beta verzia
 
 
 
45990 Citaro bez emisií aj vo Švajčiarsku
Autor: Vjaceslav, zdroj: Mercedes-Benz tlačová správa Publikované: 08.06.2012 12:57:00  
pošli do vybrali.sme.sk   Zdieľaj na Facebooku   Bookmark and Share


Spoločnosť PostAuto Schweiz AG stavila na technológiu palivových článkov v hromadnej doprave ako prvý podnik vo Švajčiarsku. Od konca roka 2011 jazdí na linkách spoločnosti PostAuto v meste Brugg (kanton Aargau) a jeho okolí päť autobusov na palivové články typu Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid. V najbližších piatich rokoch bude PostAuto testovať pohon palivovými článkami, ktoré ako palivo používajú čistý vodík. Hustá sieť liniek PostAuto v meste Brugg a jeho okolí je z hľadiska topografie a trasy liniek – mestská premávka, okresné cesty, prechody cez dediny – to pravé na vykonanie testu. Linky budú prevádzkované dcérskou spoločnosťou PostAuto pod názvom Voegtlin-Meyer AG. Na stanovisku danej spoločnosti sa bude pätica autobusov na palivové články aj udržiavať a zásobovať palivom. Kanton Aargau ako partner podporí projekt autobusov na palivové články celkovo sumou 1,5 miliónov frankov z fondu Swisslos Fond. Počas päťročnej skúšky počíta PostAuto s úsporou 2 000 ton CO2.

Hartmut Schick, konateľ spoločnosti Daimler Buses, bol potešený sľubným nasadením ekologických autobusov na palivové články: „Prednedávnom som dostal príležitosť vidieť závod priamo na mieste. Veľmi na mňa zapôsobilo, ako spoločnosť PostAuto Schweiz AG presadzuje túto koncepciu.“

Na rozdiel od autobusov na palivové články, ktoré boli skúšané od roku 2003 v rámci projektu CUTE a HyFLEET:CUTE, ponúka nový model Citaro FuelCELL-Hybrid významné inovácie: hybridizácia s rekuperáciou energir a jej ukladaním do lítiovo-iónových akumulátorov, výkonné elektromotory so stálym výkonom 120 kW v nábojoch kolies, elektrifikované vedľajšie agregáty a vylepšené palivové články. Vyznačujú sa predĺženou životnosťou minimálne päť rokov alebo 12 000 prevádzkových hodín. Skupiny palivových článkov nového modelu Citaro FuelCELL-Hybrid sú rovnaké, ako boli použité vo vozidle Mercedes-Benz triedy B FCELL s pohonom na palivové články. Obidve skupiny sú rovnako ako pri predchádzajúcich autobusoch na palivové články pekne usporiadané na streche vozidla. Ako novinka sú tam aj lítiovo-iónové akumulátory, ktoré ukladajú získanú energiu napríklad pri brzdení. Len na prúd z týchto zásobníkov energie dokáže nové Citaro FuelCELL-Hybrid najazdiť niekoľko kilometrov v prevádzke čisto na akumulátor. Koncepcia nových autobusov FuelCELL v zásade zodpovedá autobusom Mercedes-Benz BlueTec Hybrid. Elektrickú energiu v nich poskytuje naftový generátor. Na rozdiel od nich je elektrická energia pre hnacie motory pri nových autobusoch radu FuelCELL generovaná plne bezemisným spôsobom z palivových článkov.
 
Vďaka vylepšeným súčiastkam palivových článkov a hybridizácii s lítiovo-iónovými akumulátormi usporí nové Citaro FuelCELL-Hybrid 50 percent vodíka oproti predchádzajúcim generáciám. Oproti predchádzajúcim skúšaným autobusom na palivové články sa preto počet nádrží podarilo znížiť z deväť na sedem na celkovo 35 kg vodíka. Dojazd autobusov na palivové články je vyšší ako 250 kilometrov. Vďaka tomuto pokroku v rôznych technologických oblastiach sú sériové, čisto elektrické autobusy s palivovými článkami ako generátormi energie opäť o výrazný kúsok bližšie na dosah.

Projekt, podporovaný zo strany EÚ, umožnil integráciu 26 autobusov na palivové články do každodennej premávky na linkách v piatich európskych mestách. Projekt je založený na postupnom zavádzaní autobusov s pohonom na vodíkové palivové články a zameriava sa na vybudovanie autobusovej flotily vozidiel s palivovými článkami a potrebnej infraštruktúry. Projektom CHIC spoločnosť Daimler Buses nadväzuje na predošlé úspešné projekty CUTE a HyFLEET:CUTE Európskej únie, na ktorých sa podieľala v rokoch 2003 až 2009. 36 autobusov Mercedes-Benz Citaro s pohonom na palivové články druhej generácie sa pri nich výborne osvedčilo u dvanástich dopravcov na troch kontinentoch. Po vyše 140 000 odslúžených prevádzkových hodinách a vyše 2,2 milióna najazdených kilometrov preukázali autobusy Mercedes-Benz využiteľnosť ekologického pohonu palivovými článkami v praxi.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Zmŕtvychvstanie Alonsa a predčasná šachovnica...
Na Veľkej cene Číny zaujal Hamilton, Alonso i Ricciardo, sklamali Vettel s Räikkönenom, videli sme predčasne ukončené preteky i vojnu medzi Red Bullom a Mercedesom. Bolo toho dosť...
foto
Anderson: Najlepšie auto má Red Bull
Technický odborník Gary Anderson si vo svojej analýze posvietil na jednotlivé monoposty. Tvrdí, že najlepšie auto má Red Bull, za ktorým nasledujú Mercedes a Ferrari.
foto
Magnussen: Za kolegu radšej Button ako Alonso
"Som rád, ak je v mojej blízkosti, ale na pretekoch ho nepotrebujem," hovorí Kevin Magnussen o otcovi Janovi.
foto
Ohlasy tlače: Nedeľa Alonsovho zmŕtvychvstania
Krone (Rak.): "Po sezóne zvykania si v Mercedese už chlapík zo Stevenage ukazuje svoju triedu a k tomu disponuje aj zázračným monopostom."
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Američania mali štvrťfinále od úvodu pod kontrolou a Slovákom sa podarilo výsledok skorigovať až v záverečnej časti hry. Zámorský výber vyhral na strely 43:12
"Je to môj najkrajší titul!" zaradil súčasný úspech na čelo svojho rebríčka Gabriel Spilar, ktorý v minulosti triumfoval i vo farbách Zvolena a Žiliny
Bratislavčania v rámci informovania o realizačnom štábe pridali novinku, že pri A-tíme nebudú pokračovať Ján Lipiansky a Roman Stantien
"Hrali sme lepšie ako po minulé zápasy, ale stále to očividne nestačí," vraví Marián Gáborík, ktorého LA Kings prehrávajú 0:3 v sérii
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Liverpool plánuje nový Anfield za 182 miliónov eur (video)
O zámere vybudovať úplne nový štadión sa nahlas rozpráva už od roku 2007. Nový komplex mal stáť o niekoľko stoviek metrov ďalej v Stanley Parku. Smelé plány sa však nikdy nezrealizovali
foto
Guardiola je hrdý na svoj tím, Beckenbauer sa pridáva ku kritikom
"Real Madrid sa sústredí na rýchle kontry. Je ťažké proti nim hrať. Majú najlepší brejkový tím na svete. V kádri majú rýchlonohých hráčov. Nie sú to len futbalisti, sú to atléti," vysvetľuje Guardiola
foto
Juve s motiváciou navyše, Sevilla opäť v španielskom derby
"Keď sa dostanete do tejto fázy, motivácia dokáže robiť rozdiely. Aj na konci sezóny, keď už v nohách cítite únavu. Vidina zisku trofeje vám môže dodať energiu navyše," povedal Claudio Marchisio
foto
Forrest Gump brazílskeho futbalu: Útočník, ktorý dvadsať rokov nedal gól
Brazílčan Carlos Henrique Kaiser si jedného dňa povedal, že chce byť profesionálny futbalista a zarábať obrovské peniaze. Vôbec mu pri tom neprekážalo, že nemá ani štipku futbalového talentu. Stačilo mu, že vedel spoľahlivo klamať a bol dobrý herec
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
Lenovo uviedlo nové tablety A-série s Androidom
Portfólio, ktoré sa pýši štvorjadrovým počítačovým výkonom, zabezpečujúcim pohotový a stabilný zážitok z tabletu, bude dostupné začiatkom druhého štvrťroku 2014
foto
Lenovo ThinkPad tablet 8 s krytom Quick shot
Spoločnosť Lenovo prináša na slovenský trh tablet ThinkPad 8, ďalší prírastok v profesionálnej rodine Think.
foto
Prví majitelia Samsung GALAXY S5 dostanú náramok Gear Fit ako darček zdarma
Smartfón Samsung GALAXY S5 vyniká špičkovým fotoaparátom, rýchlym pripojením k sieti, zameraním na zdravý životný štýl a odolnosťou proti prachu a vode. Na slovenskom trhu bude prvýkrát v predaji 11. apríla 2014.
foto
Nokia predstavuje tri chytré telefóny Lumia s Windows Phone 8.1
Nokia odhalila prvý dual-SIM telefón Lumia 630, cenovo dostupný model Lumia 635 a vlajkovú loď Lumia 930.Taktiež oznámila príchod Windows Phone 8.1 do všetkých chytrých telefónov Lumia s operačným systémom Windows Phone 8
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

Táto energia nemá brzdu! Prvá ukážka z filmu Trabantom na koniec sveta
Keby vám vypadol motor, my vám povieme! Touto hláškou začína trailer k novému dokumentu cestovateľov Trabantom na koniec sveta. Ukážka z filmu, ktorý sa objaví v kinách 13. marca, doslova "srší" energiou.
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: ihla v kope sena?
Rovnaká platforma, rovnaké motory, rovnaká technika, rovnaký koncern. Vyzerá to, že porovnanie Octavie Combi a Leonu ST je niečo ako hľadanie ihly v kope sena. Ale zdanie klame. Rozdiely existujú – a rozhodn ich nie je málo.

Archív správ

Apríl 2014
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 4150 ms. :: Country US :: Region NJ :: City Woodbridge