorú sme museli podstúpiť, aby sme tento stupeň vývoja vôbec dosiahli, nás naozaj bolí, že obe vozidlá skončili predčasne. Ale v nasledujúcich dňoch si určite spomenieme na prvých šesť hodín pretekov a pocítime hrdosť nad tým, že sme sa pri svojej prvej účasti dokázali prebojovať na čelo Le Mans. Vzhľadom na túto priekopnícku technológiu ide o pozoruhodný úspech, ktorý nás ďalej motivuje získať počas zvyšku tohtoročnej sezóny cenné trofeje.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Štartovný rošt: 5. miesto
Hodina 1 (Alex): 3. miesto (+44,655 s)
Hodina 2 (Alex, Nicolas): 4. (+2 min 28,615 s)
Hodina 3 (Nicolas): 2. (+52,281 s)
Hodina 4 (Nicolas): 3. (+1 min 19,629 s)
Hodina 5 (Nicolas): 1.
Hodina 6 (Nicolas, Kazuki): 2. (+6,368 s)
Hodina 7 (Kazuki): 19. (+8 kôl)
Hodina 8 (Kazuki): 46. (+25 kôl)
Hodina 9 (Kazuki, Alex): 47. (+29 kôl)
Hodina 10 (Alex): 46. (+30 kôl)
Hodina 11 (Alex): odstúpil (porucha motora)

Alex Wurz: "Aj napriek sklamaniu na pretekárskej trati je najdôležitejší Anthonyho zdravotný stav, ktorému silno držím palce. Zaznamenali sme niekoľko pozitívnych stránok nášho vozidla, ktoré vykazovalo dobrú výkonnostnú úroveň. Zároveň sme videli, kde by sme sa mali zlepšiť; počas týchto pretekov sme získali zopár dôležitých poznatkov, z ktorých môžeme v ďalších týždňoch ťažiť. Trochu nás prekvapilo, že naši súperi nezrýchlili a že sa nám už na prvý pokus podarilo dostať na čelo pretekov Le Mans. Dokázali sme nasadiť dobré tempo a získali mnoho cenných informácií.“

Nicolas Lapierre: „Som sklamaný z toho, že tím musel odstúpiť s oboma vozidlami, ale na druhej strane ma teší naša výkonnostná úroveň. S obidvomi vozidlami sme sa dokázali postaviť tým najlepším na trati, čo je skvelý úspech. Potrebujeme zlepšiť spoľahlivosť, ale to sme vedeli i tak, kvôli príliš krátkemu času na testovanie pred pretekmi; tento program je ešte na začiatku a boli to naše prvé preteky. Dobre sme prešli kvalifikáciou a na začiatku pretekov sme si počínali skvelo. Tiež myslím na Anthonyho; teraz je najdôležitejšie, aby sa rýchlo zotavil.“

Kazuki Nakadžima: „Anthonyho zranenie bolo pre mňa smutnou správou a rovnako ako celý tím dúfam, že sa čoskoro uzdraví. Predčasné ukončenie pretekov ma vskutku sklamalo; naším cieľom bolo vidieť mávanie šachovnicovej vlajky.  Začali sme dobre, ale počas svojej jazdy som sa dostal do stretu s iným vozidlom po krúžení za ‚safety car‘ na trati. Krátko potom sme narazili na iný nesúvisiaci problém. Tam sme stratili mnoho času. Počas nočnej jazdy som musel čeliť sťaženým podmienkam. Na jednej pneumatike došlo k splošteniu a vozidlo vykazovalo veľké vibrácie. Pneumatiky bolo ťažké zahriať a dosť som bojoval s tým, aby si zachovávali priľnavosť.“

TS030 HYBRID, vozidlo č. 8 (Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Štartovný rošt: 3. miesto
Hodina 1 (Stéphane): 4. miesto (+50,580 s)
Hodina 2 (Stéphane, Sébastien): 5. (+2 min 42,705 s)
Hodina 3 (Sébastien): 3. (1 min 9,200 s)
Hodina 4 (Sébastien): 2. (+1 min 16,333 s)
Hodina 5 (Sébastien, Anthony): 4. (+1 kolo)
Hodina 6 (Anthony): odstúpil (nehoda)

Stéphane Sarrazin: „Predovšetkým mi odľahlo, že Anthony takúto nehodu ustál a dúfam, že sa jeho stav rýchlo zlepší. Čo sa týka pretekov, myslím si, že vozidlo bolo konkurencieschopné a po opatrnejšom úvode sme sa dostali do správneho tempa. Dokázali sme udržiavať veľmi dobrý rytmus, s oboma vozidlami medzi trojicou najlepších. Vzhľadom na to, že vozidlo absolvovalo prvé kolá až pred niekoľkými mesiacmi, je úžasné, že sme na Le Mans na takejto úrovni. Samozrejme je tu aj isté sklamanie, ale musíme si z tejto skúsenosti zobrať všetko to pozitívne.“

Sébastien Buemi: „Prvý štart na Le Mans bol pre mňa neuveriteľným zážitkom a až do nehody sme podávali naozaj skvelý výkon. Vozidlo bolo skutočne rýchle a svojich najlepších konkurentov sme riadne potrápili. Tieto pozitíva si teda určite môžeme z týchto pretekov odniesť, pretože to dokazuje, že máme naozaj konkurencieschopné vozidlo. To by malo výrazne motivovať tím aj do ďalších pretekov. Tím tvrdo pracoval a určite by si zaslúžil viac, než sa nám podarilo dosiahnuť. Ukázalo sa však, že sme schopní jazdiť na samom čele pretekov. Anthonyho nehoda ma nesmierne mrzí; veríme, že sa čo najskôr vráti za volant.“

Voľne použiteľné fotografie budú k dispozícii v sekcii pre médiá na stránkach www.toyotahybridracing.com, kde si zaregistrovaní používatelia budú môcť prevziať i nový súbor materiálov pre médiá tímu TOYOTA Racing k téme 24 hodín Le Mans.

STANOVISKO TÍMU TOYOTA RACING K NEHODE VOZIDLA št. č. 8

Počas pretekov 24 hodín Le Mans mal pilot tímu TOYOTA Racing Anthony Davidson vážnu nehodu za volantom vozidla č. 8 TS030 HYBRID, keď doň narazilo iné vozidlo jazdiace o kolo pozadu. V nemocnici zostane Davidson až do stredy a potom nastúpi na rehabilitačnú liečbu po zlomenine dvoch stavcov, ku ktorej došlo pri nehode. Ešte vážnejším zraneniam Anthonyho zabránila celková pevnosť podvozka TS030 HYBRID, ktorý navrhla a vyrobila spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH z Kolína nad Rýnom. Prvé obhliadky havarovaného vozidla ukázali, že jeho základný monokok nevykazuje vážnejšie poškodenie a dá sa vďaka tomu opäť použiť pri ďalšej účasti na pretekoch.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Zmŕtvychvstanie Alonsa a predčasná šachovnica...
Na Veľkej cene Číny zaujal Hamilton, Alonso i Ricciardo, sklamali Vettel s Räikkönenom, videli sme predčasne ukončené preteky i vojnu medzi Red Bullom a Mercedesom. Bolo toho dosť...
foto
Anderson: Najlepšie auto má Red Bull
Technický odborník Gary Anderson si vo svojej analýze posvietil na jednotlivé monoposty. Tvrdí, že najlepšie auto má Red Bull, za ktorým nasledujú Mercedes a Ferrari.
foto
Magnussen: Za kolegu radšej Button ako Alonso
"Som rád, ak je v mojej blízkosti, ale na pretekoch ho nepotrebujem," hovorí Kevin Magnussen o otcovi Janovi.
foto
Ohlasy tlače: Nedeľa Alonsovho zmŕtvychvstania
Krone (Rak.): "Po sezóne zvykania si v Mercedese už chlapík zo Stevenage ukazuje svoju triedu a k tomu disponuje aj zázračným monopostom."
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

"Výborný pohyb Fínov sa dal čakať, ale v tomto smere sme výrazne nezaostávali. Rozdiel bol v efektivite To bol náš hlavný problém," uviedol Miroslav Šatan
"Odohrali sme na MS väčšinu kvalitných zápasov, so Švédmi a dnes s Američanmi sme sa o lepšie výsledky pripravili vlastnými chybami," uviedol Bartánus
"Je to môj najkrajší titul!" zaradil súčasný úspech na čelo svojho rebríčka Gabriel Spilar, ktorý v minulosti triumfoval i vo farbách Zvolena a Žiliny
Bratislavčania v rámci informovania o realizačnom štábe pridali novinku, že pri A-tíme nebudú pokračovať Ján Lipiansky a Roman Stantien
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Benfica a FC Sevilla doma nezaváhali
Konečné výsledky štvrtkových prvých stretnutí semifinále Európskej ligy (odveta je na programe 1. mája)
foto
Liverpool plánuje nový Anfield za 182 miliónov eur (video)
O zámere vybudovať úplne nový štadión sa nahlas rozpráva už od roku 2007. Nový komplex mal stáť o niekoľko stoviek metrov ďalej v Stanley Parku. Smelé plány sa však nikdy nezrealizovali
foto
Guardiola je hrdý na svoj tím, Beckenbauer sa pridáva ku kritikom
"Real Madrid sa sústredí na rýchle kontry. Je ťažké proti nim hrať. Majú najlepší brejkový tím na svete. V kádri majú rýchlonohých hráčov. Nie sú to len futbalisti, sú to atléti," vysvetľuje Guardiola
foto
Forrest Gump brazílskeho futbalu: Útočník, ktorý dvadsať rokov nedal gól
Brazílčan Carlos Henrique Kaiser si jedného dňa povedal, že chce byť profesionálny futbalista a zarábať obrovské peniaze. Vôbec mu pri tom neprekážalo, že nemá ani štipku futbalového talentu. Stačilo mu, že vedel spoľahlivo klamať a bol dobrý herec
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Lenovo uviedlo nové tablety A-série s Androidom
Portfólio, ktoré sa pýši štvorjadrovým počítačovým výkonom, zabezpečujúcim pohotový a stabilný zážitok z tabletu, bude dostupné začiatkom druhého štvrťroku 2014
foto
Lenovo ThinkPad tablet 8 s krytom Quick shot
Spoločnosť Lenovo prináša na slovenský trh tablet ThinkPad 8, ďalší prírastok v profesionálnej rodine Think.
foto
Prví majitelia Samsung GALAXY S5 dostanú náramok Gear Fit ako darček zdarma
Smartfón Samsung GALAXY S5 vyniká špičkovým fotoaparátom, rýchlym pripojením k sieti, zameraním na zdravý životný štýl a odolnosťou proti prachu a vode. Na slovenskom trhu bude prvýkrát v predaji 11. apríla 2014.
foto
Nokia predstavuje tri chytré telefóny Lumia s Windows Phone 8.1
Nokia odhalila prvý dual-SIM telefón Lumia 630, cenovo dostupný model Lumia 635 a vlajkovú loď Lumia 930.Taktiež oznámila príchod Windows Phone 8.1 do všetkých chytrých telefónov Lumia s operačným systémom Windows Phone 8
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Táto energia nemá brzdu! Prvá ukážka z filmu Trabantom na koniec sveta
Keby vám vypadol motor, my vám povieme! Touto hláškou začína trailer k novému dokumentu cestovateľov Trabantom na koniec sveta. Ukážka z filmu, ktorý sa objaví v kinách 13. marca, doslova "srší" energiou.
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: ihla v kope sena?
Rovnaká platforma, rovnaké motory, rovnaká technika, rovnaký koncern. Vyzerá to, že porovnanie Octavie Combi a Leonu ST je niečo ako hľadanie ihly v kope sena. Ale zdanie klame. Rozdiely existujú – a rozhodn ich nie je málo.

Archív správ

Apríl 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 20 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge