beta verzia
 
 
 
Citaro bez emisií aj vo Švajčiarsku
Autor: Vjaceslav, zdroj: Mercedes-Benz tlačová správa   |   Publikované: Piatok, 8. jún 2012, 05:57
45990

Spoločnosť PostAuto Schweiz AG stavila na technológiu palivových článkov v hromadnej doprave ako prvý podnik vo Švajčiarsku. Od konca roka 2011 jazdí na linkách spoločnosti PostAuto v meste Brugg (kanton Aargau) a jeho okolí päť autobusov na palivové články typu Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid. V najbližších piatich rokoch bude PostAuto testovať pohon palivovými článkami, ktoré ako palivo používajú čistý vodík. Hustá sieť liniek PostAuto v meste Brugg a jeho okolí je z hľadiska topografie a trasy liniek – mestská premávka, okresné cesty, prechody cez dediny – to pravé na vykonanie testu. Linky budú prevádzkované dcérskou spoločnosťou PostAuto pod názvom Voegtlin-Meyer AG. Na stanovisku danej spoločnosti sa bude pätica autobusov na palivové články aj udržiavať a zásobovať palivom. Kanton Aargau ako partner podporí projekt autobusov na palivové články celkovo sumou 1,5 miliónov frankov z fondu Swisslos Fond. Počas päťročnej skúšky počíta PostAuto s úsporou 2 000 ton CO2.

Hartmut Schick, konateľ spoločnosti Daimler Buses, bol potešený sľubným nasadením ekologických autobusov na palivové články: „Prednedávnom som dostal príležitosť vidieť závod priamo na mieste. Veľmi na mňa zapôsobilo, ako spoločnosť PostAuto Schweiz AG presadzuje túto koncepciu.“

Na rozdiel od autobusov na palivové články, ktoré boli skúšané od roku 2003 v rámci projektu CUTE a HyFLEET:CUTE, ponúka nový model Citaro FuelCELL-Hybrid významné inovácie: hybridizácia s rekuperáciou energir a jej ukladaním do lítiovo-iónových akumulátorov, výkonné elektromotory so stálym výkonom 120 kW v nábojoch kolies, elektrifikované vedľajšie agregáty a vylepšené palivové články. Vyznačujú sa predĺženou životnosťou minimálne päť rokov alebo 12 000 prevádzkových hodín. Skupiny palivových článkov nového modelu Citaro FuelCELL-Hybrid sú rovnaké, ako boli použité vo vozidle Mercedes-Benz triedy B FCELL s pohonom na palivové články. Obidve skupiny sú rovnako ako pri predchádzajúcich autobusoch na palivové články pekne usporiadané na streche vozidla. Ako novinka sú tam aj lítiovo-iónové akumulátory, ktoré ukladajú získanú energiu napríklad pri brzdení. Len na prúd z týchto zásobníkov energie dokáže nové Citaro FuelCELL-Hybrid najazdiť niekoľko kilometrov v prevádzke čisto na akumulátor. Koncepcia nových autobusov FuelCELL v zásade zodpovedá autobusom Mercedes-Benz BlueTec Hybrid. Elektrickú energiu v nich poskytuje naftový generátor. Na rozdiel od nich je elektrická energia pre hnacie motory pri nových autobusoch radu FuelCELL generovaná plne bezemisným spôsobom z palivových článkov.
 
Vďaka vylepšeným súčiastkam palivových článkov a hybridizácii s lítiovo-iónovými akumulátormi usporí nové Citaro FuelCELL-Hybrid 50 percent vodíka oproti predchádzajúcim generáciám. Oproti predchádzajúcim skúšaným autobusom na palivové články sa preto počet nádrží podarilo znížiť z deväť na sedem na celkovo 35 kg vodíka. Dojazd autobusov na palivové články je vyšší ako 250 kilometrov. Vďaka tomuto pokroku v rôznych technologických oblastiach sú sériové, čisto elektrické autobusy s palivovými článkami ako generátormi energie opäť o výrazný kúsok bližšie na dosah.

Projekt, podporovaný zo strany EÚ, umožnil integráciu 26 autobusov na palivové články do každodennej premávky na linkách v piatich európskych mestách. Projekt je založený na postupnom zavádzaní autobusov s pohonom na vodíkové palivové články a zameriava sa na vybudovanie autobusovej flotily vozidiel s palivovými článkami a potrebnej infraštruktúry. Projektom CHIC spoločnosť Daimler Buses nadväzuje na predošlé úspešné projekty CUTE a HyFLEET:CUTE Európskej únie, na ktorých sa podieľala v rokoch 2003 až 2009. 36 autobusov Mercedes-Benz Citaro s pohonom na palivové články druhej generácie sa pri nich výborne osvedčilo u dvanástich dopravcov na troch kontinentoch. Po vyše 140 000 odslúžených prevádzkových hodinách a vyše 2,2 milióna najazdených kilometrov preukázali autobusy Mercedes-Benz využiteľnosť ekologického pohonu palivovými článkami v praxi.



 
 

To najlepšie z F1.sk

foto
Bude silverstonská horúčava vodou na mlyn Ferrari?
"Hamilton je na trati určite rýchlejší, ale nie je vždy stopercentne koncentrovaný. V Rakúsku bol úplne mimo a preto si myslím, že Hamiltonovo rozkolísanie dáva Rosbergovi veľkú šancu," zamýšľa sa Marc Surer.
foto
Čo schválila Strategická skupina F1?
Hovorí sa o možnosti využiť väčšiu palivovú nádrž či o sobotňajšej "malej cene". Máme prvé informácie...
foto
Anderson navrhol proces vyrovnania výkonu motorov
Čo ak by najslabší výrobca dostal najviac vývojových žetónov a najlepší žiadne?
foto
Preview VC Veľkej Británie: Návrat na rodnú hrudu
Písal sa 13. máj 1950. Balíky slamy rozložené popri trati. V nedávnej druhej svetovej vojne využívané vojenské letisko víta samotného kráľa Juraja VI. s kráľovnou Alžbetou. Na štarte už stojí 21 áut, pričom vekový priemer jazdcov je úctyhodných 39 rokov...
 

To najlepšie z HOKEJ.sk

Hokejistov Slovana Bratislava povedie v nastavajúcom ročníku KHL český tréner Miloš Říha. Na štvrtkovom brífingu s novinármi to oznámil generálny manažér "belasých" Maroš Krajči, ktorý zároveň definitívne ukončil špekulácie o ďalšej budúcnosti klubu.
Členovia Správnej rady HK ŠKP Poprad Jozef Švagerko, Arne Kroták a Ľuboš Bartečko prezentovali najbližšie kroky budúceho smerovania ľadového hokeja v Poprade.
"Zo všetkých ponúk bola práve tá od Edmontonu najlepšia. Po všetkých stránkach, nielen finančnej, ale aj hokejovej," vysvetľoval Sekera
"Mohol som ostať v Kanade, ale chcel som už posunúť na seniorskú úroveň. Košice mi takúto šancu dali a ja som ju prijal," objasnil príčinu návratu 20-ročný Dávid Šoltés pre hokej.sk
 

To najlepšie z Profutbal.sk

foto
Radosť v Trenčíne, na jar 2016 sa začne stavať nový štadión!
"Dôležité je, že po dnešnom rozhodnutí poslancov budeme vedieť do 15. júla deklarovať, či sme schopní využiť finančné zdroje zo štátu," priblížil Róbert Rybníček
foto
Smrť kvôli jednému vlastencu... (video)
"Niekedy by bolo lepšie, keby ľudia Andrésa nespomínali každý deň, pretože je to stále veľmi bolestivé. No zanechal tu stopu, takže je to normálne," vraví brat Andrésa Escobara José
foto
László Bölöni - "otec" C. Ronalda: Vedel som, že bude najlepší na svete
"Špekuluje sa, že je arogantný, no to absolútne nie je pravda. Tvrdo drie, je príkladom pre všetkých športovcov, ktorí chcú niečo dosiahnuť na top úrovni," nešetrí slovami chvály Bölöni
foto
Hráči Spartaka si idú po sľubný výsledok, Mikovič: Vyhráme 3:1
"Máme troch vyrovnaných brankárov, na výjazd sme mohli zobrať dvoch. Nebudem prezrádzať, kto sa postaví medzi tri žrde," rozhovoril sa na tlačovej konferencii Jarábek
 

To najlepšie z mobil.sk

foto
VIDEO: Samsung Galaxy S6 a S6 edge prináša skvelý herný zážitok
Vlajkové lode Samsungu, Galaxy S6 a S6 edge, s vysoko výkonným procesorom a obrazovkou Quad HD vytvárajú výborne podmienky pre tie najlepšie pôžitky z mobilných hier
foto
V Orangei vyzbierali za štyri mesiace vyše 28 000 starých mobilov. Pomôžu tak Náruči záchrany
Dlhodobá ekologická akcia Orangeu Staré mobily sú na dve veci sa stále teší popularite. Od februára do konca mája v rámci nej zákazníci na predajné miesta priniesli viac ako 28-tisíc starých nepoužívaných mobilných telefónov
foto
ASUS rozmýšľa o kúpe HTC
Taiwanský podnik Asustek, ktorý je priekopníkom najmä v počítačovej výrobe, ale zastúpenie má aj na trhu so smartfónmi, či tabletmi prejavil záujem o kúpu tvorcu smartfónov HTC Corp
foto
Sony uvedie na trh Xperiu C4 Dual
Minulý týždeň Sony oznámilo predaj produktu Xperia C4 Dual. Zariadenie so službou dual-SIM sa uvedie do ponuky na indickom trhu už čoskoro
 
Vyhľadávanie na auto.sk

Magazín AUTO.sk

http://image.auto.sk/obrazky/48mm/48197.jpg
Dopravný servis: Aktuálne informácie z ciest online
Aktuálne dopravné informácie z diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest I., II. a III. triedy na území Slovenskej republiky
http://image.auto.sk/obrazky/54mm/54492.jpg
TEST: Audi A7 competition 3.0 TDI: Spravil som sa! + FOTO
Audi A7 s trojlitrovým vznetovým motorom V6 s dvomi turbami akceleruje na 250 km/h tak pôsobivo, že ešte stále mám z toho zimomriavky. Chcel som samozrejme povedať \"na 130 km/h\"...
http://image.auto.sk/obrazky/53mm/53921.jpg
APEX TV: Test Škoda Fabia III Combi
Web AUTO.sk vám v spolupráci s APEX TV prináša najnovšiu epizódu, v ktorej Majo Bóna testuje Škodu Fabiu III Combi...

Archív správ

Júl 2015
Po Ut St Št Pi So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Najčítanejšie správy

Vy odporúčate ...
 
Vygenerované za 52 ms. :: Country :: Region :: City